• 4
  • 5
2024-05-21, 00:52
Moderator
NewDeers avatar
Flashback har en åldersgräns på 18 år. Om någon yngre hittar hit så är det upp till föräldrarna att hålla koll på vad deras barn sysslar med på internet.
Citera
2024-05-21, 01:34
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Tror inte barn är intresserade av flashback.
Jodå. Fått höra långa föreläsningar om olika gäng konstellationer utan att de ens är medlemmar. De är mer insatta än vuxna som skulle kunna använda FB om de ville men hämtar all sin info från kvällsblaskorna .
Jag blir helt paff ibland.

Barn =-18
Citera
2024-05-21, 04:56
Avstängd
Redoxreaktions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Ja. Låt oss ha ett forum där man får skriva allt. Men ingen får läsa.

Vilken ypperlig idé. Sluta snacka skit, folk blir mer och mer kåta av sitt bank-ID. Vi behöver ingen mer smygande övervakningskultur. Flashback är redan förstört av er övervakningsidioter.

Ja, det är surrealistiskt. För mig som "veteran" är det ett forum som ska finnas för människor som är emot staten och dess övergrepp. Istället är det förpestat av idioter med slavmoral.
Citera
2024-05-21, 07:45
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Quandmeme
Som jag förstått det är avdelningen Laidback döljd både att läsa och skriva i om man inte uppfyller visa kriterier.

Kan det inte vara idé att dölja flera avdelningar, så att inte barn får tillgång till dom?

18års gräns här.
Citera
2024-05-21, 07:56
Moderator
Protons avatar
Citat:
Som jag förstått det är avdelningen Laidback döljd både att läsa och skriva i om man inte uppfyller visa kriterier.

Kan det inte vara idé att dölja flera avdelningar, så att inte barn får tillgång till dom?
Forumet har en 18-årsgräns. Då har man förhoppningsvis slutat vara barn.
Citera
2024-05-21, 10:22
Medlem
Citat:
Men Flashback kan fortfarande försvåra för barn och därmed hjälpa till så att barn inte kommer i kontakt med fel saker.

Det är så det fungerar i ett samhälle, man hjälps åt.

Man slänger inte bara ur sig "det är någon annans ansvar" när folk riskerar att fara illa.
Kunde inte bry mig mindre om 12åringar sitter på Flashback och läser om fitta och knark, lika lite som jag hade brytt mig om jag sett en 12åring röka på stan.
Det är varken mitt problem eller ansvar, utan helt upp till WT-ungens föräldrar att uppfostra sitt barn.
Sköt dig själv och skit i andra, som jag brukar säga.

Utöver det känns det som en omöjlig uppgift att säkerställa att alla reggade användare uppfyller ålderskravet, så vida man inte vid registrering måste identifiera sig med BankID eller legitimation, men då försvinner ju också anonymiteten och flashback blir Pinkroom 2.0
Citera
2024-06-11, 22:45
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:

Forumet kan ju inte kontrollera någons ålder utan det är ju fritt fram för en 7-åring att registrera sig. De som blir avstängda pga. ålder är ju de som råkar försäga sig och skriver att de är under 18 eller något annat som avslöjar deras ålder t ex att de går i 9an.
Skall man helt utestänga barn så skulle man behöva kräva BankID för registrering vilket skulle ta bort anonymiteten på forumet.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in