Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2024-06-08, 10:03
  #61
Medlem
Vettefan, har gått runt med en guldkedja runt halsen de senaste 20 åren varav 12-13 av dem boendes i Stockholms skitigare västra förorter. Handlar nog mer om vad man utstrålar i övrigt än om att man faktiskt har något värdefullt på sig.
__________________
Senast redigerad av MaskonJaskon 2024-06-08 kl. 10:11.
Citera
2024-06-08, 11:00
  #62
Medlem
Chris.Hagens avatar
det är mer än 10 år sedan någon boendes i stockholm bar en halskedja av guld. alla som vistas runt i områden där nya svenskar är vet att det bara är en tidsfråga innan någon rycker den eller slår ner dig och rycker den. inget nytt under solen med andra ord.
Citera
2024-06-09, 01:30
  #63
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
bodde du möjligtvis i Rumänien på 80-talet?
Eller i Kongo Kinshasa?

Valfri storstad. Det var inte som att kriminalitet inte existerade på 80-talet. Har det ökat otroligt, ja.
Citera
2024-06-09, 08:39
  #64
Avstängd
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dadden66
Valfri storstad. Det var inte som att kriminalitet inte existerade på 80-talet. Har det ökat otroligt, ja.

Kunde man inte lämna en blyertspenna i bilen på 80-talet i ”valfri storstad” utan att det blev inbrott!?

Dröm vidare..

Jag fattar självklart att de fanns massvis med brott på den tiden med, men det har ökat LAVINARTAT.
Inbrott hos privatpersoner ligger runt 5000% som ett bra exempel.
__________________
Senast redigerad av Mailmans 2024-06-09 kl. 08:41.
Citera
2024-06-09, 09:45
  #65
Medlem
Klart som fan man kan. Jag har gått runt med guldsmycken varje dag i 20+ år. Blattar ser inte skillnad på något krafs från Åhlens och äkta guld. 90-åriga tanter går runt med guldsmycken men unga män på Flashback är för rädda för att göra det...varför är ni sådana fega fittor?
Citera
2024-06-09, 14:04
  #66
Medlem
Pungsvings avatar
Om det känns otryggt att ha guldsmycke på så bär det inte. För egen del känns Sverige så otryggt att jag inte vistas inom landets gränser.
Citera
2024-06-09, 15:20
  #67
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Kommer någon ihåg det ljuva åttiotalet? Då män anammade det grekiska modet och gick omkring med kraftiga guldkättingar om halsen? Och kvinnor hade långa guldkedjor med megastora gudlberlocker? Skulle inte funka nu.

Jag har mestadels uppfattat detta i Stockholm.
Ibland har jag på mig halslänkar som är av guld, ibland dito fake guld men som glittrar som blankpolerat guld.

Inom en radie om 25 meter kommer flera män av en viss nationalitet, oftast unga, kanske nytillkomna, känna sina ögon magnetiskt dragna mot glittret, stanna upp i vad de gör och bara RÅSTIRRA.

Jag vill inte säga vilken nationalitet, men om jag säger dagens båtflyktingar, så kanske ni fattar vad jag menar.

Varje gång jag har de mest guldiga smyckena på. Detta har resulterat i att jag väldigt sällan väljer de smyckena. Trist.
Någon av er andra måste ha märkt detta.
Vad är era erfarenheter?

(om detta skulle passa bättre i Politik inrikes ber jag mod flytta)

Kommer ihåg! Skulle aldrig gå med guld idag för det är som att be om att bli rånad
Citera
2024-06-09, 17:10
  #68
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Kommer någon ihåg det ljuva åttiotalet? Då män anammade det grekiska modet och gick omkring med kraftiga guldkättingar om halsen? Och kvinnor hade långa guldkedjor med megastora gudlberlocker? Skulle inte funka nu.

Jag har mestadels uppfattat detta i Stockholm.
Ibland har jag på mig halslänkar som är av guld, ibland dito fake guld men som glittrar som blankpolerat guld.

Inom en radie om 25 meter kommer flera män av en viss nationalitet, oftast unga, kanske nytillkomna, känna sina ögon magnetiskt dragna mot glittret, stanna upp i vad de gör och bara RÅSTIRRA.

Jag vill inte säga vilken nationalitet, men om jag säger dagens båtflyktingar, så kanske ni fattar vad jag menar.

Varje gång jag har de mest guldiga smyckena på. Detta har resulterat i att jag väldigt sällan väljer de smyckena. Trist.
Någon av er andra måste ha märkt detta.
Vad är era erfarenheter?

(om detta skulle passa bättre i Politik inrikes ber jag mod flytta)

Skippa guldet på Arlanda i alla fall:

https://www.dn.se/direkt/2024-06-09/...-for-miljoner/
Citera
2024-06-16, 18:46
  #69
Medlem
Countrycurrents avatar
Sätter man på sig en guldlänk ala 70 gram med skjortan uppknäppt och ser ut ett jävla Ingrosso-slem, förtjänar man fan att bli rånad.

Vet hut hallickfjantar!
Citera
2024-06-19, 11:32
  #70
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starogen
Kommer ihåg! Skulle aldrig gå med guld idag för det är som att be om att bli rånad

inte bara det man kan bli allvarligt misshandlad eller dödad oxå
Citera
2024-06-19, 20:34
  #71
Medlem
Jag skulle knappast resa utomlands i jobbet och ta med min vigselring till fattiga länder, det är dumt att provocera i onödan. Då har jag en enkel resering istället och det går att tillämpa samma princip i Sverige numera när man måste bo över i vissa städer.

Vill någon råna mig på den trista ringen så är det okej.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in