Flashback bygger pepparkakshus!
2024-05-27, 21:18
Medlem
Mlvakter (sjlvklara): Linus Ullmark (Boston Bruins), Jacob Markstrm (Calgary Flames)

Kandidater: Samuel Ersson (Philadelphia Flyers), Filip Gustavsson (Minnesota Wilds),

Backar (sjlvklara): Mattias Ekholm (Edmonton Oilers), Gustaf Forsling (Florida Panthers), Rasmus Dahlin (Buffalo Sabres), Jonas Brodin (Minnesota Wild), Erik Karlsson (Pittsburgh Penguins), Viktor Hedman (Tampa Bay Lightning).

Kandidater: Oliver Ekman-Larsson (Florida Panthers), Erik Gustafsson (NY Rangers), Marcus Pettersson (Pittsburgh Penguins), Nils Lundqvist (Dallas Stars), Simon Edvinsson (Detroit Red Wings), Erik Brnnstrm (Ottawa Senators), Timothy Liljegren (Toronto Maple Leafs), Adam Larsson (Seattle Kraken) mfl.

Forwards (sjlvklara): William Karlsson (Las Vegas Golden Knights), Elias Pettersson (Vancouver Canucks), Nils Hglander (Vancouver Canucks), Jesper Bratt (New Jersey Devils), Filip Forsberg (Nashville Predators), Gustav Nyquist (Nashville Predators), Joel Eriksson-EK (Minnesota Wilds), William Nylander (Toronto Maple Leafs), Mika Zibanejad (NY Rangers),

Kandidater: Elias Lindholm (Vancouver Canucks), Calle Jrnkrok (Toronto Maple Leafs), Pontus Holmberg (Toronto Maple Leafs), Olle Lycksell (Philadelphia Flyers), Marcus Johansson (Minnesota Wilds), Victor Arvidsson (LA Kings), Adrian Kempe (LA Kings), Carl Grundstrm (LA Kings), Lucas Raymond (Detroit Red Wings), Mikael Bcklund (Calgary Flames) mfl.
Citera
2024-05-27, 22:05
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FootnBalls
Mlvakter (sjlvklara): Linus Ullmark (Boston Bruins), Jacob Markstrm (Calgary Flames)

Kandidater: Samuel Ersson (Philadelphia Flyers), Filip Gustavsson (Minnesota Wilds),

Backar (sjlvklara): Mattias Ekholm (Edmonton Oilers), Gustaf Forsling (Florida Panthers), Rasmus Dahlin (Buffalo Sabres), Jonas Brodin (Minnesota Wild), Erik Karlsson (Pittsburgh Penguins), Viktor Hedman (Tampa Bay Lightning).

Kandidater: Oliver Ekman-Larsson (Florida Panthers), Erik Gustafsson (NY Rangers), Marcus Pettersson (Pittsburgh Penguins), Nils Lundqvist (Dallas Stars), Simon Edvinsson (Detroit Red Wings), Erik Brnnstrm (Ottawa Senators), Timothy Liljegren (Toronto Maple Leafs), Adam Larsson (Seattle Kraken) mfl.

Forwards (sjlvklara): William Karlsson (Las Vegas Golden Knights), Elias Pettersson (Vancouver Canucks), Nils Hglander (Vancouver Canucks), Jesper Bratt (New Jersey Devils), Filip Forsberg (Nashville Predators), Gustav Nyquist (Nashville Predators), Joel Eriksson-EK (Minnesota Wilds), William Nylander (Toronto Maple Leafs), Mika Zibanejad (NY Rangers),

Kandidater: Elias Lindholm (Vancouver Canucks), Calle Jrnkrok (Toronto Maple Leafs), Pontus Holmberg (Toronto Maple Leafs), Olle Lycksell (Philadelphia Flyers), Marcus Johansson (Minnesota Wilds), Victor Arvidsson (LA Kings), Adrian Kempe (LA Kings), Carl Grundstrm (LA Kings), Lucas Raymond (Detroit Red Wings), Mikael Bcklund (Calgary Flames) mfl.
Skulle nog inte sga att Hglander r given.

Givna i min bok:

Bratt - Zibanejad - Raymond
Kempe - Pettersson - Nylander
Karlsson - Eriksson Ek - Forsberg

Hedman - Karlsson
Ekholm - Dahlin
Forsling - Brodin

Tror ven att Nyquist, Elias Lindholm, och Hampus Lindholm r s gott som givna.
Citera
2024-05-31, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Skulle nog inte sga att Hglander r given.

