Flashback bygger pepparkakshus!
2024-06-01, 22:00
Medlem
Vilken adress gäller det?
Citera
2024-06-02, 15:33
Medlem
Reg.nr på bilen som stoppades ser man på denna bild:

https://www.pppress.se/wp-content/up...6-20240601.jpg

Ägaren är Micha*l *K, 47 år och skriven på adressen där poliserna befann sig.

Något som är lite lustigare är att denne är fd. journalist och har jobbat för såväl statlig radio och tv som kommersiell tv.
Citera
2024-06-02, 19:34
Medlem
ShitsOnFireYos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av retutu
Reg.nr på bilen som stoppades ser man på denna bild:

https://www.pppress.se/wp-content/up...6-20240601.jpg

Ägaren är Micha*l *K, 47 år och skriven på adressen där poliserna befann sig.

Något som är lite lustigare är att denne är fd. journalist och har jobbat för såväl statlig radio och tv som kommersiell tv.
Nä men, se där. Nu blev det lite intressant. Hoppas någon vet mer och kan torgföra det eftersom MSM i så fall föredrar att glömma saken.
Citera
2024-06-02, 22:12
Medlem
Krävs ett fruktansvärt hat och våld är man så sönder slagen i ansiktet att man man inte identifieras!

Men vi vet inte vad som ligger bakom..
Citera
2024-06-03, 11:09
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShitsOnFireYo
Nä men, se där. Nu blev det lite intressant. Hoppas någon vet mer och kan torgföra det eftersom MSM i så fall föredrar att glömma saken.
Han är från Sandviken.
https://www.arbetarbladet.se/artikel...elsfilm-koF6l/
Citera
2024-06-03, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babbisbabbelina
Krävs ett fruktansvärt hat och våld är man så sönder slagen i ansiktet att man man inte identifieras!

Men vi vet inte vad som ligger bakom..
Ansiktet ger väl inte så mkt egentligen eller kör de ett porträtt mot passfotodatabas?

Inget id kort eller telefon?

Saknad på jobbet idag?
Citera
2024-06-03, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knake
Bra jobbat. Lägenhetens pris, bil och mannens utseende talar inte för att det är missbrukare.

Verkar dock spela i ett punkband så droger är nog ingen dålig gissning ändå. Eller sex. Eller en kombo. Samtidigt, att slå ihjäl någon på det sättet talar för väldigt starka känslor så nån typ av relationsdrama tippar jag på.
Citera
2024-06-03, 19:52
Medlem
Från MGMs Linkedin:

Producent, regissör, videofotograf och redigerare

Pavement Productions AB · FrilansPavement Productions AB · Frilans
juli 2023–nu · 1 årjuli 2023 till nu · 1 år
Lund, Skåne, SverigeLund, Skåne, Sverige
Videoproducent som kan ansvara för alla led i en videoproduktion: manusarbete, casting, location scouting, regi, videofotografering, ljudinspelning och redigering. Jag tar även uppdrag som stillbildsfotograf.Videoproducent som kan ansvara för alla led i en videoproduktion: manusarbete, casting, location scouting, regi, videofotografering, ljudinspelning och redigering. Jag tar även uppdrag som stillbildsfotograf.

Lunds kommun
Visuell kommunikatör
Visuell kommunikatör
Lunds kommun · HeltidLunds kommun · Heltid
apr. 2022–juni 2023 · 1 år 3 månapr. 2022 till juni 2023 · 1 år 3 mån
Lund, Skåne, SverigeLund, Skåne, Sverige
På Lunds kommun var jag kommunikatör med fokus på det visuella. Förutom produktion av rörlig bild och stillbild ingick ljudproduktion i uppdraget. Jag arbetade bland annat med kampanjer i sociala medier för att locka sökande till de tusen sommarjobb kommunen måste få personal till var sommar.På Lunds kommun var jag kommunikatör med fokus på det visuella. Förutom produktion av rörlig bild och stillbild ingick ljudproduktion i uppdraget. Jag arbetade bland annat med kampanjer i sociala medier för att locka sökande till de tusen sommarjobb kommunen måste få personal till var sommar.… se mer

