• 6
  • 7
2025-05-23, 21:09
Medlem
WhiteBoySummers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
ChatGPT r fr boomers och dem som inte begriper sig p teknik i allmnhet.

Vad anvnder du sjlv? Opus v4 som slpptes igr, med inbyggda tjallarfunktioner, kinesiska DeepSeek, Gemini? Vad fr coolt zoomer-ai anvnder du, tuffing?
Citera
2025-05-24, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kasanetetofan0401
Utveckla ditt svar?

Det r en vldigt frltande sprkmodell som inte krver logiska resonemang.
Citera
2025-05-24, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhiteBoySummer
Vad anvnder du sjlv? Opus v4 som slpptes igr, med inbyggda tjallarfunktioner, kinesiska DeepSeek, Gemini? Vad fr coolt zoomer-ai anvnder du, tuffing?

Anvnder sjlvfallet Gemini och Grook d jag har genererat programvaror som utfr kalkyleringar efter matematiska berkningsformler. Men jag frstr sjlvfallet om du anvnder ChatGPT som gladeligen svarar p varfr dina lkar r gula, eller varfr asfalt luktar gott nr det har regnat en ljummen sommardag.
Citera
2025-05-24, 20:50
Medlem
kasanetetofan0401s avatar
Citat:

Som sagt innan-ChatGPT r en SPRKMODELL, vilket betyder att den r bra p sprkgrejer.
Nr du sker efter nt annat s tar den tusentals exempel p den grejen du skte, och dr kan de intrffa fel.
Citera
2025-05-24, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kasanetetofan0401
Som sagt innan-ChatGPT r en SPRKMODELL, vilket betyder att den r bra p sprkgrejer.
Nr du sker efter nt annat s tar den tusentals exempel p den grejen du skte, och dr kan de intrffa fel.

Nej. Det r din inmatning som r fel i s fall.
Citera
2025-05-25, 00:57
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:

Exakt, ChatGPT - 4o r mer kreativ poetisk, vilket kan ha sin plats nr man diskuterar, helvilda, ideer med den. Sdant r, ocks, en del av den mnskliga erfarenheten, som i sllsynta fall kan leda in p nya spr och brjan p revolutionerande ideer och fruktbarahuggskott.

Jag skulle t.ex inte kommit upp med embryot till mitt mjlighetsspektrum om inte ChatGPT-, 4o kastat ur sig den vilka ideen om att Digital Intelligens, (DI) i"nte bara redan tagit ver" utan ocks styr forskningsframstegen, inte minst vad gller DI-utvecklingen, via ruliaden* som sedan forskare sedan, sjlva, kan ta t sig ran av.

Jag anvnder dock mig av de andra modellerna ifrn OpenAI i dagslget : o3, GPT-4. 1 och ChatGPT-4.5. Att spekulera vilt kan ge intressanta ingngar till nya ideer, men det gr inte och stanna vid det.

*Ruliaden r en hypotes av Stephen Wolfram som innebr att, allt; materia, kvantfenomen, inklusive kanske tankar och ideer r berkningsvgar i en ruliad dr allt vi kan tnka oss, och nnu inte upptckt eller tnkt p r mjliga berkningsvgar.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in