Flashback bygger pepparkakshus!
2024-11-13, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Erik Karlsson ligger p totalt -106 i sin NHL-karrir, r det enbart lagets fel?

+/- r allmnt sett som ganska ovsentlig statiskt sedan mnga r tillbaka nu. Gunnar Nordstrm p Expressen r dock ett exempel p journalister som ofta hnvisar till +/-. Det str mig djupt. Men han r vl 70 r eller nt. Det handlar som sagt vilket lag man spelar i.

Med det sagt vill jag inte ha med Karlsson. Hans offensiv kompenserar inte tillrckligt mycket fr hans brister i defensiven, lngre.
Citera
2024-11-13, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TenBagger69
Bde Cale Makar och Nathan MacKinnon ligger p minus i +/- stat. men ligger i topp i pongligan. Varfr? Fr att Colorado gr dligt i NHL.

Erik Karlsson spelar i ett lderdomligt lag..jag undrade varfr han gick dit om han vill vinna SC. Pittsburgh gr dligt.

Sydney Crosby lr vara med i Canada och ligger p -5 i +/- stat.

Skall inte Makar, MacKinnon och Crosby vara med i Canada?😂😂

Ljlig och korkad diskussion.

Cale Makar kommer att vara med i Canada och Erik Karlsson kommer att vara en stttespelare i Tre Kronor.

Viktor Hedman blir lagkapten och Erik assisterande.

Makar och MacKinon r dessutom del av ett av ligans bsta pp, vilket frklarar deras lga siffror i +/−.

Angende Karlsson s mste man frga sig sjlv om man vill ha honom i pp. Fr mig gr Dahlin, Andersson och kanske ven Hedman fre. D terstr att anvnda Karlsson i 5v5 dr jag sklart vljer en tvvgsback fre alla dagar i veckan.
Citera
2024-11-13, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AcademicDream
+/- r allmnt sett som ganska ovsentlig statiskt sedan mnga r tillbaka nu. Gunnar Nordstrm p Expressen r dock ett exempel p journalister som ofta hnvisar till +/-. Det str mig djupt. Men han r vl 70 r eller nt. Det handlar som sagt vilket lag man spelar i.

Med det sagt vill jag inte ha med Karlsson. Hans offensiv kompenserar inte tillrckligt mycket fr hans brister i defensiven, lngre.

Det handlar sklart inte bara om laget. Endel kan ligga p + trots skitlag. Sjlvfallet r det vsentligt hur mnga ml bakt du r inne p isen vid.
Citera
2024-11-13, 19:01
Medlem
perry2s avatar
Zibba
EK
Ep40
r tmligen ur form.
Citera
2024-11-13, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kassmachin
Makar och MacKinon r dessutom del av ett av ligans bsta pp, vilket frklarar deras lga siffror i +/−.

Angende Karlsson s mste man frga sig sjlv om man vill ha honom i pp. Fr mig gr Dahlin, Andersson och kanske ven Hedman fre. D terstr att anvnda Karlsson i 5v5 dr jag sklart vljer en tvvgsback fre alla dagar i veckan.

Dessutom r det inget som sger att man mste spela tv backar i PP. Det r vl minst lika vanligt att man spelar 4 + 1 idag. Det beror ju p vad man har fr spelare.
Citera
2024-11-13, 19:24
Medlem
Citat:
Erik Karlsson ligger p totalt -106 i sin NHL-karrir, r det enbart lagets fel?

Ja, det handlar om vilket lag man spelar i.

Rasmus Dahlin -61 p 6 ssonger ( Buffalo)
Cam Fowler -86 de senaste 6 ssongerna( Anaheim)
Moritz Seider -27 p 3 ssonger. ( Detroit)

Hampus Lindholm i r -4 pga att Boston gr dligt. ( som var bst av alla i NHL i +/- stat ssongen 22-23..i NHL klart bsta lag)

Nr lag gr dligt s str oftast deras bsta backar p - i +/- statistiken.

