2024-05-16, 12:08
Medlem
https://uvell.se/2024/05/15/sossarnas-hemliga-fb-grupp/

Texten är inte öppen men uppges redovisa att Socialdemokraterna - i motsats till vad Magdalena Andersson ger sken av - i allra högsta grad driver egna trollfabriker.
Bland annat nämns gruppen ”Byt ut Moderaterna i Region Stockholm” som en sådan som tillhör S och drivs av dem.

Detta förvånar inte.
Det har tidigare funnits en uppsjö av såna där närmast generiskt namngivna grupper och förut öppna Facebook-sidor som pushar S-agendor.
Inte sällan nästan omedelbart när S tar initiativ, ofta med i princip med samma ord.
Detta har jag länge varit mycket misstänksam mot.
S har också i enstaka fall torskat och lagt ansvaret på enskilda personer.
Men, rimligen är det väl så att man är helt okej med detta och att man faktiskt har det som arbetsverktyg.
Jag ser egentligen inte det som så besvärande.
Däremot stör hyckleriet och lögnerna mig.

Ur medialt hänseende måste det ju nu mera vara 10X tyngre att dra ner brallorna på sossarna?
Varför sker inte det?
Varför granskas inte saker som nog ärligt talat skulle kunna granskas på ungefär samma sätt?

Situationen känns rätt olustig. Som vän av media tycker jag att man av ren självbevarelsedrift borde vara bättre på det.
Citera
2024-05-16, 12:31
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Porrneger
https://uvell.se/2024/05/15/sossarnas-hemliga-fb-grupp/

Texten är inte öppen men uppges redovisa att Socialdemokraterna - i motsats till vad Magdalena Andersson ger sken av - i allra högsta grad driver egna trollfabriker.
Bland annat nämns gruppen ”Byt ut Moderaterna i Region Stockholm” som en sådan som tillhör S och drivs av dem.

Detta förvånar inte.
Det har tidigare funnits en uppsjö av såna där närmast generiskt namngivna grupper och förut öppna Facebook-sidor som pushar S-agendor.
Inte sällan nästan omedelbart när S tar initiativ, ofta med i princip med samma ord.
Detta har jag länge varit mycket misstänksam mot.
S har också i enstaka fall torskat och lagt ansvaret på enskilda personer.
Men, rimligen är det väl så att man är helt okej med detta och att man faktiskt har det som arbetsverktyg.
Jag ser egentligen inte det som så besvärande.
Däremot stör hyckleriet och lögnerna mig.

Ur medialt hänseende måste det ju nu mera vara 10X tyngre att dra ner brallorna på sossarna?
Varför sker inte det?
Varför granskas inte saker som nog ärligt talat skulle kunna granskas på ungefär samma sätt?

Situationen känns rätt olustig. Som vän av media tycker jag att man av ren självbevarelsedrift borde vara bättre på det.

Skulle det nu vara så att Magda och gänget ligger bakom denna grupp så bör hon få dubbla smällar med tanke på att hon nyss talat med rätt grova ord till Jimmie och SD.
Jag har inte själv några sociala medier men det borde väl snabbt märkas om grupperna plötsligt blir folktomma och bara håller tummarna om att de aldrig ska bli uppgrävda igen så någon nystar i skiten.
Citera
2024-05-16, 13:10
Medlem
Jordgubbes avatar
Låter som favorit i repris snarare. Hur gammal är trådstarten, för exakt samma nämns 2021 att hon sagt då. Ur Expressen, också en låst artikel - och hur listigt är det om man vill nå ut. Några citat ur den

"Samma år [alltså tidigare än 2021] uppmärksammade högerdebattören Rebecca Weidmo Uvell hur flera Facebooksidor med kopplingar till LO och S använde sig av liknande kampanjmetoder. Bland annat sidan 'Byt ut Moderaterna i Region Stockholm', som enligt den ursprungliga beskrivningen startades av 'Socialdemokraterna i Stockholmsregionen'. Flera av bilderna gör sig lustiga över finansregionrådet Irene Svenonius (M)."

"Enligt Emanuel Karlsten är opinionsbildning i sociala medier ingenting konstigt ... ibland blir saker uppförstorade för att det sker på nätet ... Det är lite komiskt, för det är nästan mer trollande att påstå att någon ägnar sig åt trollfabriker. Det blir en metadebatt. Men det handlar om att använda ett belastat och ganska urvattnat ord för att bedriva politik".

"Annika Strandhäll ... flitig debattör i sociala medier ... efterfrågar 'lite sans' i debatten om 'hemliga trollfabriker'. // Sverigedemokraterna ... är kanske tio år före oss ... Vi måste bli bättre"

Så lät det 2021, medan nu är tydligen comme il faut att posera och sjunga i annat tonläge.
Citera
2024-05-19, 13:14
Medlem
Är det inte den här sidan det handlar om? Men den heter inte "Region Stockholm" utan "Stockholms Läns Landsting"

https://www.facebook.com/groups/2314.../?locale=sv_SE

Nyheten 2024 är väl att den fortfarande existerar, utan avsändare då.
Citera
2024-05-19, 16:47
Medlem
Vedklyvens avatar
Enligt Samnytt har Sossarna en egen trollfabrik där man satsat fem miljoner på anonyma attacker på främsr SD..

https://samnytt.se/socialdemokratern...-trollfabriker
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in