Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-06-04, 22:39
Medlem
Om man tar med sig sin svenska mobil med tillhörande Abonnemang på en resa till t.ex
Sydamerika eller Japan, för att sedan ringa upp bekanta i Sverige, syns det att man är utomlands då på den bekantas display när man ringer upp?

Bonusfråga: Vice versa, om någon ringer på mitt svenska nummer när jag är utomlands, märks det? Syns det på displayen att jag är utomlands, får dem en fet räkning om dem ringer mig?
Senast redigerad av SuperSmithFB 2024-06-04 kl. 22:48.
Citera
2024-06-04, 23:22
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuperSmithFB
Om man tar med sig sin svenska mobil med tillhörande Abonnemang på en resa till t.ex
Sydamerika eller Japan, för att sedan ringa upp bekanta i Sverige, syns det att man är utomlands då på den bekantas display när man ringer upp?

Bonusfråga: Vice versa, om någon ringer på mitt svenska nummer när jag är utomlands, märks det? Syns det på displayen att jag är utomlands, får dem en fet räkning om dem ringer mig?
1) kanske, men jag är osäker, kan variera bland operatörer. Tror det ser ut som ett samtal från utlandet, dvs med +46-prefix.
2) den feta räkningen kommer till dig, den som ringer behöver inte veta var du är. Så nej, de, inte dem, får ingen räkning, men du kanske får, beroende på var du är. Och den som ringer hör på ringtonen att du inte är hemma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in