Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2024-06-09, 21:45
Medlem
Giggsys avatar
Många ukrainare som deltar, är invasionen avbruten?
Medlem
Känns som ett väldigt sent besked för Pihl.
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DurexPlayHeat
Har bred smak. Väljer att se skönheten hos människor

Även Krutov? Med ett ansikte bara en mor kan älska.
Medlem
Turkiskan på läktaren i svart klädsel. Mums säger jag!!

Härligt hopp också
2024-06-09, 21:46
Medlem
Niskalaukauss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DurexPlayHeat
Hon kan få vara backup. Jag väntar på mahuchek.

Ps har finskan skägg? Isåfall hoppar jag nog...
Inte i ansiktet
2024-06-09, 21:46
Medlem
BlueOysterPutins avatar
Det blir svårt för europeer att någonsin vinna en hel del grenar i EM. Det finns dock ett par grenar vi fortfarande kan vinna. Lite tråkigt.
2024-06-09, 21:47
Medlem
VoktorDodkas avatar
Topic rev andra gången på 1.97. Första rivningen så blev hon irriterad på något innan hoppet.
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
90% av Turkiet e utanför europa

Det slår Israel med 10%
Medlem
Höjning 1.93 till 1.95 är lite snålt tycker jag
Avstängd
Gosifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pumahunter
Stort grattis till norrmannen Sondre Nordstad Moen som kom in på en 12'te plats i halvmaran, och Karoline Bjerkeli Grøvdal!! Vilken idrottskvinna! Grattis Norge! Damernas maraton var riktigt rolig.

Är man intresserad av föregående medaljceremonier så börjar sändningen redan kl. 19:12 på EurovisionSport, och hänger man kvar i den streamen får man på köpet bättre Jeng-befriad kommentering. 19:50 börjar det på Yle2. Kan även nämnas att isländska Ruv är snålare än SVT, dom börjar sända först 20:05 på Ruv2.

Kvällspasset krockar med F1, Indycar, ett Imsa-race, LPGA och en friidrottstävling i New York(som förvisso helt saknar nordbor vad jag såg), inte helt optimalt.

Dom svenska namnen på herrsidan tog jag från SVT's lista, så det var deras fel, dubbelkollade aldrig dom då jag inte har så mycket intresse för svenska män i sport, men jag tackar dig för att du uppmärksammade mig på att den listan var inkomplett, då även nedan lista ursprungligen från SVT saknade svenskar den med nu när jag kollade.

Som jag redan förklarat för dig även om du tyvärr var för trögfattad för att förstå förklaringen, nej, jag utelämnade inte någon. Listan var från min egna sporttablå, och i den tog jag med dom namn som var relevanta enligt det kriteriet jag tydligt specificerade. Att du inte kan läsa, inte förstår det kriteriet eller har något annat problem med det är fullständigt ointressant och OT, så det kan du hålla det för dig själv istället för att försöka tvinga på andra dina synsätt på saker och ting, vilket är rejält tröttsamt. Det är ok att tycka olika, det är något du behöver lära dig, även om jag accepterar dig som du är.

Det är dock lite fascinerande, det är massiva mängder nedlåtande sexistiskt skitsnack från män i många sporttrådar om kvinnors kroppar, utseende, personligheter, och idiotiska gissningsanalyser utav deras inre från individer som bevisligen aldrig läst en enda termin psykologi, vilket jag sällan eller aldrig sett dig eller Nossenos stå upp emot, men gud förbjude att någon helt korrekt inte tar med såna som inte har i en lista att göra enligt det kriteriet som tydligt fanns specificerat, då tar det hus i helvete. Tragiskt, patetiskt, ynkligt och fegt. Lägg ner era påhopp nu är ni snälla.

Eftersom du var lite väl tidig och då jag är fruktansvärt nordistisk av mig så fyller jag på med alla nordbor utöver dom riktiga svenskarna(varav det än en gång saknades en del i SVT's lista), tyvärr inga islänningar.

19:12-23:45 Day 3 - Evening Session, European Athletics Championships
19:15 100m Hurdles Women Medal Ceremony
19:20 110m Hurdles Men Medal Ceremony
19:25 5000m Men Medal Ceremony
19:30 Discus Throw Women Medal Ceremony

20:05 400 m (d) semifinaler, Lisa Lilja
20:30 Höjdhopp (d) final, Maja Nilsson, Ella Junnila
20:38 400 m (h) semifinaler, Håvard Bentdal Ingvaldsen, Andreas Grimerud, Gustav Lundholm Nielsen
21:05 100 m (d) semifinaler, Julia Henriksson, Lotta Kemppinen
21:11 Slägga (h) final, Eivind Henriksen
21:21 Tresteg (d) final
21:35 200 m (h) semifinaler, Erik Erlandsson
22:04 3 000 m hinder (d) final, Emilia Lillemo, Linn Söderholm, Ilona Mononen
22:27 800 m (h) final Andreas Kramer, Ole Jakob Solbu
22:36 1 500 m (d) final
22:53 100 m (d) final, ev. Lotta Kemppinen

23:15 Long Jump Men Medal Ceremony
23:20 High Jump Women Medal Ceremony
23:25 3000m Steeplechase Women Medal Ceremony
23:30 100m Men Medal Ceremony

Kvällens höjdpunkt för mig blir alla nordiska tjejerna och Kramer, men 1500m-finalen tänker jag bojkotta av fler skäl än ett, att Sarah Lappalainen inte är med så så jävla orättvist så det gör mig irriterad än idag. Hon var 4-5sek snabbare i sin semi än halva finalfältet, men inte faan får hon springa för det.

Egentligen ett skit-EM i mångt och mycket, men vad kan man förvänta sig från ett värdfolk som har cirkusmusik som nationalsång.

Framgår tydligt att skribenten bara är ute efter att ADHD-posta så mycket skit som möjligt utan en tillstymmelse till intelligenta tankar bakom. Missade du floden med skit i förrgår?

Edit:

I startlistan står det att hon har Europaranking 16, vilket tyvärr gör henne till tredje sämst i kvällens startfält, men hejar på henne gör jag. Hon är en av dom i svensk friidrott jag blir allra gladast av att få se. En ståtlig nordisk gudinna.

https://live.european-athletics.com/...-FNL-000100--/

..om nu den länken fungerar utan inloggning.

Fint av dig att kalla svenska atleter som gjorde vad dom kunde för dagen för såna nedlåtande uttryck. Hallerth vill man alltid se intervjuer med, hon och Grete tycker jag om mycket, även om dom likt samtliga svenska manliga friidrottare emellanåt totalmisslyckas i en viktig tävling.

Tackar! Håller det på hela nästa vecka?
2024-06-09, 21:48
Medlem
Vad hände med Yulija Levchenko?
En gammal favorit för mig
2024-06-09, 21:48
Medlem
Guliyev minns man

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto