Citat:
Du ser, du vill inte betala skatt, och därför blir det väldigt falskt och skenheligt när du skriver att du GÄRNA vill betala skatt. Det du vill är att sexköp ska bli lagligt så att du får fler fördelar när du säljer sex. Hade du velat betala skatt och få ut mindre än hälften av vad du får nu vitt istället så hade du enkelt kunnat göra det. Jag kan behålla min timtaxa jag har idag. Det är värt mycket mer i vita pengar även om det är hälften så är det mer värdefullt än att springa runt med kontanter som ingen tar eller som både kostar i tid och pengar att tvätta.
Kunder får kalla fötter, i min erfarenhet, av största del för att de är rädda att torska. Det uppdagas för familj, jobb och de får ytterliggare konsekvenser. Detta gör att sexarbetare aktiva i Sverige får mycket färre bokningar än på andra platser i världen = missad inkomst (pga pappa staten som jag tvingas betala skatt för).
För att kunder begår brott om de köper sex. Ifall en kund torskar och ska upp till tingrätten kommer jag att kallas som vittne och vittnen får inte vara anonyma och därför blir jag outad för kunder.
Socialtjänsten vill inte acceptera att man säljer sex av fri vilja. De gör allt i sin makt för att få en att sluta (de jag kommer att tvingas betala skatt till förstör vår verksamhet). Det finns även berättelser om att socialtjänsten tar deras barn om de får information om att föräldern säljer sex.
Hyresvärdar vill inte hyra ut boenden om de vet att man säljer sex. Finns många berättelser om personer som blivit vräkta pga det. Och jag förstår, man vill inte ha spring i trapphusen av massa män. Men de är där för en sak och en person, skillnad ifall någon driver en knarkcentral från lägenheten. (Ska de som säljer knark också betala skatt tycker du?, verksamheten går likaså ut på att kunder begår brott).
En annan grej du kan fundera på är:
Jag ska betala skatt åt staten, ljuga om vilken typ av verksamhet jag gör för det - då är det ok!
Men om jag skulle vilja ihop med andra och ha någon som skötte bokningar, stod för lokal, tog en avgift för detta och skötte allt administrativt då är det helt plötsligt olagligt och kallas koppleri. Varför är det okej för staten att ta pengar från mitt sexarbete men inte någon annan som mer än gärna hjälper mig och inte stjälper mig. Dessutom större trygghet att jobba tillsammans med andra sexarbetare.
Min poäng med inlägget är vart är min trygghet? Vad får jag för det? Jag betalar skatt åt personer som motverkar mig och som gör allt för att stoppa mig. De gör att mina kunder blir dömda för brott, får sin familj splittrad, blir av med jobbet, de skrämmer i väg mina kunder. Jag har svårt att hitta någonstans att bo, jag måste ljuga om vad jag gör för alla och riskerar ändå att förlora mina barn, åt de jag betalar skatt åt. Är det rättvist? Nej! Om jag ska betala skatt vill jag ha samma rättigheter som för andra "vanliga" jobb. Men så länge det är olagligt att köpa sex kommer jag inte vilja betala skatt - det gör mig ingen nytta och tvättar hellre pengar än att betala skatt åt pappa staten som vill få bort såna som mig och kunder.
Så kommer det att förbli. Det är grymt orättvist att jag ska betala skatt för det här när jag har långt ifrån samma rättigheter som andra arbetare. De får nöja sig att jag betalar skatt på vita jobb. Där har jag rättigheter, kan hitta bostad, blir inte kollad snett på och mina kunder begår inte brott. Verksamheten flyter på utan att staten stoppar oss - därför kan vi betala skatt.
Om ditt svar på detta är men jobba utomlands då! Så kan jag säga direkt nej, jag har familj här, heltidsjobb som jag älskar och min sidoverksamhet jag är helt nöjd med även om det finns många förbättringsområden är det utanför min makt.
Kunder får kalla fötter, i min erfarenhet, av största del för att de är rädda att torska. Det uppdagas för familj, jobb och de får ytterliggare konsekvenser. Detta gör att sexarbetare aktiva i Sverige får mycket färre bokningar än på andra platser i världen = missad inkomst (pga pappa staten som jag tvingas betala skatt för).
För att kunder begår brott om de köper sex. Ifall en kund torskar och ska upp till tingrätten kommer jag att kallas som vittne och vittnen får inte vara anonyma och därför blir jag outad för kunder.
Socialtjänsten vill inte acceptera att man säljer sex av fri vilja. De gör allt i sin makt för att få en att sluta (de jag kommer att tvingas betala skatt till förstör vår verksamhet). Det finns även berättelser om att socialtjänsten tar deras barn om de får information om att föräldern säljer sex.
Hyresvärdar vill inte hyra ut boenden om de vet att man säljer sex. Finns många berättelser om personer som blivit vräkta pga det. Och jag förstår, man vill inte ha spring i trapphusen av massa män. Men de är där för en sak och en person, skillnad ifall någon driver en knarkcentral från lägenheten. (Ska de som säljer knark också betala skatt tycker du?, verksamheten går likaså ut på att kunder begår brott).
En annan grej du kan fundera på är:
Jag ska betala skatt åt staten, ljuga om vilken typ av verksamhet jag gör för det - då är det ok!