Malmö Live Konserthus
Kommunikatör
Kommunikatör
Malmö Live Konserthus · HeltidMalmö Live Konserthus · Heltid
dec. 2017–mars 2022 · 4 år 4 måndec. 2017 till mars 2022 · 4 år 4 mån
Malmö, Skåne, SverigeMalmö, Skåne, Sverige
På Malmö Live Konserthus var jag kommunikatör med rörlig bild som specialitet. I mitt arbete för Malmö Symfoniorkester ansvarade jag för videoproduktioner av många olika slag; reklamfilmer, turnéfilmer, konsertpresentationer, musikerporträtt etc. Jag utvecklade orkesterns sociala medier så att vi gick från 7500 till 15000 följare på Facebook och projektledde även arbetet med orkesterns säsongsprogram och ansvarade för reklamkampanjerna i samband med säsongslanseringarna.På Malmö Live Konserthus var jag kommunikatör med rörlig bild som specialitet. I mitt arbete för Malmö Symfoniorkester ansvarade jag för videoproduktioner av många olika slag; reklamfilmer, turnéfilmer, konsertpresentationer, musikerporträtt etc. Jag utvecklade orkesterns sociala medier så att vi gick från 7500 till 15000 följare på Facebook och projektledde även arbetet med orkesterns säsongsprogram och ansvarade för reklamkampanjerna i samband med säsongslanseringarna.… se mer

MSO välkomnar alla musikälskare till säsongen 2020-21MSO välkomnar alla musikälskare till säsongen 2020-21
Säsongen 2020-21 med Malmö SymfoniOrkester innehåller något för alla öron. Oavsett om du lyssnat mycket eller lite på klassisk musik finns här något för dig. Välkommen in i musiken på Malmö Live Konserthus!Säsongen 2020-21 med Malmö SymfoniOrkester innehåller något för alla öron. Oavsett om du lyssnat mycket eller lite på klassisk musik finns här något för dig. Välkommen in i musiken på Malmö Live Konserthus!

SVT
Filmmakare
Filmmakare
SVT · FrilansSVT · Frilans
2015–jan. 2017 · 2 år 1 mån2015 till jan. 2017 · 2 år 1 mån
Skåne, SverigeSkåne, Sverige
Som frilansande filmare har jag gjort två musikdokumentärer för SVT: "Styr den opp!", om svensk reggae, och "Harmonica Man", om munspelsvirtuos Filip Jers.Som frilansande filmare har jag gjort två musikdokumentärer för SVT: "Styr den opp!", om svensk reggae, och "Harmonica Man", om munspelsvirtuos Filip Jers.

TV4
Videofotograf / redigerare / reporter
Videofotograf / redigerare / reporter
TV4 · HeltidTV4 · Heltid
juni 2008–juni 2014 · 6 år 1 månjuni 2008 till juni 2014 · 6 år 1 mån
Malmö, Skåne, SverigeMalmö, Skåne, Sverige
På TV4 var jag ett självgående produktionsteam i en person och hann under sex år med att producera över 1000 nyhetsinslag samt en dokumentär

Sveriges Radio · HeltidSveriges Radio · Heltid
jan. 2003–juni 2008 · 5 år 6 månjan. 2003 till juni 2008 · 5 år 6 mån
Under fem år arbetade jag som reporter och programledare för SR på flera olika redaktioner runtom i landet.
Citera
2024-06-03, 20:14
Medlem
Orgelnistens avatar
Mordmisstänkt lundabo begärs häktad

P4 Malmöhus
Citera
2024-06-03, 20:36
Medlem
Haha, en f.d. anställd hos SVT, SR och TV4 alltså.

Ingenting om offret?

Edit: Nej, se där. Han är inte ens identifierad ännu.

https://www.sydsvenskan.se/2024-06-0...begars-haktad/
Senast redigerad av harlemsfinest 2024-06-03 kl. 20:39.
Citera
2024-06-03, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av harlemsfinest

Ingenting om offret?

Intressant är också att Pavement productions som MGM uppger på Linkedin att han arbetar för, har Sydsvenskan som kund:
http://pavementproductions.se/about/
Citera
2024-06-03, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av harlemsfinest

Ingenting om offret?

Undrar hur det går ihop med uppgifterna om att offrets anhöriga är underrättade. Så stod det ju redan 1 juni.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in