2024-07-02, 00:31
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av mrjokern19
Fast Iran är inte som Afghanistan och andra liknande länder i mellanöstern, där finns inte ett släktbaserat klansystem utan endast en regim som bestämmer allt. Varför tror du att Iranier inte bor i samma områden i Sverige och grupperar sig ihop som vissa andra folkgrupper? Du verkar inte vara särskilt påläst utan du ordbajsar endast.

Anledningen till att inte alla iranier bor i samma område är för att de är från olika grupperingar. En del är muslimer och andra är kristna. De har kommit hit under en längre tidsperiod än de flesta andra länder, då främst kristna eller andra religioner kom i början för de var förtryckta utav muslimerna och senare kom även muslimerna hit.

Finns många anledningar att de inte klumpar ihop sig på samma sätt. Finns även många som egentligen inte vill kallas iranier utan perser.
Citera
2024-07-03, 23:23
Medlem
Panzeradlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrjokern19
Att ni dömer ett helt folk pga några få individer ni har träffat är intressant, visar på hur hög FB rassars iq är. Ni är fega och håller tyst i verkligheten som vanligt, men här har ni ballar av stål.

Jag antar att du är iranier och känner dig träffad.

Förklara vad jag har att vinna på att skrika ut vad jag tycker i det offentliga och finns det någon som är intresserad?
Citera
2024-08-25, 11:19
Medlem
flesh-flutes avatar
Han är Etnolog va? ”Folklivsforskare” sa man förr. Jag har läst lite etnologi, vi studerade hur hemstickade ullvantar skilde sig åt i olika delar av Sverige. Det var roligt att se hur en vante från Tornedalen såg ut bredvid en jämtländsk vante.
Citera
2024-08-25, 11:24
Medlem
flesh-flutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Distressor
Hela Sverige är ett säkerhetsproblem men försök du som vet allt om livet.

Fördelen är att man i regel inte bajsar på samma plats som man äter. Eftersom Sverige är slappt och naivt kan terrorister och spioner använda oss som bas i Europa för att planera jävelskap mot andra.

Vi framstår naturligtvis som idioter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in