2024-05-10, 09:44
Medlem
Fenjal888s avatar
Hades II
Uppfljaren fr Hades av tillverkaren Supergiant Games, Hades II. Istllet fr huvudkaraktren Zagreus frn ettan spelar man nu som Melino, Zagreus syster. rkeskurken i detta spel r Chronos (mytologiskt Titan of Time, father of Hades Poseidon and Zeus) som verkar gjort ngot mot Hades, Pesofanie och Zagreus. Enligt storyn in-game verkar det lite oklart om de lever eller inte, eller r kidnappade/fngar.

Release
Early Access: Idag (2024-05-10)
Release Date: Frst sade tillverkaren 2024 Q2, men har nu meddelat Early Access kommer vara till minst slutet av 2024. Avstndet mellan early access och full release fr Hades (ettan) var 22 mnader, och i s fall skulle det bli 2025 i mars. S uppskattningsvis mellan 2024 Q4 och 2025 Q1, i vrsta fall 2025 Q2.

Testar early access
Samma spelstil som tidigare spel, jag har hunnit lira ngon timme. Har helt klart samma potential som ettan fr er som lskade det spelet. Man mrker att det r early access, hit box verkar vara lite off och jag kommer skert upptcka lite annat snart ocks. Flera gudar frn ettan, ngra nya.

Ngon mer som hunnit testa early access? Vad tycker ni?
Senast redigerad av Fenjal888 2024-05-10 kl. 10:10.
Citera
2024-05-10, 09:56
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Hades II
Uppfljaren fr Hades av tillverkaren Supergaint Games, Hades II. Istllet fr huvudkaraktren Zagreus frn ettan spelar man nu som Melino, Zagreus syster. rkeskurken i detta spel r Chronos (mytologiskt Titan of Time, father of Hades Poseidon and Zeus) som verkar gjort ngot mot Hades, Pesofanie och Zagreus. Enligt storyn in-game verkar det lite oklart om de lever eller inte, eller r kidnappade/fngar.

Release
Early Access: Idag (2024-05-10)
Release Date: Frst sade tillverkaren 2024 Q2, men har nu meddelat Early Access kommer vara till minst slutet av 2024. Avstndet mellan early access och full release fr Hades (ettan) var 22 mnader, och i s fall skulle det bli 2025 i mars. S uppskattningsvis mellan 2024 Q4 och 2025 Q1, i vrsta fall 2025 Q2.

Testar early access
Samma spelstil som tidigare spel, jag har hunnit lira ngon timme. Har helt klart samma potential som ettan fr er som lskade det spelet. Man mrker att det r early access, hit box verkar vara lite off och jag kommer skert upptcka lite annat snart ocks. Flera gudar frn ettan, ngra nya.

Ngon mer som hunnit testa early access? Vad tycker ni?

Lite OT d jag aldrig provat Hades I men knns som mnga spel idag slpps som early access och tyvrr aldrig kommer hela vgen ven om spelet hela tiden forstter utvecklas.
Ett exempel r Valheim som jag fr vrigt tycker r ett trevligt spel men som slpptes frsta gngen 2/2-21, spelet r fortfarande early access.

Knns som mnga speltillverkare kr med detta just fr att kravet p ett buggfritt spel d frsvinner.

Ingen aning om hur det r med Hades utan detta inlgg var nstan helt OT.
Citera
2024-05-10, 10:09
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Lite OT d jag aldrig provat Hades I men knns som mnga spel idag slpps som early access och tyvrr aldrig kommer hela vgen ven om spelet hela tiden forstter utvecklas.
Ett exempel r Valheim som jag fr vrigt tycker r ett trevligt spel men som slpptes frsta gngen 2/2-21, spelet r fortfarande early access.

Knns som mnga speltillverkare kr med detta just fr att kravet p ett buggfritt spel d frsvinner.

Ingen aning om hur det r med Hades utan detta inlgg var nstan helt OT.

Hller helt med, det har blivit lite av ett missbruk i spelindustrin. Finns skert risk med att det blir en lng early access men jag r 100% sker att det kommer g hela vgen. Hades (ettan) brjade jag lira nr det var komplett, och det knns vldigt komplett. Sedan r detta det enda spelet Supergiant Games utvecklar just nu ocks vad jag hrt.
Citera
2024-05-10, 10:51
Medlem
zBr9s avatar
Jag r inte s peppad tbf. Visst, Hades 1 var okej, typ ett snabbare/simplare BOI som var skoj att slnga nn halvtimme p d och d. Men av allt jag sett av tvan ser det nstan identiskt ut, bde grafikmssigt och gameplay, frstr inte riktigt vad de stora skillnaderna eller frbttringarna mot ettan r som skulle vara vrt att lgga 300 kr p.
Citera
2024-05-19, 23:55
Medlem
JohnnyDungeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zBr9
Jag r inte s peppad tbf. Visst, Hades 1 var okej, typ ett snabbare/simplare BOI som var skoj att slnga nn halvtimme p d och d. Men av allt jag sett av tvan ser det nstan identiskt ut, bde grafikmssigt och gameplay, frstr inte riktigt vad de stora skillnaderna eller frbttringarna mot ettan r som skulle vara vrt att lgga 300 kr p.

Jag dyrkar Hades, men du har helt rtt i din iakttagelse. Maken till lat och fantasils uppfljare har jag nog aldrig sett. Frr i tiden har det hr klassats som ett expansion pack och absolut ingen helt ny titel. Ett reskin i princip.

Hades 2 r svaret p frgan: "Hur kan vi mjlka vr nyfunna cash cow Hades med minsta mjliga arbetsinsats och nd lura plebejerna att vi har gjort ett "nytt" spel?" teranvnd mekanik, grafik, koncept, musik, ljudeffekter, berttelser och karaktrer - men byt kn p ngra stycken. Och det 10% som nd r nytt gr spelet smre n sin fregngare. Helt otroligt. Som nr utvecklarna av Subnautica (ett spel vars hela USP r att utforska ett oknt hav, allt djupare och djupare) slppte en uppfljare (som man hade den goda smaken att INTE kalla Subnautica 2) dr man till stora delar sprang runt p land.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in