Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-05-26, 23:35
  #457
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stezt
Skönt för en sån som Palsternackan att åka ur playoffs i NHL sen dra till Tjeckien och vinna guld på hemmaplan en vecka senare drygt

Pastrnak ville hellre åka hem och spela VM än gå vidare i SC. Därför nollade han de två sista matcherna mot Florida. Boston var väldigt irriterade för att han åkte hem..
2024-05-26, 23:36
  #458
Medlem
KaninHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stezt
LOL låter som han försökte prata om honom till självmord

"Ser du någon glädje i ditt liv just nu?"
"Vad symboliserar repet jag lägger fram på bordet här för dig?"


Jo men lite så var det.
Inte självmord....men avgång var naturligtvis det han syftade på. Det var riktigt dålig stämning. (med all rätt....det var ännu ett fiasko liksom. De flesta kände att det var nog med Hardy på ledarposition)

Jag minns tydligt frågorna om hur han kände för sitt jobb och att Hardy hade svårt att svara.
Det var väldigt dålig stämning och det var inte någon rolig tid att vara svensk hockeysupporter.
2024-05-26, 23:42
  #459
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flundran90
Ja, letterna är faktiskt sjuka i huvudet. När VM gästade Karlstad, 20 år sen kanske, så gjorde de starkt intryck, fyllde upp arenan med sin vinröda färg. Tror de hade vuvuzelas med sig också, vet inte om de exporterade det till SydAfrika sen
Tokiga balter. Letterna har inte gjort nåt större intryck på mig, men å andra sidan är minnet inte vad det var.
2024-05-26, 23:42
  #460
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TenBagger69
Pastrnak ville hellre åka hem och spela VM än gå vidare i SC. Därför nollade han de två sista matcherna mot Florida. Boston var väldigt irriterade för att han åkte hem..

Tjecker och ryssar fokar mer på landslaget, det kan man respektera.
2024-05-26, 23:46
  #461
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Exakt vilka spelare syftar du på?
Necas och pasternak
2024-05-26, 23:47
  #462
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CentroX
Necas och pasternak
Alltså svenska spelare menade jag.
2024-05-26, 23:48
  #463
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CentroX
Necas och pasternak

Fanns inte speciellt mycket att vänta in för Sveriges del, skulle väl ha varit Ullmark i så fall. Nylander tackade nej och EP var väl skadad.

Jalonens beslut om att låsa in sitt C-gäng tidigt kan man dock ifrågasätta.
2024-05-26, 23:50
  #464
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Alltså svenska spelare menade jag.
Elias lindholm, ullmark, hampus lindholm
2024-05-27, 00:03
  #465
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CentroX
Elias lindholm, ullmark, hampus lindholm

E.Lindholm hade nog aldrig dykt upp då han ska skriva nytt.

Var väl i så fall Ullmark och ev. Hampus Lindholm, men var väl egentligen fw-spets vi hade behövt få in även om Gustavsson var rätt svag i semin.

Men nog hade vi kunnat gå hela vägen ändå, däremot var det nog helt avgörande för Tjeckiens del att plocka in 3 på ett bräde där i slutet.
2024-05-27, 00:06
  #466
Medlem
Flundran90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Tokiga balter. Letterna har inte gjort nåt större intryck på mig, men å andra sidan är minnet inte vad det var.
Extremt okarismatiskt och surmulet folk på hemmaplan, men tror de gillar party och festligheter(alkhol) mer än jobb och karriär. Barerna och klubbarna i Riga har förövrigt öppet till morgonen
2024-05-27, 00:19
  #467
Medlem
Gosifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Tokiga balter. Letterna har inte gjort nåt större intryck på mig, men å andra sidan är minnet inte vad det var.

Dricka sprit det kan dom, baltjävlarna, så det ska dom ha eloge för!
2024-05-27, 04:57
  #468
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonheden
Rättvis vinnare, Tjeckien var bäst när det gällde som mest - vilket är vad VM handlar om. Att vinna gruppen överlägset har Sverige gjort så det räcker nu, dags att vara bäst sista 3 matcher i nästa VM som går på hemmaplan!!

Någon som begriper varför en hockeynation som Sverige ska behöva dela VM med Danmark?
Vi har väl såpass med arenor så vi kan hålla i det själva, Stockholm/Malmö eller Stockholm/Göteborg t.ex.
Det var väldigt lyckat 2018 då det var i Köpenhamn och Herning men jag förstår inte heller upplägget nu. Stockholm är oftast inte så bra heller. Minns Handbolls vm 2023. Jag hade kört på Malmö och Göteborg . Har Malmö någonsin haft matcher i senior hockey vm? Det är väl dessutom ungefär lika många danskar som har närmare till Malmö som Herning.

Det borde vara ett helsvenskt mästerskap, Sverige förtjänar faktiskt det.
__________________
Senast redigerad av sebastian_ 2024-05-27 kl. 04:59.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in