Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-05-25, 22:24
  #1141
Medlem
BizarreReverends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av next-chapter
Fan att Sverige skulle förlora med hela 3-7! Den såg man ju inte komma precis, trodde på sin höjd att skulle förlora med max 2 men snarare att de skulle vinna med 2-3 mål. Det är så jäkla synd att man precis som förra året är bäst i gruppspelet men sen när det väl gäller så förlorar de.
Det borde istället vara ett format med 4 st grupper med 4 lag i vardera där topp 2 går vidare, d.v.s. 3 matcher per lag i gruppen där det är ett högt rankat, ett mittemellan, ett lite sämre och ett sämre lag (Säg typ Sverige, Slovakien, Frankrike, Storbritannien där alla möter alla), sen bäst av 3 i kvartsfinal, bäst av 3 i semifinal och en final. Samtidigt som de 4 lag som kommer sist i sina grupper får spela i bäst av 3 mot någon av de andra fyrorna. En enda match i kvartsfinal och semifinal blir lite orättvist då det är för mycket slump vilka som vinner.

Spelade på olika resultat, och 2-5 till Tjeckien var närmast 3-7,så det grämer mig att jag fegade ur.

Sverige var sämre än jag trodde,my bad.
2024-05-25, 22:35
  #1142
Avstängd
Jag vill ju att Tre kronor vinner varje match, det är underbart. Men det är bara att titta på statistiken. Att när Sverige vinner guld,slår vi ur underläge och är uträknade och reser oss på 9, efter dåligt gruppspel. Det är rent psykologiskt, det inte vara så men så är det. Och tredje makten publiken på hemmaplan lyfte upp Tjeckien.

Vi behöver en psykolog som säger att för varje rop emot Sverige och för det andra landet skall vi vinna emot dom med mål. Kontrollerad ilska skall Tre Kronor ha på bortaplan. Kul att Schweiz slog dom kaxiga Kanada, dom skall veta sin plats i Europa och på stor rink. Samt sluta vara kapitalister i USAs NHL som använder hockeyspelare som handelsvara istället för att låta dom försvara sitt land i hockey.
2024-05-25, 22:41
  #1143
Medlem
NoraKuzmas avatar
Tjeckien hade scoutat Hedman, Karlsson och Dahlin.

Eftersom de tre är offensiva backar och lämnar lucka bakåt var deras taktik att sätta press på dem och kontra.

Så Sveriges offensiva backar blev till en svag punkt.

Efter 2-0 till Sverige skulle de tättat till offensiven.

Det kan inte bara varit jag som såg hur Tjeckien utnyttjade att svenska backar åker långt ut på¨kanterna i offensiva och lämnar ett stort tomrum i mitten.

Sedan undrar jag över två andra saker.

1. I offensiva zonen la svenska spelare antingen bakom mål eller från sarghörnet ofta in pucken rakt in framför mål utan att det fanns någon svensk spelare där. Chanspuckar! Eftersom de svenska backarna ofta stod ute vid sargen eller var långt nere i zonen så kunde motståndarna lätt kontra.
Är det inte sånt Hallam ska hålla koll på?

2. Varför bänkades inte Kämpe efter en svaginsats i gruppspelet?
2024-05-25, 23:05
  #1144
Medlem
NoraKuzmas avatar
Efter armbågstacklingen mot Tre Kronors Isac Lundeström stängs nu Tjeckiens back Jan Rutta av.

Han missar därmed söndagens VM-final mot Schweiz.
2024-05-25, 23:09
  #1145
Medlem
NoraKuzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fibulan
Vem är jobbigast, Håkan Södergren lr Chris Härenstam?

Chris Härenstam med en hårsmån.
2024-05-25, 23:16
  #1146
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibulan
Vem är jobbigast, Håkan Södergren lr Chris Härenstam?

Södergren är en institution för oss 90-talister när det kommer till hockey-VM, en riktig skymf att jämföra honom med Härenstam.

Får så trevliga och nostalgiska känslor när jag hör Håkeye prata ishockey.
2024-05-25, 23:33
  #1147
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoraKuzma
Efter armbågstacklingen mot Tre Kronors Isac Lundeström stängs nu Tjeckiens back Jan Rutta av.

Han missar därmed söndagens VM-final mot Schweiz.

Jävligt klen tröst om än en liten tröst. Varför tittade inte domarna på situationen. Varför protesterade inte Hallam och spelarna.


Citat:
Ursprungligen postat av URnotINdanger2
Södergren är en institution för oss 90-talister när det kommer till hockey-VM, en riktig skymf att jämföra honom med Härenstam.

Får så trevliga och nostalgiska känslor när jag hör Håkeye prata ishockey.

Instämmer och jag är betydligt äldre än 90-talist.
2024-05-25, 23:51
  #1148
Medlem
Tuors avatar
Vid närmare eftertanke så tycker jag faktiskt inte att Sveriges backar är så värst bra.

Erik Karlsson har inte varit bra i år och gjorde förmodligen sin sista bra säsong i fjol. Killen är trots allt 34 bast nu. Han avslutar troligtvis karriären i någon annan liga snart.

Hedman gjorde, enligt Tampafans, sin sista bra säsong för två säsonger sedan. Han blir 34 i år också och spelar säkerligen i Modo snart.

Dahlin är visserligen extremt skicklig och förmodligen den bästa offensiva backen i världen men hans psyke håller inte ännu under de viktiga stunderna. Han har fått kritik för just detta av Buffalofansen. Han faller ihop vid minsta motgång.

Vi har nog överskattat det här laget lite.

Elias Lindholm är ljusår bättre än både Karlsson och Hedman i år.
__________________
Senast redigerad av Tuor 2024-05-25 kl. 23:57.
2024-05-25, 23:55
  #1149
Medlem
Detta ser man väl varje år i fotbollen.
Det spelar ingen roll att Portugal har ronaldo. Eller Brasilien neymar.
Ska du bygga ett lag behöver du mer än själviska toppspelare
2024-05-25, 23:57
  #1150
Medlem
Libertarismuss avatar
Rättvisa.

Grattis Schweiz!
2024-05-26, 02:10
  #1151
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kastenhof
Detta ser man väl varje år i fotbollen.
Det spelar ingen roll att Portugal har ronaldo. Eller Brasilien neymar.
Ska du bygga ett lag behöver du mer än själviska toppspelare

Tjeckien hade tre storstjärnor där Pastrnak är en större superstjärna än någon i det svenska laget.

Schweiz hade tre storstjärnor och inte så mycket annat. Roman Josi är fortfarande en större stjärna än Conor Bedard om man räknar med att man faktiskt har gjort något.

Det var Sverige och Kanada som hade de jämnare lagen. Och Tjeckien och Schweiz med de ojämna stjärnlagen som gick vidare
2024-05-26, 02:13
  #1152
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av URnotINdanger2
Södergren är en institution för oss 90-talister när det kommer till hockey-VM, en riktig skymf att jämföra honom med Härenstam.

Får så trevliga och nostalgiska känslor när jag hör Håkeye prata ishockey.
Exakt! Vem skulle vara mer hockey vm än honom? Claes åkesson, Lasse Kinch och de andra är borta sen länge ( försvann för 15 år sen).

Södergren håller dessutom fortfarande på egna meriter.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in