2024-05-27, 22:37
Medlem
Börjat använda Linux Mint - Och förstår inte varför jag inte gjort detta innan.

Saknar dock MSI Afterburn och "Aktivitetshanteraren", finns det några liknande program för att juster fläkt hastigheten i datorn och se temperaturen?
Citera
2024-05-27, 22:56
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dakillaman
Börjat använda Linux Mint - Och förstår inte varför jag inte gjort detta innan.

Saknar dock MSI Afterburn och "Aktivitetshanteraren", finns det några liknande program för att juster fläkt hastigheten i datorn och se temperaturen?

Du får installera lm-sensors paketet och sen något fläktkontrollprogram. Finns ett som heter fancontrol. Även några plugins för kde finns också.
Citera
2024-05-28, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Du får installera lm-sensors paketet och sen något fläktkontrollprogram. Finns ett som heter fancontrol. Även några plugins för kde finns också.

Ok...

lm-sensors är installerat också fancontrol, hur öppnar jag programmet? När jag söker dyker det inte upp ens?
Citera
2024-05-28, 00:49
Medlem
Megaforces avatar
Citat:

Det är ett script och du måste skapa en konfigurationsfil. Läs dokumentationen. Vill du hellre ha ett program med fönster-GUI så finns det något som heter fancontrol-gui som du kan installera.
Citera
2024-05-28, 17:34
Medlem
Citat:
Det är ett script och du måste skapa en konfigurationsfil. Läs dokumentationen. Vill du hellre ha ett program med fönster-GUI så finns det något som heter fancontrol-gui som du kan installera.

Ja, hellre ett program, jag har aldrig förstått hur man laddar ner och installerar från github?

Men jag hittade programmet där, hur gör jag? Jag har en Zip file utan en .exe fi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in