Flashback bygger pepparkakshus!
2024-05-13, 18:31
Medlem
Nätverket som det ständigt skrivs om men som inte har en egen tråd.

Hur ser nätverket ur idag och hur opererar dom?

"Greken" och "scar" som båda verkar ha en delande roll är utomlands.

Vad vet vi mer?
Citera
2024-05-14, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jikokok
Nätverket som det ständigt skrivs om men som inte har en egen tråd.

Hur ser nätverket ur idag och hur opererar dom?

"Greken" och "scar" som båda verkar ha en delande roll är utomlands.

Vad vet vi mer?

Hade varit skoj att höra vilka av dom som etablerat sig norrut också
Citera
2024-05-14, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LillBeardo
Hade varit skoj att höra vilka av dom som etablerat sig norrut också
https://www.krimfup.se/articles/sex-...dalennatverket

Ja. Dom har ju expanderat ända upp till Kiruna så dom arbetar organiserat.
Citera
2024-05-14, 10:32
Medlem
problemet här uppe i norr som inte finns söderut det är ju att det flesta städer/byar och hålor har fri marknad, ingen som äger den och så hoppas jag att det alltid kommer vara, enligt mig är det självklart välkomna att sälja för det blir bättre konkurrens på marknaden. men sedan får det vara medvetna om att börjar det ha sig att äga marknader hit och dit och dra in våld kommer alla att utesluta dem med hög sannolikhet för att det som bor där uppe vill ha en fri marknad.

Däremot är det ju tråkigt att veta att köper man från dom så sponsrar man indirekt gängvåldet söderut. jag tycker det är smått idiotiskt av gängen att kriga om områden. varför snöa in sig på nått område med 40-50tusen människor när man kan mer eller mindre ha hela stockholm 1 miljon potentiella kunder.
Tänk dig om alla gängen kunde dela på marknaden. fyfan vad konkurrens och då är det det med flest fotsoldater och effektivast i sitt arbete mde bäst produkter billigast som får mest kunder.
istället skjuter det och spränger hej vilt mot varandra och flera av medlemmarna från olika gäng får flera års fängelsestraff. för kriga om ett jävla litet område. klarar ni inte av att eran konkurrens har bättre produkter än er så skulle ni inte köpt in skit från första början eller bankat/blandat ut det med diverse produkter för att kunna sälja mer.
Sedan att vissa av dessa gäng rekryterar småbarn in i gängmiljö det är fan riktigt vidrigt. varför vill någon erbjuda en 12åring ett liv i stress misär och måltavla möjligtvis deras familjemedlemmar ocskå.
riktigt vettiga kriminella låter barn vara. INGEN ska suktas efter detta liv för det är inte ett roligt liv.
"wow jag har gjort 100k på en dag fett nice".... jo men då har du troligtvis gjort dig själv till måltavla dina anhöriga vänner osv. ska du riskera 100k för att du eller dina nära och kära ska behöva bli dödade eller sprängda.. fyfan vad kortsiktigt tänkande. sedan har man otur tar ju polisen en när man har kritat och då blir man tvingad till att göra skitgöra för dessa gäng.. man kan säga att det tjänar på polisens beslag.. mer eller mindre.

Fyfan vad sjuka ni är gängen.

Det är väl det enda negativa. men sålänge det hålls borta med våld i fyrkanten (luleå piteå öjebyn boden) kiruna gällivare med omnejder så är alla välkomna

Ps sickan om du läser detta ska jag försöka få in dig i grupperna för att det är fel av dom att utesluta dig det ska vara en fri marknad som sagt.
Senast redigerad av Lokioki 2024-05-14 kl. 11:17.
Citera
2024-05-14, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lokioki
problemet här uppe i norr som inte finns söderut det är ju att det flesta städer/byar och hålor har fri marknad, ingen som äger den och så hoppas jag att det alltid kommer vara, enligt mig är det självklart välkomna att sälja för det blir bättre konkurrens på marknaden. men sedan får det vara medvetna om att börjar det ha sig att äga marknader hit och dit och dra in våld kommer alla att utesluta dem med hög sannolikhet för att det som bor där uppe vill ha en fri marknad.

