2024-10-02, 12:40
Medlem
Gilera422s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboboxbox
Gärningsmannen har tidigare beskrivits som "en man i 20-årsåldern" men du menar att det är en "pojke"? Stämmer det, eller är du bara ute för att infantilisera den vållande och förminska det han gjort?
19 är grabben
Citera
2024-10-02, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gilera422
19 är grabben

Alltså vuxen, myndig och med full rättskapacitet. Inte "pojk" och inte "grabb".

Försök inte förminska hans gärning genom omskrivningar.
Citera
2024-10-02, 12:45
Medlem
Gilera422s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboboxbox
Alltså vuxen, myndig och med full rättskapacitet. Inte "pojk" och inte "grabb".

Försök inte förminska hans gärning genom omskrivningar.
Ingen har förminskat något jag skrev att man inte ska spela alan ballan bakom skärmen, När grabbens adress finns ute osv.
Citera
2024-10-10, 20:33
Citat:
Ursprungligen postat av Gilera422
Om du nu är så tuff och åker förbi gör något istället för att sitta bakom en skärm och skriva, Jag känner familjen och deras nära väl och vet att dom hade uppskattat att du kom fram som en man till pojken och sa va du tyckte.
Så jag får inte åka den vägen till och från jobbet då, menar du? Och är man myndig är man inte en pojke. Jag hoppas att han får ett rejält straff för det han gjorde.
Citera
2025-01-30, 22:52
Medlem
tcxx646s avatar
Det står om händelsen i lokaltidningen NLT nu. Låst artikel tyvärr.
Polisen har via teknisk undersökning, analyser och datorsimulationer kommit fram till att bilen som orsakade kraschen körde i cirka 100 kilometer i timmen bara sekunder innan och dessutom kört mot rött.
Själv nekar föraren och kallar det för en tragisk olycka.
Han har nu åtalats för grovt vållande till annans död, grovt vållande till kroppsskada och grov vårdslöshet i trafik.
Citera
2025-01-30, 23:53
Medlem
Hoppas att han får ett kännbart fängelsestraff och aldrig mer får ett körkort! Det är ju uppenbart att han inte är lämplig att köra bil.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in