• 1
  • 2
2024-07-07, 02:49
Medlem
galts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillwitte
Mitt tips är att vänta med Laro jag gick med för 5 år sedan och var ute ur programmet 1 år och insåg då vilket helvetes beroende jag hade dragit på mig. Du mår skit fysiskt i typ 6-8 veckor sen är du deprimerad i typ 8-12 månader innan du börjar känna en förbättring. Röker du brass tex kan du räkna med dosjusteringar på suben och daglig hämtning. Du får ett helvete att få ut andra läkemedel tex sömntabletter laro vill styra allt vilket gör att du automatiskt blir spärrad i alla journaler. Du ses som i sjukvårdens ögon som en missbrukare med grava problem. Jag avråder dig från att gå med i laro. Gp till en lökare och försök få ut gabapentin istället det hjälper son fan både mot suget och mot abstinensen. Sen är inte gabapentin någon permanent lösbibg men det kan få dig att stabilisera dig. Du kan inte resa nöe du vill och var du vill utan laros godkännande. Det går inte bara säga att dom ska ringa en laro klinik i tex Malmö för att du ska hälsa på din tjej en vecka då ska det kollas och planeras ingos tid och det är laro som har sista ordet i allt tänk dig för

Håller med om att LARO är sista utvägen och det absolut påverkar ens frihet, men har aldrig haft några issues med resor varken inrikes eller utrikes. Om man däremot missköter behandlingen så lär det vara svårt och rent allmänt bli en större inskränkning.
Citera
2024-07-28, 17:47
Medlem
serializedobject64s avatar
Nån som vet om ”galenika” har börjat sätta nitaziner i ksalol etc? Har varit en lång förespråkare att dom inte har opioider i benzon då jag brunnit på det x antal gånger och varje gång endast visat vanlig alprazolam men nu senaste tiden har jag börjat fundera, slutet av maj så kom en total benzo cut off här i finland i ett par veckor när dödspatrullen åkte dit (1m piller) och fast att jag åt min vanliga 4-6mg sub per dag så hade jag typiska opioid avtändningen i 2v. Går vanligtvis på ca 2-3 kartor sub per månad (2år, varje dag senast sen utan) och 5-10 kartor ksalol i månaden (5+ år) iaf nu är jag på 9nde dagen av båda, hade dock lämnat 1mg subu när jag började gå slut som jag iblnd tagit en 1cms hårlina för att av för lätta lite (alltså väldigt smått) och har mått 100 gngr värre känns det som när jag klivit av efter 2 eller 3 månaders subutex bruk före detta 2år bingen atm. Så började gå lite halv loco och söka nånting och hittade 5till ksalol i nån gammal gömma och endast 1.5mg ksalol hjälpte ganska bra mot sub atn måste jag säga..
Senast redigerad av serializedobject64 2024-07-28 kl. 18:20.
Citera
2024-09-03, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legendaryleif
Pular din vän i sig mellan 800-1200 mg oxar dagligen? Dra han i nackskinnet ut till ambulansen som du borde ringt för länge länge sen! Alternativt skicka upp honom till PIVA:n så får dem sätta in honom på Laro, helst för längesen, om inte annat, NU!

Tror iofs du trollar, trodde jag hade upplevt höga doser meeeen… Är din ”Vän” ett kryssningsfartyg?!

Denna är sanning mina vänner.
Hur skall jag ta mig ut detta ( min vän såklart )
Vad är laro???
Tänkte lösa upp å skjuta å minska på så vis men hjärnan funkar liksom inte ❤️❤️
Citera
2024-09-04, 00:05
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YilleCevik
Denna är sanning mina vänner.
Hur skall jag ta mig ut detta ( min vän såklart )
Vad är laro???
Tänkte lösa upp å skjuta å minska på så vis men hjärnan funkar liksom inte ❤️❤️
Finns en stor tråd om LARO: (FB) FAQ: LARO - Substitutionsbehandling, vanliga frågor och svar. . Finns mycket på nätet också, om du söker.
Citera
2024-09-04, 18:05
Medlem
depressed.worlds avatar
Jag gick på Subutex i över 6 år och slutade CT. Idag käkar jag endast Xanor jag får utskrivet.

Gäller att ha ett spännande arbete och en hobby antar jag. Hade jag varit arbetslös hade det varit jobbigare!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in