• 1
  • 2
2024-06-09, 08:58
Medlem
Gaspodins avatar
Vad du än gör så sätt inte uvbulvanden på marken. Då kommer tror grannskapets alla kråkor tro att det är en skadad/sjuk uv och att det är hög tid att ge igen för gammal ost.
Citera
2024-06-09, 12:54
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Sitt inte och slå dig i pannan, du blir bara ännu dummare. Vad dödar man råttor med? Råttgift! Fåglar är flygande råttor. Många restaurangägare med uteservering fixar fågelproblem med gift i det fåglarna äter, hur effektivt som helst. Men som jag skrev, man får se till att inget tamdjur får i sig brödet(t ex genom att ha det på balkongen eller mata fågeln med friskt bröd för att sen ge ett par bitar med gift).
Eller att andra djur äter av det förgiftade kadavret, nej jag tycker inte man skall förgifta fåglar. inte heller skjuta med luftgevär då det på större fåglar kräver huvudskott i princip med ett sånt gevär.

Har tyvärr inget tills, låt den vara.
Citera
2024-06-14, 23:32
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Sitt inte och slå dig i pannan, du blir bara ännu dummare. Vad dödar man råttor med? Råttgift! Fåglar är flygande råttor. Många restaurangägare med uteservering fixar fågelproblem med gift i det fåglarna äter, hur effektivt som helst. Men som jag skrev, man får se till att inget tamdjur får i sig brödet(t ex genom att ha det på balkongen eller mata fågeln med friskt bröd för att sen ge ett par bitar med gift).

Undra vem fan det är som är dum här egentligen, JAG är inte idiotjäveln som föreslår gift, så du går fanimig i täten.
Du kan ju aldrig garantera att RÄTT target får i sig giftet, ÄN EN GÅNG, men du är ju uppenbarligen för dum för att fatta, eftersom du kör samma efterblivna snack på repeat. Jag beklagar å din korrupta hjärnas vägnar. Hur fan tänker du egentligen? Är du såhär dum på riktigt, eller är detta ett speciellt tillfälle? Din moder bör fan skämmas.

Råttor är MÅNGA gånger långt mycket bättre än du någonsin kommer bli, gosse får jag antaga.

Hoppas inte att du har fru o familj, stackars jävla fru, o stackars jävla barn. Beklagar tamigfan.
Citera
2024-06-16, 11:47
Medlem
isgetens avatar
En gammal hederlig trimmad 5.5mm luftbössa med spetskulor brukar göra jobbet för sådana flygande råttor. Dock måste jag avråda dig till det för du pratar om innergård.?! Tar du fram en luftbössa i fönstret och någon ser dig så är risken att du själv blir pepprad av insatsstyrkan en kvart efter du fixat kråkan.

Nya tider helt enkelt. För 30 år sedan var detta helt normalt och du hade blivit hyllad istället om någon såg dig.

Så jag rekommenderar dig att använda list istället. Ta en brödbit och baka in kaustiksoda och lägg fram lite diskret till den flygande råttan. Sedan springar du upp i ditt fönster och beskådar spektaklet som följer. Blir inga med krax från den kråkan efter han tagit sin sista måltid
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in