Citat:
Ursprungligen postat av
KamratBlue
Tja, lite osäker på namnet. ASUS är ju märket ivf. Sen finns det någon beteckning på inställningar där det står:
LAPTOP - DK42E2LT
VivoBook ASUS Laptop E406MAS E406MA
Gissar väl att det är den första raden som är namnet. Sen är väl den undre land/språk och tangentbord.
Jag har ju monterat ihop de gamla mobilerna med tangenter osv. Det var liksom en matta att lägga i bara. Man fick mobil som byggsats förr. Vill ju inte heller vara av med datorn en vecka eller så. Det sitter en massa små skruvar undertill men vet med en annan dator att de kan vara svåra att dela. Är det bara att slita isär halvorna?
Ligger sen tangenterna löst?
Jag såg just det tangentbordet med pekplatta i går på Power. Det är ju egentligen bättre än mus när man är van vid det. Då kan man sitta i soffan med det i knät och skriva. Dessutom bara 449 kr hos Power. Det jag blev lite osäker på att det står att det är till tv:n, fungerar det även med en dator? Men går det att byta tangenterna på min dator så är det ju bäst lösning. Tänkte inte ens på det innan.
https://www.power.se/datorer-och-sur...vart/p-254987/
Alltihopa sitter i ett. Hela tangentbordet är som ett kassettfack.
Leta upp en guide på nätet om hur man öppnar modellen för byte/uppgradering av specifika delar, sedan så vet du hur det ska göras.