Däremot är det ju tråkigt att veta att köper man från dom så sponsrar man indirekt gängvåldet söderut. jag tycker det är smått idiotiskt av gängen att kriga om områden. varför snöa in sig på nått område med 40-50tusen människor när man kan mer eller mindre ha hela stockholm 1 miljon potentiella kunder.
Tänk dig om alla gängen kunde dela på marknaden. fyfan vad konkurrens och då är det det med flest fotsoldater och effektivast i sitt arbete mde bäst produkter billigast som får mest kunder.

Det är väl det enda negativa. men sålänge det hålls borta med våld i fyrkanten (luleå piteå öjebyn boden) kiruna gällivare med omnejder så är alla välkomna

Ps sickan om du läser detta ska jag försöka få in dig i grupperna för att det är fel av dom att utesluta dig det ska vara en fri marknad som sagt.

Det är klart enklare att styra en liten stad med 40-50k invånare än att styra Stockholm med över 1 miljon samt många andra aktiva nätverk.
Citera
2024-05-14, 11:41
Medlem
Citat:
Det är klart enklare att styra en liten stad med 40-50k invånare än att styra Stockholm med över 1 miljon samt många andra aktiva nätverk.

Varför skulle det vara enklare? det är ju bara sprida ut sig och positionera sig på bästa ställena i hela stockholm.

för ett exempel om man är några stycken medborgarplatsen , globen , stureplan, röda linjen mot botkyrka.
blåa linjen akalla etc så täcker du upp stora områden. det är inte svårare än en liten stad.

Problemet är ju att det finns fula jävlar som tror sig äga områden finns nog inget töntigare. speciellt när man sitter utomlands och "styr" området med barnsoldater som man utnyttjat och manipulerat in i den världen.

jag fattar inte att ni krigar emot varandra. eller nu fattar jag det för mycket av kriget handlar om hämd och skrämselteknik. vem vill seriöst sitta livstid för 100tusen för ett mord liksom. fyfan vad ogenomtänkt och korkat. ni som gör detta är erat liv/frihet värd så lite?.. jag skulle kanske KANSKE mörda för iaf 20-30 miljoner. så mycket värderar jag min frihet och då skulle jag investerat det i lagliga företag DIREKT.

Stressen att alltid behöva se sig bakom axeln efter fiender, poliser, folk kritar och man börjar hota med klippa fingrar etc

och oftast det som flashar med massa cash till 90% av gångerna har det kritat ett kg och det pengarna dom visar upp är det pengarna det ska betala tillbaka till den det kritat av sjukt töntigt. det där livet är inte ett värdigt liv för lite snabba cash för det är så mycket som kan gå fel.

Hur många ggr har inte gäng snott från någon stackare som sedan sitter i skuld. eller polisen som beslag tar det och så sitter man fast i gängens händer. kanske spränger hit och dit för man inte vill dö.

Det där livet.. jag önskar ingen det och jag hoppas innerligt att barn väljer att plugga istället för gå med i gäng. för vem som helst har möjlighet att bli vadsomhelst det beror helt på hur du värderar ditt liv och dina anhörigas.

Polisen är en del utav den explosiva problematiken med skjutningar och sprängningar genom beslag. men dom verkar inte fatta det. alla vill ju ha in sina pengar.
Senast redigerad av Lokioki 2024-05-14 kl. 12:06.
Citera
2024-05-17, 11:54
Medlem
https://nsd.se/nyheter/norrbotten/ar...ngdad/ly4ngz6l

"Häktad man kopplad till Dalennätverket planerade sprängdåd
Det pågår en strid om drogmarknaden i Norrbotten. En man från Piteå som fungerat som knarkkurir uppmanas i en krypterad chat att spränga adresser till konkurrenter i kommunen. "Ja kan fixa bomber till dig. Gå och spräng dom", skriver en man med kopplingar till gängkriminella."

