2024-05-20, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av in84ever
Nä precis, de tar inte ut sig. Samtidigt måste de vara så pass professionella att man går ut och gör jobbet ordentligt. Helt klart Sveriges sämsta prestation hittills. Nu sa ju i och för sig kommentatorerna mycket riktigt att om det vill sig som vi önskar så kommer Sverige spela 5 matcher på 7 dagar. Rätt tufft schema. Inget av de andra storlagen har två matcher måndag/tisdag.

De är inte slitna. De hushåller med resurserna. Det är något annat.

Det är livsfarligt. Motivation slår alltid klass.

Men vi ska inte måla fan på väggen
2024-05-20, 17:49
Medlem
Ser fram emot Finland - Danmark ikväll..
Kanske blir en skräll..
2024-05-20, 17:51
Medlem
Har inte följt Sverige så noga, men eftersom det är ledig dag i Giro d’Italia så tänkte jag kolla in detta obesegrade stjärnspäckade tre kronor.
Vad man får se är trötta omotiverade NHL spelare som har problem att slå ett division 2 lag 👏👏👏👏👏
Tur att det är Vancouver-Edmonton i natt så man får se lite riktig hockey.
2024-05-20, 17:53
Medlem
Gosifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Kanske blir en skräll..

kanske tippa en slant
2024-05-20, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Kanske blir en skräll..

I vanliga fall hade jag kunnat hålla med dig men danskarna har verkligen sett ut som skit i år.
2024-05-20, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fishANDchips
Håller med. Spelet är under all kritik just nu men jag vill tro att Sverige kommer att växla upp emot bättre motstånd.

Man ser ju att när Sverige växlar upp 3 nivåer så står ju Frankrike som koner och fågelholkar.

Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Nu är det nästan att jag hoppas vi förlorar.

Nä, så får du inte säga. De sparar på krafterna och vilken match är bättre av dessa fem att spara på krafterna än just denna? Jag tror de varit ute och känt och känner att de kan avgöra när som helst. Det är ju i tredje perioden allt avgörs och ju längre tid som går desto tröttare blir Frankrike. Rutinen och skickligheten blir mer avgörande ju längre man spelar, men vi får se hur sista perioden gestaltar sig.

Citat:
Ursprungligen postat av stezt
Key point det där. Även om de inte hade tvingats spela två matcher måndag/tisdag så kan man inte köra full gas hela turneringen utan ofta spelar man till nivån man möter. Krämen måste finnas kvar när slutspelet väl drar igång.

Sen kan man dock fråga sig om det inte hade varit lättare att vrida upp tempot en gnutta så man får några kassar och slipper försvara sig lika mycket i defensiv zon..

Vi får se, Jag tror man vrider upp kranen i tredje. Skillnad på att köra full fart i 60 mot att köra full fart i 10-15. Instruktionen kan ju ha varit att hålla igen i två perioder och se till att inte hamna i underläge och sedan släppa loss i tredje.
2024-05-20, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibulan
Har inte följt Sverige så noga, men eftersom det är ledig dag i Giro d’Italia så tänkte jag kolla in detta obesegrade stjärnspäckade tre kronor.
Vad man får se är trötta omotiverade NHL spelare som har problem att slå ett division 2 lag 👏👏👏👏👏
Tur att det är Vancouver-Edmonton i natt så man får se lite riktig hockey.

Jaha du kanske ska vara smartare att ta reda på vad du kikar på? Ett gruppsegrande Sverige som möter Frankrike i en av de sista gruppspelsmatcherna som är död på förhand...
2024-05-20, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av in84ever
Man ser ju att när Sverige växlar upp 3 nivåer så står ju Frankrike som koner och fågelholkar.

Nä, så får du inte säga. De sparar på krafterna och vilken match är bättre av dessa fem att spara på krafterna än just denna? Jag tror de varit ute och känt och känner att de kan avgöra när som helst. Det är ju i tredje perioden allt avgörs och ju längre tid som går desto tröttare blir Frankrike. Rutinen och skickligheten blir mer avgörande ju längre man spelar, men vi får se hur sista perioden gestaltar sig.

Vi får se, Jag tror man vrider upp kranen i tredje. Skillnad på att köra full fart i 60 mot att köra full fart i 10-15. Instruktionen kan ju ha varit att hålla igen i två perioder och se till att inte hamna i underläge och sedan släppa loss i tredje.

Du kan ha rätt, hoppas det. Det är bra för killarna att få avsluta matchen med en bra känsla också och 10-15 dominanta minuter i slutet av tredje kan räcka.
2024-05-20, 18:01
Medlem
SmartSkalles avatar
Har tippat en stenklar fyrling som dubblar pengarna för kvällen-Sve,Fin,Nor och DIF fotboll.
Sverige verkar dock ha tippat på Frankrike...:-)
2024-05-20, 18:03
Medlem
perry2s avatar
2-1 Gnällspikar
2024-05-20, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
2-1 Gnällspikar

skulle varit minst 5-1 vid det här laget.

Leon skrev på 5 år, men lär väl dra en Ryfors efter 1-2 säsonger.
2024-05-20, 18:05
Medlem
Ezzelinos avatar
Nu ska väl den sjätte raka VM-segern kunna bärgas efter ett par tröga perioder.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in