Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-05-26, 12:32
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Magnus Hjort har en lång och välrenommerad karriär, både från akademin och i statens tjänst. Han är filosofie doktor i historia och har arbetat i ledande positioner på bland annat Krisberedskapsmyndigheten, Myndigheten för samhällsskydd och beredskap samt Universitets- och högskoleverket.
Och nu har han trots det klampat i klaveret. Trots sin erfarenhet förstår han uppenbarligen inte Kalla Faktas upplägg.
2024-05-26, 12:48
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Och nu har han trots det klampat i klaveret. Trots sin erfarenhet förstår han uppenbarligen inte Kalla Faktas upplägg.
Tvärtom, Magnus Hjort och MPF fattade direkt att TV4 ville påverka valutgången och försökte få tittarna att tro att MPF utredde SD.
Det här är allvarliga saker.
2024-05-26, 12:59
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeendeLennart
Tvärtom, Magnus Hjort och MPF fattade direkt att TV4 ville påverka valutgången och försökte få tittarna att tro att MPF utredde SD.
Det här är allvarliga saker.
I det stora hela med SD:s svarta byk är detta en detalj. Jag förstod att klippet inte var kopplat till MPF och SD. Det borde Magnus Hjort också ha gjort. I stället agerar han grundlagsvidrigt.
__________________
Senast redigerad av Postino 2024-05-26 kl. 13:16.
2024-05-26, 13:06
  #16
Medlem
El-gigantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaraxacumVulgare
Vems ärenden går Peter Wolodarski?
ZOG
2024-05-26, 13:17
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
I det stora hela med SD:s svarta byk är detta en detalj. Jag förstod att klippet inte var kopplat till MPF och SD. Det borde Magnus Hjort också ha gjort.
Att SD har kanske har trollkonton eller en svart byk, det förnekar jag inte, tvärtom är det högst troligt att det är så.
Det har nog alla partier i någon form.
Men det skall väl inte hindra en statlig myndighet att utföra sitt arbete enligt reglerna?
Var lite objektiv istället för att ta varje chans till att kritisera ditt hatobjekt nr 1 SD.

Jag tror att MPF gör samma tolkning som mig, dom vill inte förknippas med TV4s försök att påverka valresultatet inför EU valet.
Oerhört oprofessionellt av TV4 att inte i programmet låtit utreda alla partier i riksdagen för anonyma konton och sen låtit större delen av programmet handla om SD om dom nu är värst i klassen.

Att TV4 ett helt år infiltrerat ett enda parti och sedan en månad innan ett val ha ett reportage som är menat att vara till nackdel för just det här partiet

Nu är det nog bara självförnekare eller lögnare som inte inser att TV4s främsta syfte har varit att minska väljarstödet för SD inför ett val.
Jag blir inte förvånad om fler statliga instanser eller EU kommer kritisera TV4 för detta.
2024-05-26, 13:42
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeendeLennart
Att SD har kanske har trollkonton eller en svart byk, det förnekar jag inte, tvärtom är det högst troligt att det är så.
Det har nog alla partier i någon form.
Men det skall väl inte hindra en statlig myndighet att utföra sitt arbete enligt reglerna?
Var lite objektiv istället för att ta varje chans till att kritisera ditt hatobjekt nr 1 SD.

Jag tror att MPF gör samma tolkning som mig, dom vill inte förknippas med TV4s försök att påverka valresultatet inför EU valet.
Oerhört oprofessionellt av TV4 att inte i programmet låtit utreda alla partier i riksdagen för anonyma konton och sen låtit större delen av programmet handla om SD om dom nu är värst i klassen.

Att TV4 ett helt år infiltrerat ett enda parti och sedan en månad innan ett val ha ett reportage som är menat att vara till nackdel för just det här partiet

Nu är det nog bara självförnekare eller lögnare som inte inser att TV4s främsta syfte har varit att minska väljarstödet för SD inför ett val.
Jag blir inte förvånad om fler statliga instanser eller EU kommer kritisera TV4 för detta.
Jag har generellt svårt för whataboutism. Det har länge funnits starka indicier för SD:s trollfabrik. Bl.a ETC har skrivit om detta. Nu är det bevisat.

Huruvida andra partier har liknande upplägg återstår att belysa. Jag har inte hört/sett några sådana misstankar. Enstaka personer inom S har ertappats med starkt avståndstagande från partiet och uteslutning som följd. I SD höjs det snarare till skyarna och det skålas i Pommac på ett infantilt studentikost sätt.

Som Wolodarski skriver är Magnus Hjorts agerande grundlagsvidrigt. Nu är det väl känt att SD gärna skulle se diverse ändringar i grundlagen och detta kanske är ett exempel. Partiets vurmande för exv Ungern är oroväckande för maktfördelningen i landet när man aspirerar på regeringsmakten 2026.

För övrigt borde väl SD vara nöjda med ”avslöjandet”. Det blir ju gratisreklam för partiet inför EU-valet. Budskapet är ju att det är ”så vi jobbar” och det är väl bra att väljarna får veta.
__________________
Senast redigerad av Postino 2024-05-26 kl. 13:48.
2024-05-26, 18:07
  #19
Medlem
PatsyStoneHCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falcon1111
Ja jag börjar fundera på om inte regeringen skyndsamt behöver inhibera vissa utgivningstillstånd.
Börja med TV4 och DN å det snaraste, sen gå vidare i rask takt.

Så talar en sann antidemokrat/fascist.
2024-05-26, 18:22
  #20
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falcon1111
Du måste ju vara efterbliven...
Vad gör S MP C osv. hela dagarna?
Och de har gjort det i decennier, nu har de panik och offrar TV4.
Nu vet vi att TV4 går ärenden för vänsterklägget, och kallar sig journalister.
???
2024-05-26, 18:42
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FBerntsson
Just detta handlar bara om att Wolo är upprörd eftersom journalister inte får ljuga hursomhelst. Han tycker att det borde vara journalistens ensak om de vill ljuga. Det borde inte vara mybndigheters sak att lägga sig i helt enkelt.
Wolodarski hatar allt som andas försvar av "svenskhet",
svenska traditioner och svensk kultur. Följaktligen hatar ,
hatar, hatar han SD och har som mål att genom påverkan
bidra till att "nationalromantiska" partier som SD och AFS
med hjälp av lagen om HMF måtte bedömas som brottsliga
och följaktligen förbjudas.
2024-05-27, 00:36
  #22
Moderator
Ancistruss avatar
Fel forum och dessutom finns redan en tråd. Vänligen fortsätt i den tack! (FB) DN:s Wolodarski kräver Generaldirektörs avgång - nyttig idiot åt SD

Denna låses.

/Mod
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in