2024-06-01, 19:12
Medlem
Jag har ett lite större projekt än vanligt på gång och skulle vilja skissa upp någon typ av grovt flödesschema, alltså inte på detaljnivå. Har testat Visio och liknande för väldigt längesedan men var inget som föll mig i smaken. Har även försökt göra flödesscheman i diverse mindmapping-program/appar, men inte varit riktigt nöjd där heller. Har även testat StarUML, men det var för rörigt. Tips på något enkelt/basic program/app?
Citera
2024-06-01, 19:21
Medlem
supremanics avatar
Draw.io använder jag lite ibland när jag jobbar. Ganska enkelt att komma igång direkt med så det kan jag rekommendera.
https://www.drawio.com/
Citera
2024-06-01, 19:22
Medlem
IRMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burninator
Jag har ett lite större projekt än vanligt på gång och skulle vilja skissa upp någon typ av grovt flödesschema, alltså inte på detaljnivå. Har testat Visio och liknande för väldigt längesedan men var inget som föll mig i smaken. Har även försökt göra flödesscheman i diverse mindmapping-program/appar, men inte varit riktigt nöjd där heller. Har även testat StarUML, men det var för rörigt. Tips på något enkelt/basic program/app?

Alltså hur enkelt vill du ha?

draw.io
Citera
2024-06-01, 19:22
Medlem
IRMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supremanic
Draw.io använder jag lite ibland när jag jobbar. Ganska enkelt att komma igång direkt med så det kan jag rekommendera.
https://www.drawio.com/

Verkar väl vara ett bra val då du också föreslog det
Citera
2024-06-01, 20:33
Medlem
Använder också draw.io till allt där jag behöver rita rutor med pilar. Fungerar väldigt bra. Är även integrerat i confluence så brukar också använda det på jobbet.
Citera
2024-06-02, 11:54
Medlem
Läs igenom integritetspolicyn hos tjänster som ExcaliDraw, Draw.io, m.fl.

Ni vill inte lägga ut företagshemligheter där.
Citera
2024-06-02, 12:00
Medlem
Deskjockeys avatar
Du kan väl använda något av alla webbaserade? Finns massor av mer eller mindre vettiga. Draw.io har jag använt för programmering. Det duger gott.
Citera
2024-06-02, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burninator

mermaidJS, tikz, drawio,
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in