Citat:
Ursprungligen postat av
qaaq
Jag fattar inte om det här berör alla tv-tittare?
Jag har inget tv-abonnemang öht, men kan se via vanlig antenn svt 1,svt2, tv4, tv6 samt barnkanal och kunskapskanalen.
Kommer inte tv6 finnas kvar då?
Citat:
Ursprungligen postat av
qaaq
Ja, jag kan gratis se på Tv6 även idag 1/1-25. Måste va min värd som vill att vi ska kunna fortsätta se på skidtävlingar.
Det finns i princip inga "gratis" kanaler längre. SVT kanaler betalas ju via inkomstskatten , TV 4 får väl med delvis från staten (? osäker på detta) Dom är ju annars reklamfinansierade , dock har dom ju börjat trixa med att man skall betala för TV4+ via TV4 play för få se bättre program (som tidigare var "gratis".
TV6 ägs av Viaplay så den är inte "gratis" utan man måste ha abonnemang .
Din värd har garanterat någon typ av abonnemang
Kabel-TV näten håller man på avveckla pga gammal teknik coaxialkablar och oövervakade nätteknik , som är dyr i underhåll
Saxat ur Teracom webbsida (Källa) =
Kanalutbud i marknätet
Fri-tv-kanalerna kan du ta emot och titta på utan kostnad. De är SVT1 HD, SVT2 HD, SVT24, SVTB, Kunskapskanalen, TV4 HD och TV Finland. TV Finland är en lokal kanal och sänds enbart i Mälardalsområdet. De fria kanalerna kräver inget programkort och kostar inget extra. Däremot behöver du en digital-tv-mottagare om du tittar på tv via en vanlig antenn.