Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2024-06-20, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnlitenUggla
Dom tar ju bara dom kriminella.

Det du säger är att du vill ha dessa i samhället istället.
Så dom kan mörda, våldta, och råna och va pedofiler helt fritt.

Det är så vänstermupparna tänker
Åhh alla kriminella är goa gubbar. Här får du lite saft och bulle. Nu är allt bra igen

Nemen ojsan Muhammed våldtog igen.. MEEER BULLAR!!!!

Läsförståelse är visst inte din starka sida. Det förvånar mig inte.
Citera
2024-06-20, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av transshamanist
Så du gick förbi en massagesalong? Du är skyldig till det värsta brottet i Sverige, in i buren med dig. Röker din granne gräs? In i buren med dig och hela kvarteret. Någon med samma efternamn betalar inte tv-avgiften? In i buren med dig. En feminist kände obehag av din blotta existens? In med dig och dina polare i buren.

De gängkriminella? "Stackarna, vad kan de ha varit med om?"

"Straight to jail? No, straight to cage."

Vad exakt försöker du säga? Du svamlar väldigt mycket och jag vet inte om du är för eller emot TS förslag. Du kanske behöver vila lite innan du postar?
Citera
2024-06-20, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anthraxious
Vad exakt försöker du säga? Du svamlar väldigt mycket och jag vet inte om du är för eller emot TS förslag. Du kanske behöver vila lite innan du postar?

Jag tänkte på de hårda satsningarna som redan gjorts i Sverige (sexköpare på massagesalonger) och vilket håll det skulle gå om vi skulle göra som de gör där nere i Sydamerika.

Som regel är jag alltid emot förslag som ger makten mer makt över våra liv och att "upphäva rättsprocessen" som en "nödåtgärd" påminner för mycket om covid 19 och vaxhetsen.
Citera
2024-06-20, 23:18
Medlem
EnlitenUgglas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anthraxious
Läsförståelse är visst inte din starka sida. Det förvånar mig inte.

MEEEER BULLLAR?
Citera
2024-06-21, 00:25
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Så du gick förbi en massagesalong? Du är skyldig till det värsta brottet i Sverige, in i buren med dig. Röker din granne gräs? In i buren med dig och hela kvarteret. Någon med samma efternamn betalar inte tv-avgiften? In i buren med dig. En feminist kände obehag av din blotta existens? In med dig och dina polare i buren.

De gängkriminella? "Stackarna, vad kan de ha varit med om?"

"Straight to jail? No, straight to cage."

Jag förstår din oro och delar den, men det finns ett alternativ som jag tagit upp som skulle fungera bättre i svenska kontexten och är i princip helt problemfritt:

Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Jag tänker mig att en sak som de skulle kunna fungera bättre i en svensk kontext vore att utvisa alla misstänkta kriminella med dubbel medborgarskap utan rättsprövning, dvs alla som är misstänkta kriminella i polisens register fråntas deras svenska medborgarskap. Istället för en bur så skulle det alltså handla om proppa in dem i flygplan utan retur.

De "oskyldiga" som då drabbas av en sådan politik får då helt enkelt börja om i deras hemland snarare än att sättas i en bur med massa kriminella.
Citera
2024-06-21, 11:09
Moderator
Strix m/94s avatar
Att införa ett system ens avlägset likt Bukeles i Sverige skulle förutsätta att det finns en politisk höger värd namnet här i landet - vilket det inte gör. Istället skulle det vara den politiska vänstern som skulle använda dylika metoder mot de få kvarvarande oppositionella. Av det följder att först och främst måste det etableras en fungerande politisk höger, som vågar gå emot vänsteretablissemanget, och först därefter kan det bli fråga om hårdare tag mot allehanda kriminella och deras anhang.

Först kommer politiken...
Citera
2024-06-21, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Jag förstår din oro och delar den, men det finns ett alternativ som jag tagit upp som skulle fungera bättre i svenska kontexten och är i princip helt problemfritt:

Look man, dina förslag låter bra och kan mycket väl fungera.

Men vi glömmer att vi har sossarna, maktknarkarpartiet och det svenska folket sover och kommer rösta fram dem igen.
Citera
2024-06-21, 12:36
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Look man, dina förslag låter bra och kan mycket väl fungera.

Men vi glömmer att vi har sossarna, maktknarkarpartiet och det svenska folket sover och kommer rösta fram dem igen.

Mitt förslag är det enda som kan fungera, inget annat kommer stoppa kriminaliteten, lika lite som en gräsklippare kan stoppa ogräs från att växa om och om igen. Politiken är politiken och dessa kommer vara ca 20 år försenad jämfört med allt vi skriver här, men ge dem bara rejäl med tid att förstå läget (få det sprängd mot deras ansikten), de inser alltid tillslut att trollen från internetträsket hade rätt...

Utvisa alla misstänkta kriminella (ca 30 0000) med dubbelt medborgarskap utan rättegång. Skicka iväg även gangsterraparna med dem så räddar vi våra barns (och våran) trumhinnor på köpet.

Svenskars känsla av rättssäkerhet kommer därmed inte att hotas. Vi har i princip inget att förlora på detta.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in