Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2024-12-21, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Jadon Sancho r vl det absolut vrsta exemplet p kapitalfrstring.
I synnerhet som han d precis ftt ordning p sitt spel efter en tung start och hll p att utvecklas till Uniteds bsta spelare.
Citera
2024-12-21, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TilhelmWell
Han kan (fr mig) och br f lika mycket tid p sig som ten Hag. S lnge som han inte brjar ta in spelare frn ligan han kommer ifrn som ten Hag gjorde med Eredivisie. Fr ingen av de ligorna hller samma klass som frr om ren och lngt ifrn PL idag. Det gr inte att hitta en ny Christiano Ronaldo dr lngre eller en Jaap Stam eller van Nistelrooy i Holland. Jag tror bara inte att han kommer att lyckas. Frgan r om han ens kommer att vinna en cup.

United har spelat betydligt bttre under Amorims korta tid n vad klubben sammanlagt gjorde under Ten Hags tid max 2 matcher under ETH tid var bra resten skit

Amorim behver tid och rensa ut allt skrp som som Rashford Sancho Shaw Mount Casemiro som antingen bara r skadade hela tiden eller bara lata jvlar divor som Rashford
Citera
2024-12-21, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenshult
I synnerhet som han d precis ftt ordning p sitt spel efter en tung start och hll p att utvecklas till Uniteds bsta spelare.

Sancho r precis som Rashford en krnkt liten tnt om inte kan ta nn som helst konstruktiv kritik utan istllet grter ut i social medier och krver trnarens avgng

Synd att Sancho r sdan fr som du sa mot slutet var han faktiskt en av de bsta i laget innan han tjurade ihop totalt

Hoppas bda lmnar i sommar men helst redan i Januari ju fortare desto bttre
Citera
2024-12-21, 17:21
Medlem
NoTruces avatar
Isak r grym, men jag undrar vilket land han kommer ifrn. Fotbollskanalen r lite oklara p den punkten.

Citat:
Alexander Isak har varit i kanonslag senaste tiden och infr lrdagens mte med Ipswich hade svensken blivit mlskytt i tre raka Premier League-matcher.

Citat:
Svensken slog till direkt mot Ipswich ...

Citat:
Den svenske strikern kunde sedan enkelt stta dit sitt andra ml i matchen.

Citat:
Totalt har svensken svarat fr tio fulltrffar den hr ssongen.

https://www.fotbollskanalen.se/engla...-tvamalsskytt/
Citera
2024-12-21, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crucial
Om Evans varit bst, d borde han alltid vara den frsta i startelvan. Har han varit det?

Du hller allts med om att Evans varit bst? Och att just 30 r en lder d man skadar sig hela tiden?
Jag har inte sagt att jag hller med ngon utan stller mig bara frgande till vad som ger dig rtt att kalla en annan anvndare korkad ver ett svar p en frga som du sjlv uppenbarligen inte kan svara p.

Jag tycker det r viktigt att vi hller god ton i den hr trden innan det sprar ur som s mnga gnger frr.
Citera
2024-12-21, 18:06
Medlem
Isak gr bsta mjliga "casting" infr transfer fnstret ppnar.
Citera
2024-12-21, 22:53
Medlem
Om Saka blir borta i ett par mnader nu s mste man avskriva Arsenals chans p ligatiteln. Det mste vl ven Arsenal-klacken i trden hlla med om? Han har varit Arsenals bsta spelare, bttre n degaard, bttre n Rice.

Pressen kar p klubben att kpa Isak i januari.
Citera
2024-12-22, 00:57
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alex P. Keaton
Manchester City frlorar igen och ingen r vl frvnad. Ibland svnger det snabbt.

N. Villa hade en boll nstan inne som Ortega rddade med minsta mjliga marginal fre ocks. When it rains it pours, eh?

Vi fr aldrig veta hur det hade gtt med Rodri hel, men raset r extremt. Att g frn en vinstmaskin till punching bag s hr snabbt r otroligt. Laget ligger minus i xG, dvs deras motstndare skapar bttre mlchanser n dem.