Erik Karlsson i Tre Kronor

VM 2013 +3 ( kvartsfinal)
OS 2014 +5 ( final)
WC 2016 +2 ( semifinal)
VM 2023 + 9 ( Brons) Utsedd till VM bste back

Erik Karlsson levererar alltid i landslaget och r naturligtvis en stttepelare i 4 nations. Ljlig diskussion.
Senast redigerad av TenBagger69 2024-11-13 kl. 19:30.
Citera
2024-11-13, 19:25
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saloth
Hller faktiskt med Garpenlv hr.
Erik Karlsson r en risk bakt!
Man har inte rd att slppa in ett enda ml bakt p.g.a. slarv i den hr korta turneringen och Erik stller till det ofta s det kan smlla bakt!
OEL ngon?
Eller bara smacka in Brodin eller Hampus Lindholm istllet fr Erik Karlsson. Vem har man helst mot Mcdavid, Mackinnon, Eichel och Jack Hughes? Ltt hellre en stabil defensiv pjs.
Citera
2024-11-13, 19:33
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AcademicDream
Har en knsla av att 4-nations blir ett fiasko fr svensk del. Men kanske det som behvs fr att ladda om till en riktig turnering som rknas, nmligen OS.
Jag tror att spelarna kommer vara riktigt laddade fr den hr turneringen. Det r s sjukt svrt att vinna Nhl nunfr tiden. Och OS har inte spelats p 10 r. Inte ens de strsta stjrnorna kan valsa in mtta och beltna som de alltid har kunnat tidigare.

Vad har exempelvis Mcdavid, Matthews och Jack Hughes vunnit? Eller Elias Petterson, Filip Forsberg, William Nylander?
Citera
2024-11-13, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TenBagger69
Ja, det handlar om vilket lag man spelar i.

Rasmus Dahlin -61 p 6 ssonger ( Buffalo)
Cam Fowler -86 de senaste 6 ssongerna( Anaheim)
Moritz Seider -27 p 3 ssonger. ( Detroit)

Hampus Lindholm i r -4 pga att Boston gr dligt.

Nr lag gr dligt s str oftast deras bsta backar p - i +/- statistiken.

Erik Karlsson i Tre Kronor

VM 2013 +3 ( kvartsfinal)
OS 2014 +5 ( final)
WC 2016 +2 ( semifinal)
VM 2023 + 9 ( Brons) Utsedd till VM bste back

Erik Karlsson levererar alltid i landslaget och r naturligtvis en stttepelare i 4 nations. Ljlig diskussion.

Uppenbarligen vinner man inga turneringar med Erik Karlsson. Noll guld i landslaget. Vilken jvla mardrm att ha honom p isen nr McDavid kommer farandes. Brodin eller Lindholm alla dagar i veckan. Vi har redan backar som r minst lika bra som Erik Karlsson framt och samtidigt stabilare bakt.
Citera
2024-11-13, 19:44
Medlem
En spelare som OEL har 2 VM-guld i Tre Kronor, varit lagkapten..bra mnniska och lagkamrat..spelar SC-final..och vunnit..i en typ 3:e femma..Sdant r otroligt viktigt att ta hnsyn till nr man formerar ett lag. Det r mer att ni skall kritiskt granska Rasmus Dahlin i Tre Kronor..p hgsta nivn.

Han spelar i ett lag som aldrig gr till slutspel i SC..Rasmus har inte spelat mnga riktigt heta matcher. Rasmus mest heta match var mot Tjeckien i en kokande arena..i en semi(3-7) i ett VM. Hur var han dr?

Jag r mer orolig fr att Rasmus kommer att vara inne p ml mot de bsta..ta ondiga utvisningar m,m.
Senast redigerad av TenBagger69 2024-11-13 kl. 19:49.
Citera
2024-11-13, 19:46
Medlem
Citat:
Uppenbarligen vinner man inga turneringar med Erik Karlsson. Noll guld i landslaget. Vilken jvla mardrm att ha honom p isen nr McDavid kommer farandes. Brodin eller Lindholm alla dagar i veckan. Vi har redan backar som r minst lika bra som Erik Karlsson framt och samtidigt stabilare bakt.

Nej, inte i Tre Kronor..inte i NHL. ALLA har respekt fr Erik..men inte fr t ex Rasmus Andersson.

Erik r en av vrldens bsta backar genom tiderna och r alltid bra i Tre Kronor. Han kommer att vara en nyckelspelare om Sverige skall g lngt.
Citera
2024-11-13, 20:06
Medlem
Pittsburgh, 2023/2024 +/- stat ( de som spelar mest)
Pittsburgh ,ett lag som missade precis slutspelet.

Letang +13
Crosby +7
Malkin +5
Karlsson +4
Rakell +4

Karlsson, Malkin och Crosby ligger p ungefr samma +/- stat. Trots att laget gick relativt dligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in