Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-06-28, 17:39
  #385
Medlem
Ezzelinos avatar
Oddset bör vara tvärtom, det är Oddsportal som skojat till det för sig själva.
Citera
2024-06-28, 17:54
  #386
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Oddset bör vara tvärtom, det är Oddsportal som skojat till det för sig själva.

Jag spelar sällan,när jag gör med högre belopp..och när det gäller Cricket losar jag på reguljär basis,så jag vet inte vad du anser Ezze,har du något att anföra emot innan jag lassar Indien här i finalen..så låt höra.

Indien vs SSydafrika.Final WC T20.

Right off the bat anser jag att Indien har preferens såväl batting som bowling.

Indien har djup på båda sidor som Sydafrika..likväl alla andra saknar.

Indiens djup batting är direkt skrämmande..det går deep down förbi Hardik Pandya...med turneringens bästa opener Rohit Sharma och Suryakumar Yadav nere i middle order som blockpunt.
Ingen annan nation har motsvarande djup batting än Indien anno 2024.

Än värre är det bowling...Jasprit Bumrah och Kuldeep Singh kastades bollar på dig all angles all speed...vad fan skall du göra ståendes framför din wicket?

Jag är ledsen..men Indien är överlägsna SA(som de varit allt annat motstånd).

Finalen?

Indien vinner enkelt..minst fyra windaloos to go..:-)
Citera
2024-06-28, 18:47
  #387
Medlem
Ezzelinos avatar
Jag instämmer i vad du säger, Lookalike, jag tror Indien vinner. Helt säker kan man väl aldrig vara, men det ser bra ut för dem. Påminde mig själv om Sydafrikas resultat under turneringen, obesegrade men med en del ytterst jämna matcher, exempelvis 115/7 mot Nepals 114/7. Det känns som om Indien blivit allt bättre under turneringen, även om Virat Kohli fortsatt att krångla till det. 205/5 mot Australiens 181/7 och sedan krossen av England i semifinalen var styrkebesked. Jag tror inte att Indien vill ha någon egen run chase, så kanske det oavsett vem som vinner slantsinglingen blir Rohit Sharma som börjar slå.
Citera
2024-06-29, 05:13
  #388
Medlem
goseigens avatar
De missar årets första orkan i Atlanten med kanske 36 timmar. Stormen Beryl kommer förmodligen utvecklas till en orkan under söndagen och passera nära Barbados.

https://www.nhc.noaa.gov/refresh/gra...?cone#contents

Tror också Indien vinner.
Citera
2024-06-29, 10:33
  #389
Medlem
Ezzelinos avatar
Trots att Sydafrika alltid är en cricketnation att räkna med har de aldrig vunnit något mästerskap. I T20-formatet är statistiken mellan finallagen rätt jämn, med ett litet övertag för Indien:

https://www.onmanorama.com/sports/cr...-in-t20is.html

Indien har inte vunnit något cricketmästerskap sedan ODI-VM 2011. De vann också den allra första T20-VM-turneringen, 2007. Förlorad final mot Australien i hemma-VM i endagscricket i höstas, förlorade finaler 2021 och 2023 (i England) mot Nya Zeeland och Australien i de två första World Test Championships.

Tyvärr tveksamt om det kan spelas någon final på Kensington Oval i Bridgetown, Barbados, i eftermiddag europeisk tid. Prognosen på vädersajten Ventusky talar om ihållande regn och åska.

Indien har känt på den pitchen när de vann där mot Afghanistan i det andra gruppspelet. Sydafrika har inte spelat där.

Vad gäller djupet i den indiska truppen (och utanför den) kan man notera att den bowler som tog flest wickets i ODI-VM, Mohammed Shami, inte är med p.g.a. skada. KL Rahul, slagman och wicket-keeper som kom med i All Star Team i det VM:et, är inte heller med, och Shubman Gill, ordinarie slagman då, är bara reserv nu. Häpnadsväckande skillnad på Virat Kohlis statistik då och nu:

https://en.wikipedia.org/wiki/2023_C...Cup_statistics
Citera
2024-06-29, 14:16
  #390
Medlem
Ezzelinos avatar
Liverapporteringen inför match är dock riktigt optimistisk vad gäller vädret, kul:

https://www.espncricinfo.com/series/...-cricket-score
Citera
2024-06-29, 16:36
  #391
Medlem
Ezzelinos avatar
Virat Kohli med tre fyrapoängare i första overn när Jansen kastar.

Rohit Sharma utslagen med bara nio runs.

Rishabh Pant utslagen på sitt första slag. Maharaj med två wickets direkt.

Det var en besvärlig start för Indien.

Suryakumar utslagen med tre runs på fyra slag.

75-3 efter tio overs. Virat Kohli och Axar Patel har stabiliserat läget.
__________________
Senast redigerad av Ezzelino 2024-06-29 kl. 17:15.
Citera
2024-06-29, 17:16
  #392
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Virat Kohli med tre fyrapoängare i första overn när Jansen kastar.

Rohit Sharma utslagen med bara nio runs.

Rishabh Pant utslagen på sitt första slag. Maharaj med två wickets direkt.

Det var en besvärlig start för Indien.

Suryakumar utslagen med tre runs på fyra slag.

Precis kommit hem och har läst upp på utvecklingen.
Rejäl skrämselhicka för Indien när Sharma,Pant samt Suryakumar åker för små runtotals.
Står och väger nu även om Kohli och Axar fightar tillbaka bra.
Ett par snabba wickets på dem dock och det finns inte så mycket kvar battingmässigt för Indien.
Spännande är det.
Citera
2024-06-29, 17:22
  #393
Medlem
Spekuleras i att det eventuellt krävs en runtotal om 160-170 runs för att vinna guldet.
Pitchen påstås vara hyggligt battingvänlig.
Citera
2024-06-29, 17:26
  #394
Medlem
Mycket bra fightback framförallt från Axar Patel.
Sydafrika har bra batting om de har dan,det bör tänkas på.
de Kock,Markram,Klaasen för att nämna några.
Citera
2024-06-29, 17:33
  #395
Medlem
Fantastisk fielding av de Kock.Axar run out.
Citera
2024-06-29, 17:41
  #396
Medlem
Indien är 118-4 efter 15 overs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in