Citat:
Ursprungligen postat av
Jikokok
Det är klart enklare att styra en liten stad med 40-50k invånare än att styra Stockholm med över 1 miljon samt många andra aktiva nätverk.
Varför skulle det vara enklare? det är ju bara sprida ut sig och positionera sig på bästa ställena i hela stockholm.
för ett exempel om man är några stycken medborgarplatsen , globen , stureplan, röda linjen mot botkyrka.
blåa linjen akalla etc så täcker du upp stora områden. det är inte svårare än en liten stad.
Problemet är ju att det finns fula jävlar som tror sig äga områden finns nog inget töntigare. speciellt när man sitter utomlands och "styr" området med barnsoldater som man utnyttjat och manipulerat in i den världen.
jag fattar inte att ni krigar emot varandra. eller nu fattar jag det för mycket av kriget handlar om hämd och skrämselteknik. vem vill seriöst sitta livstid för 100tusen för ett mord liksom. fyfan vad ogenomtänkt och korkat. ni som gör detta är erat liv/frihet värd så lite?.. jag skulle kanske KANSKE mörda för iaf 20-30 miljoner. så mycket värderar jag min frihet och då skulle jag investerat det i lagliga företag DIREKT.
Stressen att alltid behöva se sig bakom axeln efter fiender, poliser, folk kritar och man börjar hota med klippa fingrar etc
och oftast det som flashar med massa cash till 90% av gångerna har det kritat ett kg och det pengarna dom visar upp är det pengarna det ska betala tillbaka till den det kritat av sjukt töntigt. det där livet är inte ett värdigt liv för lite snabba cash för det är så mycket som kan gå fel.
Hur många ggr har inte gäng snott från någon stackare som sedan sitter i skuld. eller polisen som beslag tar det och så sitter man fast i gängens händer. kanske spränger hit och dit för man inte vill dö.
Det där livet.. jag önskar ingen det och jag hoppas innerligt att barn väljer att plugga istället för gå med i gäng. för vem som helst har möjlighet att bli vadsomhelst det beror helt på hur du värderar ditt liv och dina anhörigas.
Polisen är en del utav den explosiva problematiken med skjutningar och sprängningar genom beslag. men dom verkar inte fatta det. alla vill ju ha in sina pengar.