Givna i min bok:

Bratt - Zibanejad - Raymond
Kempe - Pettersson - Nylander
Karlsson - Eriksson Ek - Forsberg

Hedman - Karlsson
Ekholm - Dahlin
Forsling - Brodin

Tror ven att Nyquist, Elias Lindholm, och Hampus Lindholm r s gott som givna.

Centrar
Pettersson
Zibanejad
Eriksson-Ek
W. Karlsson

Ev: Lindholm.

Yttrar (vnsterskyttar)
Kempe
Bratt
Nyquist
Hglander

Ev Landeskog om han fortfarande hller efter op.

Yttrar (hgerskyttar)
Nylander
Forsberg
Raymond
Zetterlund

Ev: Arvidsson istllet fr Raymond om han kommer tillbaka i god form.

Vill inte se ngra specialspelare typ snipers fr power play det behvs knappast med den nivn forwards hr ligger p. Fredrar d riktigt bra skridskokare tex Zetterlund.
Citera
2024-06-01, 09:19
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Centrar
Pettersson
Zibanejad
Eriksson-Ek
W. Karlsson

Ev: Lindholm.

Yttrar (vnsterskyttar)
Kempe
Bratt
Nyquist
Hglander

Ev Landeskog om han fortfarande hller efter op.

Yttrar (hgerskyttar)
Nylander
Forsberg
Raymond
Zetterlund

Ev: Arvidsson istllet fr Raymond om han kommer tillbaka i god form.

Vill inte se ngra specialspelare typ snipers fr power play det behvs knappast med den nivn forwards hr ligger p. Fredrar d riktigt bra skridskokare tex Zetterlund.
Raymond knns tongiven. Vi kanske behver skra en bra defensiv shutdown 4e kedja med typ Backlund.

Nyquist - Z - Forsberg
Bratt - Pettersson - Nylander
Kempe - JEE - Raymond
Zetterlund - WK - Lindholm
Backlund

Ekholm - Karlsson
Forsling - Dahlin
Hedman - Lindholm
Brodin
Citera
2024-06-09, 09:45
Medlem
Citat:
Vid oavgjort resultat i gruppspelet s kommer det att spelas tre-mot-tre i tio minuter och sedan en strafflggning fr att kora en vinnare. Vid likalge efter 60 minuter i finalen s kommer det att spelas vanlig sudden death i 20 minuters lnga perioder fram tills att ett lag avgr.

Hr r turneringens spelschema:

Onsdag 12 februari: Kanada Sverige (Bell Centre, Montral)
Torsdag 13 februari: USA Finland (Bell Centre, Montral)
Lrdag 15 februari: Finland Sverige (Bell Centre, Montral)
Lrdag 15 februari: USA Kanada (Bell Centre, Montral)
Mndag 17 februari: Kanada Finland (TD Garden, Boston)
Mndag 17 februari: Sverige USA (TD Garden, Boston)

https://hockeysverige.se/2024/06/09/...-face-off-2025

Bra format med fem mot fem i sudden tills ett lag avgr i finalen. Obegripligt att inte IIHF kr p det formatet.

Lste att enda matchen som spelas en Europavnlig tid fr Sverige (19.00 svensk tid) r Sverige - Finland, resten av Tre Kronors matcher drar igng 02.00 svensk tid
Senast redigerad av Grunkz 2024-06-09 kl. 09:54.
Citera
2024-06-09, 09:56
Medlem
MitchRapps avatar
Klm in de frsta matcherna p fredag. Dessa curlade hockeyproffs ska klara att spela 2 matcher p 2 dagar.
Skjut sedan finalen till Fredag, istllet fr Torsdag. Ett annat alternativ r att byta speldag Sverige mot de klmda finnarna, s den hamnar p en vardag.

Just fr att ka publiken frn Europa.
Senast redigerad av MitchRapp 2024-06-09 kl. 10:04.
Citera
2024-06-09, 10:10
Medlem
sjuka tider fr att vara en vanlig dag kl 2 p natten, inte mnga som kan vara uppe och kolla d.

