Flashback bygger pepparkakshus!
2024-05-21, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
VD är inte heller ett jobb man får asbestlunga och utsliten rygg av. Men det är iaf ett jobb. Och killen har varit VD (inte politiker) de senaste 4 åren. F ö är inte heller jobbet att skriva artiklar på medier som Fria Tider, något som bryter ner kroppen. Iaf inte om man ser till att ha en korrekt ergonomiskt utformad arbetsplats.

Sen är inte en VD-post på lobbyorganisationerna Företagarna och Timbro något jobb, som dessutom är tätt förknippat med Moderaterna och liberala plattformar, utan snarare en värvning av en politruk för att köpa in sig framtida inflytande i politiken. Inte precis demokratiskt och luktar mygel på långa håll.

Bara det faktum att han från ingenstans utan erfarenhet och kompetens direkt blir VD på lobbyorganisationer.

Det är ungefär som att Linda Snecker blir ordförande på LO. Är det ett jobb baserat på meriter?

På vilka sätt bidrar LO, Timbro och Företagarna till produktionen i samhället? Tärande krafter istället för bärande.
Citera
2024-05-21, 11:28
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Tycker det är lustigt att rika och näringslivet alltid blir så nervösa att välfärden ska braka ihop?? De har väl aldrig varit intresserad av den egentligen, de har ju privata lösningar ändå skriker de alltid att välfärden kommer att kollapsa om INGEN jobbar!! Hur tycker de de går i Nederländerna där 40% jobbar deltid och fungerar alldeles utmärkt!

Citat:
Ursprungligen postat av Opriviligierad
Det är helt sant. De i bryssel lever glassigt. De sliter inte i något dike eller får valkar i händerna direkt. Det skulle vara oärligt att säga att politiker har ett hårt liv om man jämför med typ en undersköterska eller grovarbetare.

Citat:
Utan att snacka om någon särskild person går det nog att säga att politiker på någorlunda nivå är ett rätt glassigt jobb jämfört med det mesta. Tjänar man mer än 60k i månaden och inte jobbar arslet av sig så skall man inte klaga. En del tjänar ju mycket mer. De i bryssel tjänar väl 300k i månaden. Även svennar tjänar 100k ganska många. En vanlig knegare tjänar 18-35 i genomsnitt, tror jag för 40 timmarsvecka.
Det finns helt enkelt ganska stor variation i hur mycket man arbetar för sina kronor. En framgångsrik skådis t.ex. (vilket endast en liten del är) De har en månadslön på många miljoner om man räknar om det?

Det känns klart lite skevt på något sätt när man vet att det finns människor som lever hyffsat bekvämt och det kastas pengar på och andra arbetar sig nästan till döds och kan knappt betala för sin familj.

Det jag tycker är tråkigt med mycket i svenkt arbetsliv är att det verkar som att en massa människor tjänar massor med pengar, men det går inte att mäta deras output, oavsett om det är det offentliga, eller privata.

Så högerextrema är typ kommunister som vill ha inkomstutjämning som klasskamp, samtidigt som vänstern skanderar om att de vill begå nationalistiskt folkmord på Israeler och sprider Hets mot folkgrupp i form av antisemitism.
Det här får mig verkligen att inse att jag lika gärna kan rösta på M eller KD nästa val. Har alltid röstat på Miljöpartiet och velat ha en rödgrön regering, fram till senaste valet när jag röstade blankt. Och nu får det bli borgerligt. Kan inte rösta på en brun-röd röra.
Citera
2024-05-21, 11:44
Medlem
Tydligare exempel på tråd skriven av Trollfabriken blir svårt att hitta.
Redan den s k Trådstarten är i total avsaknad av Fakta. Den här skribenten
borde stängas av omedelbart.

"Din mormor och morfar startade en städ-firma som din mamma och morbror tog över, och som i dag drivs av dina kusiner. Vad har du fått med dig för insikter via familjeföretaget?

– Hårt arbete, risktagande, få semestrar, jobba när man är sjuk – jag är uppvuxen i företagar-vardagen. Att förstå värdet av pengar har jag verkligen fått med mig från den tiden. Mitt första jobb var att svabba toaletter, när jag följde med mamma på städjobb. Då var jag nästan tio år."

https://www.foretagarna.se/nyheter/r...enjamin-dousa/

ALDRIG JOBBAT ????
Tur att ingen läser FB. Men vissa "skriver" där.
Citera
2024-05-21, 13:02
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Så högerextrema är typ kommunister som vill ha inkomstutjämning som klasskamp, samtidigt som vänstern skanderar om att de vill begå nationalistiskt folkmord på Israeler och sprider Hets mot folkgrupp i form av antisemitism.
Det här får mig verkligen att inse att jag lika gärna kan rösta på M eller KD nästa val. Har alltid röstat på Miljöpartiet och velat ha en rödgrön regering, fram till senaste valet när jag röstade blankt. Och nu får det bli borgerligt. Kan inte rösta på en brun-röd röra.

