Från MGMs Linkedin:
Producent, regissör, videofotograf och redigerare
Pavement Productions AB · FrilansPavement Productions AB · Frilans
juli 2023–nu · 1 årjuli 2023 till nu · 1 år
Lund, Skåne, SverigeLund, Skåne, Sverige
Videoproducent som kan ansvara för alla led i en videoproduktion: manusarbete, casting, location scouting, regi, videofotografering, ljudinspelning och redigering. Jag tar även uppdrag som stillbildsfotograf.Videoproducent som kan ansvara för alla led i en videoproduktion: manusarbete, casting, location scouting, regi, videofotografering, ljudinspelning och redigering. Jag tar även uppdrag som stillbildsfotograf.
Lunds kommun
Visuell kommunikatör
Visuell kommunikatör
Lunds kommun · HeltidLunds kommun · Heltid
apr. 2022–juni 2023 · 1 år 3 månapr. 2022 till juni 2023 · 1 år 3 mån
Lund, Skåne, SverigeLund, Skåne, Sverige
På Lunds kommun var jag kommunikatör med fokus på det visuella. Förutom produktion av rörlig bild och stillbild ingick ljudproduktion i uppdraget. Jag arbetade bland annat med kampanjer i sociala medier för att locka sökande till de tusen sommarjobb kommunen måste få personal till var sommar.På Lunds kommun var jag kommunikatör med fokus på det visuella. Förutom produktion av rörlig bild och stillbild ingick ljudproduktion i uppdraget. Jag arbetade bland annat med kampanjer i sociala medier för att locka sökande till de tusen sommarjobb kommunen måste få personal till var sommar.… se mer
Malmö Live Konserthus
Kommunikatör
Kommunikatör
Malmö Live Konserthus · HeltidMalmö Live Konserthus · Heltid
dec. 2017–mars 2022 · 4 år 4 måndec. 2017 till mars 2022 · 4 år 4 mån
Malmö, Skåne, SverigeMalmö, Skåne, Sverige
På Malmö Live Konserthus var jag kommunikatör med rörlig bild som specialitet. I mitt arbete för Malmö Symfoniorkester ansvarade jag för videoproduktioner av många olika slag; reklamfilmer, turnéfilmer, konsertpresentationer, musikerporträtt etc. Jag utvecklade orkesterns sociala medier så att vi gick från 7500 till 15000 följare på Facebook och projektledde även arbetet med orkesterns säsongsprogram och ansvarade för reklamkampanjerna i samband med säsongslanseringarna.På Malmö Live Konserthus var jag kommunikatör med rörlig bild som specialitet. I mitt arbete för Malmö Symfoniorkester ansvarade jag för videoproduktioner av många olika slag; reklamfilmer, turnéfilmer, konsertpresentationer, musikerporträtt etc. Jag utvecklade orkesterns sociala medier så att vi gick från 7500 till 15000 följare på Facebook och projektledde även arbetet med orkesterns säsongsprogram och ansvarade för reklamkampanjerna i samband med säsongslanseringarna.… se mer
MSO välkomnar alla musikälskare till säsongen 2020-21MSO välkomnar alla musikälskare till säsongen 2020-21
Säsongen 2020-21 med Malmö SymfoniOrkester innehåller något för alla öron. Oavsett om du lyssnat mycket eller lite på klassisk musik finns här något för dig. Välkommen in i musiken på Malmö Live Konserthus!Säsongen 2020-21 med Malmö SymfoniOrkester innehåller något för alla öron. Oavsett om du lyssnat mycket eller lite på klassisk musik finns här något för dig. Välkommen in i musiken på Malmö Live Konserthus!
SVT
Filmmakare
Filmmakare
SVT · FrilansSVT · Frilans
2015–jan. 2017 · 2 år 1 mån2015 till jan. 2017 · 2 år 1 mån
Skåne, SverigeSkåne, Sverige
Som frilansande filmare har jag gjort två musikdokumentärer för SVT: "Styr den opp!", om svensk reggae, och "Harmonica Man", om munspelsvirtuos Filip Jers.Som frilansande filmare har jag gjort två musikdokumentärer för SVT: "Styr den opp!", om svensk reggae, och "Harmonica Man", om munspelsvirtuos Filip Jers.
TV4
Videofotograf / redigerare / reporter
Videofotograf / redigerare / reporter
TV4 · HeltidTV4 · Heltid
juni 2008–juni 2014 · 6 år 1 månjuni 2008 till juni 2014 · 6 år 1 mån
Malmö, Skåne, SverigeMalmö, Skåne, Sverige
På TV4 var jag ett självgående produktionsteam i en person och hann under sex år med att producera över 1000 nyhetsinslag samt en dokumentär
Sveriges Radio · HeltidSveriges Radio · Heltid
jan. 2003–juni 2008 · 5 år 6 månjan. 2003 till juni 2008 · 5 år 6 mån
Under fem år arbetade jag som reporter och programledare för SR på flera olika redaktioner runtom i landet.