Flashback bygger pepparkakshus!
2024-05-26, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stezt
Sknt fr en sn som Palsternackan att ka ur playoffs i NHL sen dra till Tjeckien och vinna guld p hemmaplan en vecka senare drygt

Pastrnak ville hellre ka hem och spela VM n g vidare i SC. Drfr nollade han de tv sista matcherna mot Florida. Boston var vldigt irriterade fr att han kte hem..
2024-05-26, 23:36
Medlem
KaninHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stezt
LOL lter som han frskte prata om honom till sjlvmord

"Ser du ngon gldje i ditt liv just nu?"
"Vad symboliserar repet jag lgger fram p bordet hr fr dig?"

Jo men lite s var det.
Inte sjlvmord....men avgng var naturligtvis det han syftade p. Det var riktigt dlig stmning. (med all rtt....det var nnu ett fiasko liksom. De flesta knde att det var nog med Hardy p ledarposition)

Jag minns tydligt frgorna om hur han knde fr sitt jobb och att Hardy hade svrt att svara.
Det var vldigt dlig stmning och det var inte ngon rolig tid att vara svensk hockeysupporter.
2024-05-26, 23:42
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flundran90
Ja, letterna r faktiskt sjuka i huvudet. Nr VM gstade Karlstad, 20 r sen kanske, s gjorde de starkt intryck, fyllde upp arenan med sin vinrda frg. Tror de hade vuvuzelas med sig ocks, vet inte om de exporterade det till SydAfrika sen
Tokiga balter. Letterna har inte gjort nt strre intryck p mig, men andra sidan r minnet inte vad det var.
2024-05-26, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TenBagger69
Pastrnak ville hellre ka hem och spela VM n g vidare i SC. Drfr nollade han de tv sista matcherna mot Florida. Boston var vldigt irriterade fr att han kte hem..

Tjecker och ryssar fokar mer p landslaget, det kan man respektera.
2024-05-26, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Exakt vilka spelare syftar du p?
Necas och pasternak
2024-05-26, 23:47
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CentroX
Necas och pasternak
Allts svenska spelare menade jag.
2024-05-26, 23:48
Medlem
Citat:
Necas och pasternak

Fanns inte speciellt mycket att vnta in fr Sveriges del, skulle vl ha varit Ullmark i s fall. Nylander tackade nej och EP var vl skadad.

Jalonens beslut om att lsa in sitt C-gng tidigt kan man dock ifrgastta.
2024-05-26, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Allts svenska spelare menade jag.
Elias lindholm, ullmark, hampus lindholm
2024-05-27, 00:03
Medlem
Citat:
Elias lindholm, ullmark, hampus lindholm

E.Lindholm hade nog aldrig dykt upp d han ska skriva nytt.

Var vl i s fall Ullmark och ev. Hampus Lindholm, men var vl egentligen fw-spets vi hade behvt f in ven om Gustavsson var rtt svag i semin.

Men nog hade vi kunnat g hela vgen nd, dremot var det nog helt avgrande fr Tjeckiens del att plocka in 3 p ett brde dr i slutet.
2024-05-27, 00:06
Medlem
Flundran90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Tokiga balter. Letterna har inte gjort nt strre intryck p mig, men andra sidan r minnet inte vad det var.
Extremt okarismatiskt och surmulet folk p hemmaplan, men tror de gillar party och festligheter(alkhol) mer n jobb och karrir. Barerna och klubbarna i Riga har frvrigt ppet till morgonen
2024-05-27, 00:19
Avstngd
Gosifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven

Dricka sprit det kan dom, baltjvlarna, s det ska dom ha eloge fr!
2024-05-27, 04:57
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonheden
Rttvis vinnare, Tjeckien var bst nr det gllde som mest - vilket r vad VM handlar om. Att vinna gruppen verlgset har Sverige gjort s det rcker nu, dags att vara bst sista 3 matcher i nsta VM som gr p hemmaplan!!

Ngon som begriper varfr en hockeynation som Sverige ska behva dela VM med Danmark?
Vi har vl spass med arenor s vi kan hlla i det sjlva, Stockholm/Malm eller Stockholm/Gteborg t.ex.
Det var vldigt lyckat 2018 d det var i Kpenhamn och Herning men jag frstr inte heller upplgget nu. Stockholm r oftast inte s bra heller. Minns Handbolls vm 2023. Jag hade krt p Malm och Gteborg . Har Malm ngonsin haft matcher i senior hockey vm? Det r vl dessutom ungefr lika mnga danskar som har nrmare till Malm som Herning.

Det borde vara ett helsvenskt msterskap, Sverige frtjnar faktiskt det.
Senast redigerad av sebastian_ 2024-05-27 kl. 04:59.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in