Ja det har intentioner att sprida rädsla och spränga för att få mer kunder.. jag kommer börja uppmana människor att inte köpa av dom för vem vill ha sin dörr/port sprängd för man levererar droger för att kunna få överleva med mat och möjligtvis boende.

Nu förstår jag att man inte kan ha en fri marknad med det våldsbejakande gängkriminella från söder.

Detta är ett hot mot alla som bäcknar allt från små mängder till stora i hela norrbotten så var på er vakt och sprid att alla nya som kommer hit och säljer är potentiella gängkriminella och det hotar vårt fria sätt att ha drogmarknaden.
Senast redigerad av Lokioki 2024-05-17 kl. 12:11.
Citera
2024-05-18, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lokioki

istället skjuter det och spränger hej vilt mot varandra och flera av medlemmarna från olika gäng får flera års fängelsestraff. för kriga om ett jävla litet område. klarar ni inte av att eran konkurrens har bättre produkter än er så skulle ni inte köpt in skit från första början eller bankat/blandat ut det med diverse produkter för att kunna sälja mer.
Sedan att vissa av dessa gäng rekryterar småbarn in i gängmiljö det är fan riktigt vidrigt. varför vill någon erbjuda en 12åring ett liv i stress misär och måltavla möjligtvis deras familjemedlemmar ocskå.
riktigt vettiga kriminella låter barn vara. INGEN ska suktas efter detta liv för det är inte ett roligt liv.
"wow jag har gjort 100k på en dag fett nice".... jo men då har du troligtvis gjort dig själv till måltavla dina anhöriga vänner osv. ska du riskera 100k för att du eller dina nära och kära ska behöva bli dödade eller sprängda.. fyfan vad kortsiktigt tänkande. sedan har man otur tar ju polisen en när man har kritat och då blir man tvingad till att göra skitgöra för dessa gäng.. man kan säga att det tjänar på polisens beslag.. mer eller mindre.

Fyfan vad sjuka ni är gängen.

Ska förklara väldigt enkelt för dig: gången vill tjäna pengar
Konkurrensen leder till att folk måste skaffa bättre grejer, för att få kunderna. Det driver upp inpriserna då bättre = dyrare. När alla har topp grejer så måste man konkurrera på andra sätt, tex utpriserna. Då sjunker vinsterna. Till slut har man inga medel att sätta in, och då kommer våldet. För man vill tjäna pengar.

Dina åsikter skiter dom fullständigt i.

I företags världen köper man upp konkurrenter och ser till att det finns max 3-5 stora aktörer och sen bildar man kartell i det dolda och bestämmer marknadspriserna. På gatan dödar man konkurrenter
Citera
2024-09-15, 09:09
Medlem
Citat:

Tror inte gängen i Sthlm "styr" sina partners norrut. Utan det tycks vara som så att man etablerar samarbeten, lite som franschise biz.

Norrlänningarna får bra varor mot pengar och vidare kultiverade band av olika sort. Typ dalen-sundsvall.

Samma model lär användas längre norrut, oavsett gängkonstellation.

Försöker man köra över de lokala förmågorna i Norrland så lär det kosta mer än det smakar.
Citera
2024-10-30, 17:13
Medlem
diseuses avatar
P3 Krim (Gängtopp gripen i Spanien):
Citat:
En 20-årig man i ledarskiktet för det kriminella Dalennätverket greps i sydöstra Spanien förra veckan, enligt uppgifter till P3 Krim.

Han har varit internationellt efterlyst sedan i januari i år då han häktades i sin utevaro misstänkt för en rad grova brott som grov misshandel och försök till grov utpressning.

Åklagare Karin Everitt vill inte uttala sig om vilken typ av brottslighet mannen har ägnat sig åt från Spanien, men enligt uppgifter till P3 Krim så rör det sig om omfattande narkotikabrottslighet.
Någon som vet vem det rör sig om?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in