Förstår inte ens hur du får ihop det där. Du får allt utveckla dina tankegångar lite.
Ja den riktiga vänstern som vill att människor som sliter också skall få betalt och inte att någon utsugande exploatör skall ta deras pengar finns. Israel-palestinafrågan är något annat. Där går åsikterna isär inom vänstern.
Du beskriver inte rött utan "rosa" och idag är det högern som är mest rosa. Dollarsedlar med feministsymboler.
Senast redigerad av Opriviligierad 2024-05-21 kl. 13:27.
Citera
2024-05-21, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gulblendkarringen
Sen är inte en VD-post på lobbyorganisationerna Företagarna och Timbro något jobb, som dessutom är tätt förknippat med Moderaterna och liberala plattformar, utan snarare en värvning av en politruk för att köpa in sig framtida inflytande i politiken. Inte precis demokratiskt och luktar mygel på långa håll.

Bara det faktum att han från ingenstans utan erfarenhet och kompetens direkt blir VD på lobbyorganisationer.

Det är ungefär som att Linda Snecker blir ordförande på LO. Är det ett jobb baserat på meriter?

På vilka sätt bidrar LO, Timbro och Företagarna till produktionen i samhället? Tärande krafter istället för bärande.

Men för fan, nu pratar vi jobb som i yrke, dvs något man gör om dagarna och får lön för. Vi pratar inte om huruvida snubben fått sitt jobb via att söka det på arbetsförmedlingen eller pga att han var en moderat politiker. Det är klart att alla som jobbar på tankesmedjor, partiägda tidningar eller andra sorters media, sitter där de sitter pga sina åsikter.

Var någonstans står det f ö skrivet att en tillsättning av en tjänst ska vara demokratisk? Visst, du kan om du inte får ett jobb och misstänker att detta beror på att du är gravid, muslim eller något annat, driva frågan om huruvida du blivit diskriminerad. Och är det statliga eller kommunala tjänster så finns det väl en jävla massa riktlinjer som man måste följa när någon anställs. Men ägaren av en pizzeria kan såklart anställa tjocka släkten och LO, Timbro och vad de nu heter väljer fritt vem de vill ha som VD. Handlar inte om mygel och det gör ju inte heller jobbet som VD till mindre "jobb" än om man sökta via AF.

Inte heller pratar vi om huruvida jobbet han har är tärande eller närande. I dagens samhälle är väl knappt några arbetare närande. Hur många jobbar med verkliga närande jobb som att vara bonde, byggnadsarbetare eller inom vården?

Så ja, han blev väl förmodligen handplockad till både första och andra VD-tjänsten. Och nej, det var säkerligen inte så att han var den allra mest kvalificerade människa för endera tjänsten. Och ja, det handlar inte om att något skapas på hans nuvarande eller tidigare arbetsplats. Inte ens den där korta tiden på SEB är ju i form av något direkt samhällsnyttigt.

Men han har en anställning. Och han får lön. Det är att arbeta och att ha ett jobb.
Citera
2024-05-21, 17:38
Citat:
Förstår inte ens hur du får ihop det där. Du får allt utveckla dina tankegångar lite.
Ja den riktiga vänstern som vill att människor som sliter också skall få betalt och inte att någon utsugande exploatör skall ta deras pengar finns. Israel-palestinafrågan är något annat. Där går åsikterna isär inom vänstern.
Du beskriver inte rött utan "rosa" och idag är det högern som är mest rosa. Dollarsedlar med feministsymboler.

Jag får ihop det genom att användare som läser Fria Tider och hyllar reportaget även snackar som den värsta extrem-marxist.
Citera
2024-05-21, 17:55
Medlem
Jag kan inte gå in på källor mera men hans farsa är inte omtyckt heller kallas för "juden" Familjen Douchebag.
Citera
2024-05-21, 18:04
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Jag får ihop det genom att användare som läser Fria Tider och hyllar reportaget även snackar som den värsta extrem-marxist.

Du är ett troll haha.
Citera
2024-05-21, 20:20
Citat:
Du är ett troll haha.

Nej, jag är seriös. Du är väl ett troll själv och föredrar när folk bara hänger på.
Citera
2024-12-12, 19:38
Medlem
Han har visst jobbat!!! På Nordea/SEB 2013-2015
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här