Citat:
Ursprungligen postat av
fishANDchips
Håller med. Spelet är under all kritik just nu men jag vill tro att Sverige kommer att växla upp emot bättre motstånd.
Man ser ju att när Sverige växlar upp 3 nivåer så står ju Frankrike som koner och fågelholkar.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kolgrill-ftw
Nu är det nästan att jag hoppas vi förlorar.
Nä, så får du inte säga. De sparar på krafterna och vilken match är bättre av dessa fem att spara på krafterna än just denna? Jag tror de varit ute och känt och känner att de kan avgöra när som helst. Det är ju i tredje perioden allt avgörs och ju längre tid som går desto tröttare blir Frankrike. Rutinen och skickligheten blir mer avgörande ju längre man spelar, men vi får se hur sista perioden gestaltar sig.
Citat:
Ursprungligen postat av
stezt
Key point det där. Även om de inte hade tvingats spela två matcher måndag/tisdag så kan man inte köra full gas hela turneringen utan ofta spelar man till nivån man möter. Krämen måste finnas kvar när slutspelet väl drar igång.
Sen kan man dock fråga sig om det inte hade varit lättare att vrida upp tempot en gnutta så man får några kassar och slipper försvara sig lika mycket i defensiv zon..
Vi får se, Jag tror man vrider upp kranen i tredje. Skillnad på att köra full fart i 60 mot att köra full fart i 10-15. Instruktionen kan ju ha varit att hålla igen i två perioder och se till att inte hamna i underläge och sedan släppa loss i tredje.