Gärningsmannen har tidigare beskrivits som "en man i 20-årsåldern" men du menar att det är en "pojke"? Stämmer det, eller är du bara ute för att infantilisera den vållande och förminska det han gjort?
Om du nu är så tuff och åker förbi gör något istället för att sitta bakom en skärm och skriva, Jag känner familjen och deras nära väl och vet att dom hade uppskattat att du kom fram som en man till pojken och sa va du tyckte.
Så jag får inte åka den vägen till och från jobbet då, menar du? Och är man myndig är man inte en pojke. Jag hoppas att han får ett rejält straff för det han gjorde.
Det står om händelsen i lokaltidningen NLT nu. Låst artikel tyvärr.
Polisen har via teknisk undersökning, analyser och datorsimulationer kommit fram till att bilen som orsakade kraschen körde i cirka 100 kilometer i timmen bara sekunder innan och dessutom kört mot rött.
Själv nekar föraren och kallar det för en tragisk olycka.
Han har nu åtalats för grovt vållande till annans död, grovt vållande till kroppsskada och grov vårdslöshet i trafik.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!