Citat:
Ursprungligen postat av
JqsClouseau
Du menar ändlösa monologer om smink, handväskor, frisyrer, skor, mode, doftljus, heminredning etc. ?
Du känner inte många kvinnor, det hör jag det.
Mina kvinnliga polare brukar vilja prata om jobbet (i synnerhet de som är inom samma gebit som mig), relationer, politik, litteratur, film, musik, musik, musik och så lite mera... musik. Och lite träning också. Dvs.: samma saker som mina manliga polare brukar vilja prata om.
Min svägerska kan ibland vilja prata lite heminredning, annars är det främst relationer och politik även hon är som mest intresserad av att prata om.
Att ha både manliga och kvinnliga polare är en ren och skär lyx. Eftersom även om man pratar om samma saker, så kommer det ändå finnas olika dynamik med män och med kvinnor. Det blir ändå på olika sätt. Vilket är väldigt berikande.
Män är i övrigt inte några förlorare i dagens samhälle, pga. att vara man. Det finns däremot andra grupper (bestående av båda könen) i dagens samhälle som är "förlorar". Otryggheten i samhället är framförallt något som tyvärr drabbar barnen mest... Både flickor och pojkar.
När man själv var barn, var ju livet lyxigt och tryggt. Nu är det fattigare, farligare, mer skjutningar/sprängningar, större klasser där alla ska inkluderas (vilket ger stökigare arbetsmiljö för barnen), sämre miljö osv. osv. osv. osv.