Flashback bygger pepparkakshus!
2024-05-16, 05:36
Medlem
Såg nyligen en dokumentär om ROM, som blivit både farlig och nedgånget. Han kan inte blivit knuffad? Det hänger mycket immigranter där som rånar folk. Gå hem aspackad tidigt på morgonen är nog inte så jävla lyckat.
Vet att det fanns en kamera där men frågan om dom faktiskt filmade dödsfallet.
Tragiskt alla fall. Undra om han var flashbackare.
Citera
2024-05-16, 05:51
Medlem
Sickmyducks avatar
Mycket tragiskt. Man vet aldrig när som är ens sista dag.
Citera
2024-05-16, 12:56
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Såg nyligen en dokumentär om ROM, som blivit både farlig och nedgånget. Han kan inte blivit knuffad? Det hänger mycket immigranter där som rånar folk. Gå hem aspackad tidigt på morgonen är nog inte så jävla lyckat.
Vet att det fanns en kamera där men frågan om dom faktiskt filmade dödsfallet.
Tragiskt alla fall. Undra om han var flashbackare.
Fast det är ett rätt hippt område, lite av Roms Södermalm, så det är inte något utsatt område så. Hade han blivit rånad så borde han fått en kniv i bröstet.
Citera
2024-05-16, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Fast det är ett rätt hippt område, lite av Roms Södermalm, så det är inte något utsatt område så. Hade han blivit rånad så borde han fått en kniv i bröstet.

Desto större risk att bli rånad om området är full med människor med pengar. Börja vänta in ett lämpligt offer som ser ut ha pengar och är full. Man tar han när han är på en isolerad plats med utsikplats och en lätt knuff på det så det ser ut som han har fallit. Aldrig att jag gjort en hård knuff polisen kan se det och framförallt allt ingen kniv
Citera
2024-05-16, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlinkersAerBra
Läxan är: Sluta drick alkohol, det är gift för kroppen.
Och inte minst för knoppen.
Citera
2024-05-16, 13:13
Moderator
Jultrollets avatar
Nu står det ju tydligt i artiklarna att området är kameraövervakat och att de kunde se vad som hände mannen. Skulle han varit med om något som påverkade honom, förutom ev. alkohol eller sjukdom, så måste det hänt innan han kom in på området. Det verkar inte troligt.
Citera
2024-05-16, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jultrollet
Nu står det ju tydligt i artiklarna att området är kameraövervakat och att de kunde se vad som hände mannen. Skulle han varit med om något som påverkade honom, förutom ev. alkohol eller sjukdom, så måste det hänt innan han kom in på området. Det verkar inte troligt.

Står väl inte att de sett honom ramla ned?

"The subsequent analysis of the video surveillance of the area allowed the police to ascertain that shortly before the 29-year-old was staggering while walking along the Tiber, therefore probably drunk."

Står att de sett honom kort före något hänt (ramlat, knuffad, whatever) har sett honom gåendes och sett full ut
Citera
2024-05-17, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Panties83
Stockholm och Malmö känns mer otrygga än Rom enligt mig.

Vila i frid.

Kan bara hålla med!
Citera
2024-05-17, 19:45
Moderator
Jultrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stezt
Står väl inte att de sett honom ramla ned?

"The subsequent analysis of the video surveillance of the area allowed the police to ascertain that shortly before the 29-year-old was staggering while walking along the Tiber, therefore probably drunk."

Står att de sett honom kort före något hänt (ramlat, knuffad, whatever) har sett honom gåendes och sett full ut
Jo, men det står också: "The fall from a height of 15 meters is visible in the images."
https://www.agenzianova.com/en/news/...iber-and-dies/ och det tolkar jag som att de kunde se vad som hände honom även under själva fallet. Men det kanske kommer fram mer detaljer så småningom.
Citera
2024-05-17, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jultrollet
Jo, men det står också: "The fall from a height of 15 meters is visible in the images."
https://www.agenzianova.com/en/news/...iber-and-dies/ och det tolkar jag som att de kunde se vad som hände honom även under själva fallet. Men det kanske kommer fram mer detaljer så småningom.

Det kan du ju inte tolka som att de sett han ramla på kameran...
Citera
2024-05-17, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Panties83
Jag har varit i Rom 13 gånger och jag har aldrig upplevt det som en otrygg stad. Det är en europeisk storstad så sunt förnuft gäller.
Stockholm och Malmö känns mer otrygga än Rom enligt mig.

Tragisk händelse 29 år med hela livet framför sig.
Vila i frid.

Samma här. Bästa som finns är att ta promenad hem efter nattklubb. Hela staden tömd på folk. Vara typ själv på spanska trappan eller Fontana di Trevi.
Sen tar man kanske inte vägen förbi Termini på natten.

Vart på nattklubbar i lite stökigare delar där är man inte lika tuff. Men det är självförvållat.
Citera
2024-05-22, 22:25
Medlem
Vila i frid, J.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här