• 8
  • 9
2024-06-21, 09:30
Medlem
Pusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ks371
Jodå, kulturberikarna var på hugget långt innan dess. Fanns inte lika många av dem, men det var samma skit.
Vad sägs om Backabranden i Göteborg 1998?
https://sv.wikipedia.org/wiki/Diskot..._G%C3%B6teborg

Kulturberikare blev nekade vid ingången när de krävde gratis entré, varefter de gör som vilken svensk som helst hade gjort, och tände eld på byggnaden vilket ledde till att 63 personer dog och 214 skadades. För detta lilla äventyr fick de mellan 3 års ungdomsvård till 8 års fängelse, och vid rättegången märkets det att "de brydde sig inte ett dugg över faran de skapade genom branden".

Kom ihåg våra berikare:
Mohammad Mohammadamini
Meysam Mohammadyeh
Housein Arsani
Shoresh Kaveh

Sanna svenskar i bakgrund och sinne.

Diskoteksbranden i Göteborg var väl en uppgörelse mellan blattar. Det komiska var att medierna direkt antog att gärningsmännen var skinnskallar och vänstern gick ut och demonstrerade mot rasism. Trots att det inte fanns några bevis för att branden skulle ha varit anlagd.
"Khossow var 17 år och hans vän Parash Lama 21 den gången 1998. De var vänner med arrangörerna till festen på Makedonska föreningen och de kände gärningsmännen som senare dömdes till långa fängelsestraff. När elden bröt ut i festlokalen var de bland dem som förlorade medvetandet och blev liggande innan de kunde ta sig ut. Sextiotre ungdomar dog, men Parash och Khossow överlevde med svåra brännskador.
https://www.bgf.nu/kostnader/kostn-i...skobranden.htm
Citera
2024-06-24, 08:27
Medlem
Asb3rger1337s avatar
Ja, 89% av de som slogs o dampa va invandrare. Krister o serber sprängde varandras grejjer och många inbrott va invandrare. Hängde en del i Kortedala o Angered våga man knappt åka till när man va liten. Den bråkigaste snubbarna på grundskolan va alla invandrare utan en. Alla visste att invandrare tog saker lite för långt.
På stan va de samma sak. Gäng me vapen osv.
Citera
2024-06-24, 08:41
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av article
Har Sveriges invandringsproblem varit ett problem sedan 2010-talet?

Jag är verkligen nyfiken på hur Sverige var på 2000-talet.

Var invandringsproblemet allvarligt vid den tiden?
Redan tidigt nittiotalet i samband med kriget i Jugoslavien och alla asylsökande som kom då började problem uppstå. Dels handlade det om ökande våld och stölder men även korruption började bli mer uppenbar.

Det var ungefär vid den här tiden som svenska politiker om de varit en smula ansvarstagande skulle ha satt sig ned och försökt ta fram långsiktigt hållbara regler.
Citera
2024-06-24, 15:41
Medlem
Citat:

Torget på Möllevångstorget såg ut som en irakisk bazaar redan 1988. I en journalfilm står den nyliberale moderatparasiten Joakim Ollen där puckot försöker få Malmö att framstå som "New York" och att alla blattar där är "entreprenörer" och framtida "kapitalister". Ollen menar att Möllevångstorget representerar den allra bästa atmosfären av "internationell sort". Skulle vilja se Ollen flytta till Herrgården i Malmö. Tror inte att den nyliberala parasiten lär sätta sina fötter i närheten av det stället. Ollen kallade utvecklingen i Malmö för ett "framtidsMalmö" med den allra bästa sorten av kapitalism.

Som ett tillägg verkar det som att han ansåg Malmös svarta hål av idag och bidragskapitalism som den bästa sorten av kapitalism. Man borde fan göra en intervju med honom i efterhand där han får förklara sig om saker och ting blev som han tänkte sig. Slår vad om att den jävla parasiten inte vill det.

https://www.youtube.com/watch?v=MePjANotNXI
Senast redigerad av Abetterworld 2024-06-24 kl. 16:41.
Citera
2024-07-21, 17:59
Bannlyst
Citat:

Redan på nittiotalet så började blattarna våldta och råna så ja, där fanns problem redan då.
Citera
2024-07-22, 16:05
Medlem
psaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Excrement
Redan på nittiotalet så började blattarna våldta och råna så ja, där fanns problem redan då.
Tjugo år tidigare än så till och med (alltså då det började sticka ut enligt polisen)

Alla invandringsproblem vi har nu fanns i varierande grad på 00-talet såklart (och diskuterades i media betydligt öppnare än nu även tidigare än så)
När det drog iväg och spårade ur så man ledsnade på allvar är en subjektiv fråga.
Citera
2024-07-27, 16:44
Medlem
Smekarn87s avatar
Jag är andra generationens finne. Min mamma fick mig precis nör hon kommit till Sverige. Vi har haft stora anpassningsproblem i Sverige. Mina föräldrar har försörjt sig på ströjobb och studier. Under vissa omständigheter har det varit problem med att kunna få ekonomin att gå ihop. Jag har prioriterat arbete framför studier och anser att delar av kulturkrockar har kommit från hur jävla hårt det svenska samhället nagelför och är så otroligt precist. Finska män jobbar hårdare men super ännu hårdare. Det svenska språket är faktiskt riktigt svårt. Språket är som en stor stoppklots. Jag tog till mig engelskan mycket lättare än svenskan. Vi som finnar har också skapat många integrationsproblem.
Citera
2024-07-27, 18:07
Avstängd
Citat:
....

Ja din idiot, problemen började på allvar på 90-talet men redan 1977 var det raskravaller i Södertälje på grund av att en massa äckliga assyrier tafsade på svenska tjejer, de sk raggarkravallerna:

https://sv.wikipedia.org/wiki/S%C3%B...avallerna_1977
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in