Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-06-29, 19:57
  #409
Medlem
Ezzelinos avatar
Sinnesrubbat fin lyra av Surya.
Citera
2024-06-29, 19:57
  #410
Medlem
Helt sanslös catch av Suryakumar Yadav..och Indien kommer att bli T20 världsmästare.
Hardik Pandyas wicket på Heinrich Klaasen i den sjuttonde overn bedömer jag varit helt matchavgörande.
Ett galant försök av Sydafrika..men Indiens bowling till slut en anings för bra.
Citera
2024-06-29, 20:07
  #411
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Helt sanslös catch av Suryakumar Yadav..och Indien kommer att bli T20 världsmästare.
Hardik Pandyas wicket på Heinrich Klaasen i den sjuttonde overn bedömer jag varit helt matchavgörande.
Ett galant försök av Sydafrika..men Indiens bowling till slut en anings för bra.

Detta blev verkligen onödigt, nästan kriminellt spännande. I Indien är det efter midnatt, jag gissar att där är en viss glädje. Och lättnad.
Bumrahs, Singhs och Pandyas bowling höll tillbaka de vilt svingande sydafrikanerna tillräckligt för att det skulle bli guld.
Citera
2024-06-29, 20:14
  #412
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Detta blev verkligen onödigt, nästan kriminellt spännande. I Indien är det efter midnatt, jag gissar att där är en viss glädje. Och lättnad.
Bumrahs, Singhs och Pandyas bowling höll tillbaka de vilt svingande sydafrikanerna tillräckligt för att det skulle bli guld.

Indien förtjänar titeln.De har varit det bästa laget i turneringen och har varit hotade endast emot Pakistan samt i dagens final emot Sydafrika.
Jag har underskattat Sydafrika turneringen igenom..men det bästa laget vann denna VM titel.
Man får även komma ihåg att Virat Kohli vred klockan tillbaka och var som bäst när det mest behövdes.
Han förtjänar denna titel mer än någon annan kanske.
Citera
2024-06-29, 20:27
  #413
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Indien förtjänar titeln.De har varit det bästa laget i turneringen och har varit hotade endast emot Pakistan samt i dagens final emot Sydafrika.
Jag har underskattat Sydafrika turneringen igenom..men det bästa laget vann denna VM titel.
Man får även komma ihåg att Virat Kohli vred klockan tillbaka och var som bäst när det mest behövdes.
Han förtjänar denna titel mer än någon annan kanske.

Ja, så är det nog. Kohli blev matchens spelare, den vidunderligt svårspelade Bumrah turneringens spelare. Kohli meddelade också efter matchen att han pensionerar sig vad gäller cricket i T20-formatet:

https://www.indiatoday.in/sports/t20-world-cup
__________________
Senast redigerad av Ezzelino 2024-06-29 kl. 20:40.
Citera
2024-06-30, 10:16
  #414
Medlem
Ezzelinos avatar
Både Virat Kohli och Rohit Sharma drar sig nu tillbaka från landslagsspel i T20-formatet. De två var borta ur landslaget ett drygt år innan det beslutades att de skulle kallas tillbaka till detta VM:

https://www.indiatoday.in/sports/cri...241-2024-06-30

Citat:
"---But, Rohit and Kohli were not welcome with open arms back to the T20I team when the senior selection committee picked them for a T20I series in January against a visiting Afghanistan side. Rohit and Kohli did not play a single T20I for 13 months and India seemed to have moved away from the two veterans in the format. Kohli’s T20I game, it was said, was outdated. Rohit’s disastrous 2022 T20 World Cup campaign was a blot on his otherwise impressive T20I career.

India had taken a forward-looking approach after Hardik Pandya was appointed captain in T20Is. The Yashasvi Jaiswals and the Shubman Gills were given opportunities in 2023 when Rohit and Kohli were away from the shortest format.---"

Det var verkligen enormt nära att Sydafrika lyckades vända matchen i går. De hade väl behov av 26 poäng på 26 slag, om jag inte minns fel, och det mesta tydde på att de skulle lyckas med det. Starkt av indierna att knyta ihop säcken där, med Bumrahs och Pandyas bowling och Suryakumar Yadav fantastiska lyra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in