• 1
  • 2
2024-12-23, 15:58
Medlem
1754s avatar
Jag såg nyss en idiotbögjävel bara svänga in i en fil där det var tätt med bilar utan att blinka. Jag hoppas så jävla mycket att fanskapet krockar.
Citera
2024-12-24, 09:14
Medlem
Genom att inte blinka ökar risken för olyckor. Har man krockat så finns det ju ett bra argumenten för att byta bil. Bra därför att inte blinka.

Genom att inte blinka så går trafiken långsammare. Ger mer egentid att sitta i bilen och lyssna på musik eller en podcast.
Citera
2024-12-24, 09:27
Medlem
De enda som jag kan se är att man faktiskt inte släpper ratten utan håller stadigt i den under hela svängen och kan koncentrera sig på enbart svänga utan att krocka, köra upp på trottoaren eller något. Jag skulle också kunna tänka mig att man ev. också sparar lite ström, men i övrigt tycker jag att det är ett jävla ofog efter att som gående över övergångställe hyfsat frekvent hållit på att bli överkörd av någon som håller alldeles för hög hastighet i svängen och blinkar inte. Det blir ju liksom en jäkla överraskning när någon sådan helt plötsligt har kurs på en när de inte använder blinkers och därmed inte signalera att här kommer en bil längs din väg.
Jag tycker man borde ha kameraövervakning i alla större korsningar i städerna och dra in körkortet på de som svänger utan blinka, om de nu har körkort.
Senast redigerad av Kammadaj 2024-12-24 kl. 09:31.
Citera
2024-12-24, 11:07
Medlem
Min blinkersolja är slut..har BMW
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem