Citat:
Det var olyckligt för när vaccinet rullades ut i stockholm prioriterade de styrande i region stockholm sig själva och all sin sjukvårdspersonal först. De trängde sig i kön kan man säga framför riskgrupper. Stockholm låg sämst till av alla i hela landet vad gällde att vaccinera äldre och riskgrupper på grund av att den enorma klumpen av vårdanställda proppade igen sprututrullningen.
Detta skedde samtidigt som att de över 80 vaccinerades trots att medelåldern är 83 år och de därmed kunde räknats bort på grund av kort förväntad livslängd med eller utan spruta.
Detta gjorde att riskgrupperna under 80 fick vänta på grund av vaccinationsbrist och min far var under 80 men äldre och riskgrupp.
Han fick vänta på sitt vaccin till sommaren 2021 och fick aldrig sprutan för han testade positivt tre dagar innan vaccinationstiden han fått.
Han såg fram emot att få vaccinet men han fick nedsövningsspruta och mask som pumpade in luft i lungorna istället. De sa att lungorna var fyllda med slem och tro fan det när man är nedsövd så man inte kan hosta upp slemmet tänkte jag.
Jag tror att många patienter "drunkade" i sitt slem på grund av denna vård så att säga.
Jag misstänker att sjukhusen sövde ned patienter som hade mått bättre av att skickas hem för att nedsövda patienter är dyra och det var dyr intensivvård som staten belönade de privata sjukhusen mest för. Staten strösslade pengar över sjukhusen för att söva ned folk.
Min far var aktiv inom civilförsvaret tills det las ned och han hade nog önskat att pengarna skulle gått till att rusta upp civilförsvaret igen.
Jag tycker vi knarkar upp pengarna och slår ut gängen istället. Fest, gratis knark och billigt snus är vad folket förtjänar inför "nystarten"!
Detta skedde samtidigt som att de över 80 vaccinerades trots att medelåldern är 83 år och de därmed kunde räknats bort på grund av kort förväntad livslängd med eller utan spruta.
Detta gjorde att riskgrupperna under 80 fick vänta på grund av vaccinationsbrist och min far var under 80 men äldre och riskgrupp.
Han fick vänta på sitt vaccin till sommaren 2021 och fick aldrig sprutan för han testade positivt tre dagar innan vaccinationstiden han fått.
Han såg fram emot att få vaccinet men han fick nedsövningsspruta och mask som pumpade in luft i lungorna istället. De sa att lungorna var fyllda med slem och tro fan det när man är nedsövd så man inte kan hosta upp slemmet tänkte jag.
Jag tror att många patienter "drunkade" i sitt slem på grund av denna vård så att säga.
Jag misstänker att sjukhusen sövde ned patienter som hade mått bättre av att skickas hem för att nedsövda patienter är dyra och det var dyr intensivvård som staten belönade de privata sjukhusen mest för. Staten strösslade pengar över sjukhusen för att söva ned folk.
Min far var aktiv inom civilförsvaret tills det las ned och han hade nog önskat att pengarna skulle gått till att rusta upp civilförsvaret igen.
Jag tycker vi knarkar upp pengarna och slår ut gängen istället. Fest, gratis knark och billigt snus är vad folket förtjänar inför "nystarten"!
Att vissa riskpatienter under 80 år inte fick vaccin förrän sommaren 2021 var intressant! Chatgpt4 säger att de mellan 65 och 80 år fick vaccin redan på våren 2021 i vissa regioner. Jag är intresserad av bättre källa.
För de patienter där covid-19 utvecklades till andningssvikt, septisk chock, lungemboli och/eller multiorgansvikt med njursvikt har jag svårt att tro att vård i hemmet skulle ha funkat bättre, utan respirator, intravenösa vätskor, och medicinsk övervakning. I vissa fall krävdes även kirurgiska ingrepp.
Det var främst under mitten av februari till slutet av mars 2020 som det ska ha skett en överförskrivningen av lugnande, som kan ha lett till fler dog i andningsnöd än nödvändigt. Källa: https://journals.plos.org/plosone/ar...l.pone.0253944. Någon som ssett fler källor? Sedan lärde man sig av sina misstag. Statistisken visar också att många andra experimentella mediciner ökade under 2020. https://bmcinfectdis.biomedcentral.c...79-022-07405-3 Jag har sökt i de ganska kritiska utredningar som granskade svenska covid-19-åtgärder, men jag har inte hittat att de tar upp överförskrivningen. Så myndigheterna har inte sett detta som ett problem. Man förlåter läkarna för de famlade i blindo då, och spred felaktiga rekommendationer i läkartidningen.
Personalen i äldreomsorgen fick dåligt skydd 2020, de var inte tillåtna att använda ansiktsmasker, för att man var rädda att maskerna skulle ta slut. Och för att man hade bunkrat upp dåligt med masker, och vägrade ta emot Kinas erbjudande om masker, för de dög inte.
Under 2020 var svenska sjukvården livrädda för att det skulle bli som i Italien där sjukvården var helt överbelastad, och personalen stannade hemma, för att ta hand om sina barn eller blev sjuka eller dog. Därför var det så viktigt, dagis, skola och tunnelbanan skulle vara öppna i Sverige, och att samhället inte alls stängdes ned lika mycket som i andra länder. Det kan orsakat högre spridning i Sverige.
I många länder, inte bara Sverige, var det prioriterat att sjukhuspersonalen skulle få vaccin tidigt. Klokt. Svårt att få deras lojalitet annars. Deras chefer, några kända politiker, fick också tidigt, officiellt för att få folkets förtroende så att de som verkligen behövde skulle vaccinera sig tidigt. Men naturligtvis var det för att deras liv betraktas som mer värt. Jag har dock svårt att tro att antal tidigt vaccinerade politiker var så många att det fördröjde processen.