Och finalen en torsdag... Ingen hnsyn alls till publiken i Europa.
Senast redigerad av pyssen87 2024-06-09 kl. 10:13.
Citera
2024-06-09, 10:12
Medlem
Tre Kronors matcher mot transatlantiskt r infr hemmapublik (Kanada i Montreal, USA i Boston) medans det r det motsatta fr Finland, undrar om det kan pverka? Knns ju mer avslappnat att mta USA i Montreal vilket Finland kommer att gra. Och sen p det Kanada i Boston vid lunchtid.
Senast redigerad av Grunkz 2024-06-09 kl. 10:21.
Citera
2024-06-09, 12:40
Medlem
Citat:
Raymond knns tongiven. Vi kanske behver skra en bra defensiv shutdown 4e kedja med typ Backlund.

Nyquist - Z - Forsberg
Kempe - JEE - Raymond
Zetterlund - WK - Lindholm
Backlund

Ekholm - Karlsson
Forsling - Dahlin
Hedman - Lindholm
Brodin
Fr topplinjerna tnker jag mig Zibanejad, Pettersson, Foppa, Nyquist, Nylander och Bratt. Fr bottom 6 vill jag ha tv defensiva center och fyra snabba wingers s d blir det W. Karlsson, Eek, Arvidsson, Kempe, Zetterlund, Lindholm fr forecheck. Vid tekning i egen zon kan man komponera en mer defensiv linje med spelare frn de fyra startlinjerna.

Raymond kan s klart ta ett till steg och d kan han starta istllet fr Nyquist. Arvidsson hller jag dock som stret vassare i forecheck och det fysiska spelet generellt.

P backsidan tnker jag mig EK, R Andersson och A. Larsson p hgersidan och Hedman p vnstersidan. Sen ev Dahlin annars tv bra defensiva backar.
Citera
2024-06-09, 14:08
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Fr topplinjerna tnker jag mig Zibanejad, Pettersson, Foppa, Nyquist, Nylander och Bratt. Fr bottom 6 vill jag ha tv defensiva center och fyra snabba wingers s d blir det W. Karlsson, Eek, Arvidsson, Kempe, Zetterlund, Lindholm fr forecheck. Vid tekning i egen zon kan man komponera en mer defensiv linje med spelare frn de fyra startlinjerna.

Raymond kan s klart ta ett till steg och d kan han starta istllet fr Nyquist. Arvidsson hller jag dock som stret vassare i forecheck och det fysiska spelet generellt.

P backsidan tnker jag mig EK, R Andersson och A. Larsson p hgersidan och Hedman p vnstersidan. Sen ev Dahlin annars tv bra defensiva backar.
Sverige har vldigt mycket bra spelare att plocka ifrn, r bara Kanada och USA som har det bttre stllt. Sverige skulle kunna stlla upp med tv lag som skulle kunna sl de smre nationerna som finland, Tjeckien osv.

Men jag har vldigt svrt att se Raymond inte komma med. ven Gustav Forsling som r slutspelets bste back r given. Mattias Ekholm ska ocks ha en plats. Rasmus Andersson och Adam Larsson kan nog absolut ta plats men ser det som tveksamt.
Citera
2024-06-09, 14:51
Avstngd
EastClintfoods avatar
Citat:
Sverige har vldigt mycket bra spelare att plocka ifrn, r bara Kanada och USA som har det bttre stllt. Sverige skulle kunna stlla upp med tv lag som skulle kunna sl de smre nationerna som finland, Tjeckien osv.

Men jag har vldigt svrt att se Raymond inte komma med. ven Gustav Forsling som r slutspelets bste back r given. Mattias Ekholm ska ocks ha en plats. Rasmus Andersson och Adam Larsson kan nog absolut ta plats men ser det som tveksamt.

Knappast va din blinde fan!
Citera
2024-06-09, 14:56
Medlem
Citat:

Forsling - Erik Karlsson
Hedman - A. Larsson
Lindholm - Rasmus Andersson
Ekholm

Ngot snt tror jag hade funkat bst p isen. Det r en klar nackdel att ha vnsterskyttar som RHD.

Tror ocks att Raymond kommer med. Men hade haft honom som extra i nulget. Det r klart att nsta ssong kan det se helt annorlunda ut. Hade stllt upp s hr i nulget. Men Arvidsson och Nyquist hnger vl ganska lst sett till att Raymond r p uppgng medan de brjar bli till ren.

Forsberg - Zibanejad - Nyquist
Kempe - Lindholm - Arvidsson
W. Karlsson - Eriksson-Ek - Zetterlund
Raymond
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in