Citat:
Ursprungligen postat av
Postino
I det stora hela med SD:s svarta byk är detta en detalj. Jag förstod att klippet inte var kopplat till MPF och SD. Det borde Magnus Hjort också ha gjort.
Att SD har kanske har trollkonton eller en svart byk, det förnekar jag inte, tvärtom är det högst troligt att det är så.
Det har nog alla partier i någon form.
Men det skall väl inte hindra en statlig myndighet att utföra sitt arbete enligt reglerna?
Var lite objektiv istället för att ta varje chans till att kritisera ditt hatobjekt nr 1 SD.
Jag tror att MPF gör samma tolkning som mig, dom vill inte förknippas med TV4s försök att påverka valresultatet inför EU valet.
Oerhört oprofessionellt av TV4 att inte i programmet låtit utreda alla partier i riksdagen för anonyma konton och sen låtit större delen av programmet handla om SD om dom nu är värst i klassen.
Att TV4 ett helt år infiltrerat ett enda parti och sedan en månad innan ett val ha ett reportage som är menat att vara till nackdel för just det här partiet
Nu är det nog bara självförnekare eller lögnare som inte inser att TV4s främsta syfte har varit att minska väljarstödet för SD inför ett val.
Jag blir inte förvånad om fler statliga instanser eller EU kommer kritisera TV4 för detta.