Men om jag skulle vilja ihop med andra och ha någon som skötte bokningar, stod för lokal, tog en avgift för detta och skötte allt administrativt då är det helt plötsligt olagligt och kallas koppleri. Varför är det okej för staten att ta pengar från mitt sexarbete men inte någon annan som mer än gärna hjälper mig och inte stjälper mig. Dessutom större trygghet att jobba tillsammans med andra sexarbetare.
Min poäng med inlägget är vart är min trygghet? Vad får jag för det? Jag betalar skatt åt personer som motverkar mig och som gör allt för att stoppa mig. De gör att mina kunder blir dömda för brott, får sin familj splittrad, blir av med jobbet, de skrämmer i väg mina kunder. Jag har svårt att hitta någonstans att bo, jag måste ljuga om vad jag gör för alla och riskerar ändå att förlora mina barn, åt de jag betalar skatt åt. Är det rättvist? Nej! Om jag ska betala skatt vill jag ha samma rättigheter som för andra "vanliga" jobb. Men så länge det är olagligt att köpa sex kommer jag inte vilja betala skatt - det gör mig ingen nytta och tvättar hellre pengar än att betala skatt åt pappa staten som vill få bort såna som mig och kunder.
Så kommer det att förbli. Det är grymt orättvist att jag ska betala skatt för det här när jag har långt ifrån samma rättigheter som andra arbetare. De får nöja sig att jag betalar skatt på vita jobb. Där har jag rättigheter, kan hitta bostad, blir inte kollad snett på och mina kunder begår inte brott. Verksamheten flyter på utan att staten stoppar oss - därför kan vi betala skatt.
Om ditt svar på detta är men jobba utomlands då! Så kan jag säga direkt nej, jag har familj här, heltidsjobb som jag älskar och min sidoverksamhet jag är helt nöjd med även om det finns många förbättringsområden är det utanför min makt.
Sen förstår jag inte hur du kan ha såna problem med kontanter när du dessutom har ett vitt heltidsjobb. Det är fortfarande många butiker som tar emot kontanter, och det finns insättningsautomater. Själv har jag p.g.a. försäljning fått in över hundra tusen i kontanter senaste månaderna, och jag har inte haft minsta problem att använda dem.
Kunderna får kalla fötter för att de är rädda för att åka dit för sexköp och inte för om du betalar skatt, och risken är lika stor/liten att en av dina kunder torskar vare sig du betalar skatt eller inte.
Du tvingas vittna vare sig du betalar skatt eller inte, skillnaden är ju att du får Skatteverket efter dig om det uppdagas att du blåser staten. Hade det varit mer okej för dig att bli outad för kunder om sexköp hade varit tillåtet?
Anledningen till att det är förbjudet med koppleri är för att kunna komma åt de hallickar som utnyttjar utsatta kvinnor. Ställer man din rätt till att ha en sekreterare som bokar in dina deltidssexförsäljningar mot utsatta kvinnors rätt att inte bli inlåsta och tvingade till sex, så anser jag att deras rätt är viktigare än din.
Låter förresten väldigt opersonligt och inte som något vidare kundbemötande att ha någon annan som bokar något så personligt som ett sexmöte. Du kan ju fortfarande jobba tillsammans med andra sexarbetare så länge var och en hanterar sina egna bokningar, men det är ju inte jättesmart att dela lokal om man vill gå under radarn, och att gå under radarn tror jag många både sexsäljare och sexköpare vill.
Olika verksamheter och olika jobb har olika krav för att man ska få syssla med dem, har du en verksamhet där livsmedel hanteras så ställs det t.ex. krav på hygien och utformning av lokalerna, tar du jobb som polis vet du att du kommer möta våld. Vill man inte leva upp till de krav och förväntningar som finns inom ens bransch så är man helt enkelt i fel bransch.
Varken socialtjänsten eller hyresvärdar får mer vetskap om ditt sexsäljande om du betalar skatt, så det är ingen anledning att inte betala skatt. Att man inte får bedriva verksamhet med kundbesök i lägenhet är inte specifikt för sexförsäljning, det gäller många andra verksamheter också.
Nej, jag tycker inte knarklangare ska betala skatt, jag tycker de ska hindras från att langa. Förvånande att du ställer den frågan, anser du verkligen att du som sexsäljare förstör människors liv på samma sätt som knarklangare gör?
Tycker du det är att ljuga att du bedriver en verksamhet som främjar fysiskt mående (SNI-kod 96.040)? Jag anser att sex är något som främjar både fysiskt och psykiskt mående, och det tror jag att det kan göra även vid sex med en bra sexsäljare.
Vad är det för trygghet du vill ha och som du anser att du inte kan uppnå som sexförsäljare? Om du ville skulle du ju kunna betala skatt så även din sexförsäljning blir pensionsgrundande, och blåljus-hjälp och utbildning är inget du har mindre rätt till än någon annan i Sverige trots att du skattefuskar för ditt extraknäck.
Träffar du en främmande man för sex så har du ju mer trygghet när du tar betalt för det än vad någon som träffar en främmande man för sex och inte tar betalt har. Om du behöver mer trygghet än ditt sätt att sälja sex ger dig så kanske du gör på fel sätt eller har valt fel extraknäck?
Har du en aning om vad skattepengarna går till när du säger att du inte får något för det? Som det är nu beter du dig ju som en parasit och låter alla oss andra som följer lagen och betalar skatt på det vi tjänar betala även för dig.
Om sexköp vore lagligt, skulle du då vilja att din familj, dina kunder, vänner, arbetskamrater och grannar får veta att du säljer sex?