2024-05-29, 23:31
Medlem
rulle-bulles avatar
Hej!

Intog 200mg tramadol och efter 40-50 minuter när jag började känna tramadolen så började jag få kraftig ångest, så jag intog 300mg lyrica mot ångesten. Jag har lyrica som medicin och har till viss del en okej tolerans.

Jag tänkte att det vore lungt eftersom jag har tolerans mot Lyrica och tog 300mg istället för 150 eftersom det tar sådan tid att känna av Lyrica. Nu är jag dock mer orolig...

Är detta en farlig kombo??? Har absolut 0 tolerans mot tramadol och köpte det på gatan så tabletterna kan ju lika gärna vara över/underdoserade... Hjälp!!!

(Vill bara påpeka att jag själv märkt att Lyrica är det enda som hjälper mot ångesten, inte opioider, därför intog jag lyrica mot ångesten. Veta även att det är relativt låga doser rekretionellt på båda, men oroar mig bara för att interaktionen ska boosta varandra och sedan leda till andningsdepression)
Senast redigerad av rulle-bulle 2024-05-30 kl. 00:03.
Citera
2024-05-30, 00:04
Avstängd
det är nog lugnt på dom doserna det är ångest bara. Håll dig vaken och kicka drogern i morgon och ta upp träning istället. Du kan dock bli redigt bäng om du är ovan men förhoppningsvis är det behagligt när de väl kickar. Känner du skit med andningen får du ringa 112
Citera
2024-05-30, 00:16
Medlem
rulle-bulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av real2one
det är nog lugnt på dom doserna det är ångest bara. Håll dig vaken och kicka drogern i morgon och ta upp träning istället. Du kan dock bli redigt bäng om du är ovan men förhoppningsvis är det behagligt när de väl kickar. Känner du skit med andningen får du ringa 112

Tack för svar! Är van med höga doser på båda substanserna så är ej ovan med effekterna. Brukar inte ta droger i berusningssyfte nu för tiden, men idag var ett undantag då jag hittade en tramadol tablett i blister när jag städade rummet. Den tabletten var från mitt tidigare missbruk när jag tog alla olika sorters droger. Efter min medicinering på lyrica har jag inte direkt känt behov för droger så är tacksam för det. Men som sagt, idag var en "speciell" dag, då jag inte velat kasta tabletten men dock velat bli av med den. Det händer att jag röker lite då och då, vilket jag ska göra nu, men mer än så, nej. Har kämpat i ett år nu men äntligen hittat frid och välmående. Vet att lyrica inte fungerar på långsikt, precis som benso, om man inte har GAD då, vilket jag inte tror jag har. Aja, tack för svar och bekräftelsen

Ha en fortsatt trevlig natt!
Senast redigerad av rulle-bulle 2024-05-30 kl. 00:26.
Citera
2024-05-30, 00:21
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av rulle-bulle
Tack för svar! Är van med höga doser på båda substanserna så är ej ovan med effekterna. Brukar inte ta droger i berusningssyfte nu för tiden, men idag var ett undantag då jag hittade en tramadol tablett i blister när jag städade rummet. Den tabletten var från mitt tidigare missbruk när jag tog alla olika sorters droger. Efter min insättning på lyrica har jag inte direkt känt behov för droger så är tacksam för det. Men som sagt, idag var en "speciell" dag, då jag inte velat kasta tabletten men dock velat bli av med den. Det händer att jag röker lite då och då, vilket jag ska göra nu, men mer än så, nej. Har kämpat i ett år nu men äntligen hittat frid och välmående. Vet att lyrica inte fungerar på långsikt, precis som benso, om man inte har GAD då, vilket jag inte tror jag har. Aja, tack för svar och bekräftelsen

Ha en fortsatt trevlig natt!

Om du har vana på drogerna så är det ännu lugnare. Detsamma, sov gott hade bra
Citera
2024-05-30, 06:03
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av real2one
Om du har vana på drogerna så är det ännu lugnare. Detsamma, sov gott hade bra
Bra svar Vana på högdos tram orsakar lägre tröskel för kramp även i lägre doser. Lyrica kan också framkalla spasmer i armar och ben. Således med viss risk att kombinera dem hur van man än är.
Citera
2024-05-30, 12:43
Medlem
rulle-bulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psykoshippien
Bra svar Vana på högdos tram orsakar lägre tröskel för kramp även i lägre doser. Lyrica kan också framkalla spasmer i armar och ben. Således med viss risk att kombinera dem hur van man än är.

Vet inte om ni menar "vana" som i att min kropp är van (alltså att jag har tolerans) eller vana som i att mitt psyke är van vid effekterna. Har dock ingen tolerans mot tramadol.

Kvällen gick bra dock!
Citera
2024-05-30, 15:58
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rulle-bulle
Vet inte om ni menar "vana" som i att min kropp är van (alltså att jag har tolerans) eller vana som i att mitt psyke är van vid effekterna. Har dock ingen tolerans mot tramadol.

Kvällen gick bra dock!
Aha. Ja jag menade tolerans. Du fick det att låta som du var pillertrillare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in