Flashback bygger pepparkakshus!
2024-05-19, 21:47
Medlem
Bartman777s avatar
Ja jag tycker inte det var utvisning på Fiala. Äckel-kanada ska alltid få fördelar av domarna.
Jag undrar hur det hade sett ut om det var vice versa, och jag undrar hur TSN's kommentatorer hade låtit då också.
2024-05-19, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Førutom att det var en open ice på puckførande spelare. Från fel lag. Det sista är det viktigaste.

Tror du verkligen en kanadensisk spelare skulle fått fem.

Missad straffläge igen och istället mål.

Tror jag byter match.

#äckligt

Jag HATAR Kanadas fulspel och deras köpta domare men knätackling är snäppet under charging to the head. Vill man skada någon kollega så är det busenkelt. Det är VM, de får inte betalt, de spelar för att det är roligt och för heder. Att visa varandra respekt på isen tycker jag är grundläggande. Tex pissnegern som satte skridskon i halsen på britten i år eller förra året, spärra av kräken som medvetet spelar farligt.
2024-05-19, 21:50
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av in84ever
Jag HATAR Kanadas fulspel och deras köpta domare men knätackling är snäppet under charging to the head. Vill man skada någon kollega så är det busenkelt. Det är VM, de får inte betalt, de spelar för att det är roligt och för heder. Att visa varandra respekt på isen tycker jag är grundläggande. Tex pissnegern som satte skridskon i halsen på britten i år eller förra året, spärra av kräken som medvetet spelar farligt.
Fast point of contact var ju på överkroppen. Klockren open ice-tackling.
2024-05-19, 21:51
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Ja jag tycker inte det var utvisning på Fiala. Äckel-kanada ska alltid få fördelar av domarna.
Jag undrar hur det hade sett ut om det var vice versa, och jag undrar hur TSN's kommentatorer hade låtit då också.
Ja man minns ju hur Kanada gjorde mot Foppa osv.
Finns inget lag som håller på med mer skit och ska ha mer fördelar än Kanada. Helt klart osportsligaste nationen ever efter Italien i fotboll.
2024-05-19, 21:53
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:

Då är det de bägge crosscheckarna som skall ut på femmor. Plus han som slår ner en spelare som har armarna nere

Inte den som tacklat enligt regelboken.
2024-05-19, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Fast point of contact var ju på överkroppen. Klockren open ice-tackling.

Som sagt jag tar ALDRIG Kanadas sätt att fuska i hockey i försvar, men det är sport/underhållning och att spela så att spelares karriärer riskerar avslutas är jag emot - kana-dick eller ej. Jag tycker det var en solklar kneeing.

Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Finns inget lag som håller på med mer skit och ska ha mer fördelar än Kanada. Helt klart osportsligaste nationen ever efter Italien i fotboll.

Kanada och hockey är det vidrigaste i sportvärlden alla kategorier. Bojkotta Kanada från all internationell hockey i 25 år, till att börja med.

Citat:
Då är det de bägge crosscheckarna som skall ut på femmor. Plus han som slår ner en spelare som har armarna nere

Inte den som tacklat enligt regelboken.

En crosschecking är väl en tvåa och inte en femma. Han träffade inte huvudet.
2024-05-19, 22:02
Totala hjärnsläpp från bägge lagen i Kanada Schweiz matchen dom kan inte hålla kylan och drar på sig onödiga utvisningar.
2024-05-19, 22:03
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Jag tycker det var en solklar kneeing.
Då ser vi olika på situationen.
2024-05-19, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Jag kommer ihåg när Lindroos gjorde vm debut för Kanada..
Man hatade den djäveln så mycket så man var färdig och kasta ut "tv helvetet" haha...
2024-05-19, 22:06
Moderator
Gromguttens avatar
Kvitterat i hockeyn.

Pospisil.
2024-05-19, 22:07
Medlem
Citat:
Semilagen placeras baserat på ranking så: Etta om Sverige är etta.

Det verkar som ettan möter fyran och tvåan trean sett till det rankingsystem du länkade till. Alltså vill de inte riskera att hamna på fjärdeplats i semin. Det förklarar hetsen i den här matchen.
2024-05-19, 22:10
Moderator
Gromguttens avatar
Letterna ger sig inte. Måste vinna den här matchen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in