Citat:
Ursprungligen postat av
zBr9
Jag r inte s peppad tbf. Visst, Hades 1 var okej, typ ett snabbare/simplare BOI som var skoj att slnga nn halvtimme p d och d. Men av allt jag sett av tvan ser det nstan identiskt ut, bde grafikmssigt och gameplay, frstr inte riktigt vad de stora skillnaderna eller frbttringarna mot ettan r som skulle vara vrt att lgga 300 kr p.
Jag dyrkar Hades, men du har helt rtt i din iakttagelse. Maken till lat och fantasils uppfljare har jag nog aldrig sett. Frr i tiden har det hr klassats som ett expansion pack och absolut ingen helt ny titel. Ett reskin i princip.
Hades 2 r svaret p frgan: "Hur kan vi mjlka vr nyfunna cash cow Hades med minsta mjliga arbetsinsats och nd lura plebejerna att vi har gjort ett "nytt" spel?" teranvnd mekanik, grafik, koncept, musik, ljudeffekter, berttelser och karaktrer - men byt kn p ngra stycken. Och det 10% som nd r nytt gr spelet smre n sin fregngare. Helt otroligt. Som nr utvecklarna av Subnautica (ett spel vars hela USP r att utforska ett oknt hav, allt djupare och djupare) slppte en uppfljare (som man hade den goda smaken att INTE kalla Subnautica 2) dr man till stora delar sprang runt p land.