Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-05-17, 08:32
Medlem
Jag köpte en påse av COOP's Kanelsnäckor och såg att dom hade flera svarta prickar/bitar(?) i sig, men inte i kanelsmören, men överallt på bullarna. Det var första gången jag köpte dom, jag brukade bara köpa Pågen's Gifflar innan des, och aldrig såg såna svarta prickar/bitar i dom. Är det någon ingrediens(om ja, vilken?), eller kan det var mögel?

Brukar nån av er köpa dom, och kan berätta för mig om dom alltid har dessa svarta prickar/bitar i sig?

i.imgur.com/JgXbPat.jpeg
Citera
2024-05-17, 09:05
Medlem
Nicholassarkozys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schmanuel
Jag köpte en påse av COOP's Kanelsnäckor och såg att dom hade flera svarta prickar/bitar(?) i sig, men inte i kanelsmören, men överallt på bullarna. Det var första gången jag köpte dom, jag brukade bara köpa Pågen's Gifflar innan des, och aldrig såg såna svarta prickar/bitar i dom. Är det någon ingrediens(om ja, vilken?), eller kan det var mögel?

Brukar nån av er köpa dom, och kan berätta för mig om dom alltid har dessa svarta prickar/bitar i sig?

i.imgur.com/JgXbPat.jpeg
Kardemumma.
Citera
2024-05-17, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nicholassarkozy
Kardemumma.

Kardemumma på en kanelsnäcka?
Jag säger inte att du har fel, men.
Citera
2024-05-17, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drKickass
Kardemumma på en kanelsnäcka?
Jag säger inte att du har fel, men.

Innehåll
INGREDIENSER: VETEMJÖL (Sverige), kanelfyllning 23% (socker, vatten, farinsocker, modifierad potatisstärkelse, rapsolja, kanel, potatisgranulat, glukossirap, VETEMJÖL, emulgeringsmedel (E 471 vegetabiliskt), salt, arom (vanillin)), vatten, rapsolja, sirap, jäst, pensling (vatten, stärkelsesirap av majs, modifierad potatisstärkelse, konserveringsmedel (E 211)), salt, bakpulver (E 450, E 500), mald kardemumma, emulgeringsmedel (E 471 vegetabiliskt), konserveringsmedel (E 200), KORNMALT, mjölbehandlingsmedel (E 300).
Förvaring
Citera
2024-05-17, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjonk
Innehåll
INGREDIENSER: VETEMJÖL (Sverige), kanelfyllning 23% (socker, vatten, farinsocker, modifierad potatisstärkelse, rapsolja, kanel, potatisgranulat, glukossirap, VETEMJÖL, emulgeringsmedel (E 471 vegetabiliskt), salt, arom (vanillin)), vatten, rapsolja, sirap, jäst, pensling (vatten, stärkelsesirap av majs, modifierad potatisstärkelse, konserveringsmedel (E 211)), salt, bakpulver (E 450, E 500), mald kardemumma, emulgeringsmedel (E 471 vegetabiliskt), konserveringsmedel (E 200), KORNMALT, mjölbehandlingsmedel (E 300).
Förvaring

Stora bitar för att vara mald.
Men ni har säkert rätt!
Citera
2024-05-17, 17:36
Medlem
Nicholassarkozys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drKickass
Stora bitar för att vara mald.
Men ni har säkert rätt!
Det brukar vara kardemumma i bulldegen, dessa är ganska mörka. Mald kardemumma kan rätt ofta vara lite större bitar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in