Det pratas om vrvningar och ven om jag tror att City fortfarande r en vldigt attraktiv klubbadress, tror jag en del targets oroar sig fr framtiden: domen fr deras 115 charges frvntas komma denna ssong, Peps framtid kan vara osker med den hr sortens record (tror inte han avgr, men kanske inte vill vara kvar och kps ut om detta fortstter).

Men det finns trots allt rtt stora chanser fr City att rdda den hr ssongen hyggligt. Ingen av toppkonkurrenterna har varit flckfria, och man r "bara" 6p efter Arsenal p tredje plats. Hittar man en winning streak kan man faktiskt vara tillbaka i racet snart. Arsenal som tappade Saka nu pga hammy, r det 4-6v det?
Citera
2024-12-22, 14:09
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenshult
Om Saka blir borta i ett par mnader nu s mste man avskriva Arsenals chans p ligatiteln. Det mste vl ven Arsenal-klacken i trden hlla med om? Han har varit Arsenals bsta spelare, bttre n degaard, bttre n Rice.

Pressen kar p klubben att kpa Isak i januari.

Arteta verkade inte allt fr orolig ver skadan, utan det lt mer som att Saka knde av ngot utan att dra snder muskeln helt, men vi fr se. Vore inte frsta gngen som Arteta spelar ner en skada som sen visar sig vara allvarlig.

Att Saka varit bsta spelaren hller nog alla med om, han fick verkligen steppa up nr degaard missade nstan 2 mnaders fotboll. Offensiven br verleva s lnge hller uppe kvaliten, det syntes ju igr dr dom gr 4 ml borta mot ett lag som slppt in mindre ml n Man City, och det utan Saka p planen.
Citera
2024-12-22, 14:24
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Offensiven br verleva s lnge hller uppe kvaliten, det syntes ju igr dr dom gr 4 ml borta mot ett lag som slppt in mindre ml n Man City, och det utan Saka p planen.
Det var utan tvekan ett imponerande resultat igr, men att jmfra Palace med City nr det gller inslppta ml r inte lika imponerande som det brukar vara. Everton till exempel, har ocks frre inslppta ml n City.
Citera
2024-12-22, 17:22
Medlem
B-Dawks avatar
Frlust idag fr United och redan nu brjar en del att tycka att Amorim r fel man och ska bort. De som tnker s r i min mening helt hjrndda.

Det som kan ligga p Amorim idag r startelvan och bytet av Ugarte om det inte fanns ngon skadeknning bakom det bytet. Mnga av mlen United har slppt in senaste tiden gr alla att lgga p individuella misstag och inte p det taktiska. Laget skapar men terigen r avsluten helt utan klass. Hade tex Bruno haft lite bttre klass i sina avslut hade det sttt 1-1 i paus och varit en helt annan match.

Frhoppningsvis ser Amorim vilka han kan lita p och inte lita p och kan brja stta en ngorlunda kontinuerlig startelva. En elva som inte ska innehlla namn som Rashford, Zirkzee, Malacia eller Mainoo. Den sistnmnde r ngot s in i helvete verskattad och br bara f minuter nr matcherna r avgjorda. Innermitt ska vara Ugarte och Casemiro merparten av matcherna.

verlag har jag aldrig sett en s stor bunt hjrndda fotbollsspelare som United innehller. De tar konstant felbeslut och man undrar har de ngon fotbollsskolning verhuvudtaget?

Jag r p Amorims sida och jag hoppas klubben backar honom och inte viker sig fr ngra dliga resultat i brjan av hans period hr. Hellre att han fr spela sitt spel ssongen ut och de vet vilka som gr att behlla i framtiden och f ett smre resultat denna ssong n att tvinga Amorim till att spela ngot system som passar spelarna bttre fr att f ngon ynka bttre placering i tabellen denna ssongen men att frndringen d kommer ta n lngre tid.
Citera
2024-12-22, 19:00
Medlem
Just nu knns Liverpool som ligans bsta lag, sedan kommer Arsenal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in