Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-06-10, 22:25
Medlem
BrorVargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svantevit
En tråd kan väl låsas eller slängas om den spårat ut, men i det här fallet har väl inte så skett som jag förstått det.

Låten har ju fått ny aktualitet i samband med "incidenten" på SD's valvaka dessutom. Klart värd en egen tråd!

Så är det.
Jag vill även poängtera att detta är tredje diskussionsämnet som papperskorgas för mig för att bara en kort tid efteråt få uppmärksammat i samband med en verklig händelse som får stor uppmärksamhet i media.
Frågan är varför Flashback inte vill gå vidare från att vara ett skvallerforum över händelser massmedia rapporterat om till att även vara ett forum där heta ämnen kan diskuteras innan de uppmärksammas i massmedia?
Vilket skulle bidra till att massmedia får svårare att göra fultolkningar och bedra folket som de gjort med rapporteringen om den här partylåten.

Jag ser tydligt att Aftonbladet och Expressen använder samma språk i sina artiklar om låten som jag använde i tråden.
Jag tog fasta på att låten fått en andra inofficiell titel "Ausländer raus". Aftonbladet och Expressen väljer i flera artiklar att inte ens nämna originaltiteln i ingressen:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...ar-rasistlaten
Citat:
”Ausländer raus”-låten spelades
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...mnar-riksdagen
Citat:
Detta efter att han sjöng hatsången ”ausländer raus” under partiets valvaka.
https://www.expressen.se/nyheter/sve...-efter-sangen/
Citat:
Beskedet kommer efter att Expressen kunnat avslöja att han sjöng ”Ausländer raus” under partiets valvaka.

Jag betonade även att det är en partylåt som mest sjungs av överförfriskade människor.
Aftonbladet använder samma begrepp i en videointervju i en annan artikel om låten och uppger att detta kommer från SDs gruppledare:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...er-eu-valvakan
Citat:
"Din gruppledare menar att du var överförfriskad"

Däremot är det oerhört tråkigt att se att Aftonbladet och Expressen kallar det för en hatlåt och en rasistisk låt och det är här Flashbacktråden jag skapade verkligen kunde fyllt en funktion.
Eftersom den visade sanningen som fanns om låten redan innan massmedia massrapporterade unisont om en förvrängd bild av verkligheten skapad av den tyska fasciststaten som propagerar för censur.
"Ausländer raus" har inget med hat eller rasism att göra utan är en partylåt om kärlek som sjungs av överförfriskade människor och det är just därför den har en sån enorm potential att bli något vi alla kommer minnas från den här sommaren.
Men Flashback är än så länge inte en av de platser där vi fritt kan diskutera våra musikminnen och stormerna kring låten.

Expressen skriver t ex:
Citat:
Den rasistiska låten har fått spridning i invandringskritiska och rasistiska sammanhang där man sjunger ”ausländer raus” (utlänningar ut) och ”Deutschland den deutschen” (Tyskland för tyskarna).

Österrikiska fotbollsförbundet har stoppat låten från att spelas när landslaget spelar på grund av hur högerextrema använder den. Den har också förbjudits på Oktoberfest i München på grund av den nya kopplingen till högerextremism.

Fenomenet är känt även i svenska högerextrema kretsar och omskrivet på svenska nazistiska sajter.

Tänk om Flashback hade låtit tråden vara kvar i musikforumet?
Då hade inte Aftonbladet, Expressen eller all annan svensk massmedia kunnat komma undan med denna brunsmetande felaktiga falska beskrivning av låten.
I princip har Flashbacks felaktiga moderering gett svensk massmedia brunt vatten på sin kvarn för dölja sanningen av det som hänt. Sanningen om att låten inte alls handlar om hat, rasism eller högerextremism är mycket lätt att dölja och att låta lögnerna stå oemotsagda när det inte längre går att läsa information om låten på svenska som inte ligger på högerextrema siter.
Man kan nästan tro att det var detta som var syftet med modereringen. Mod ville inte att låten ska kunna ses som opolitisk fastän den uppenbarligen är helt opolitisk för majoriteten.

"Ausländer raus" är först och främst en kul partylåt man sjunger på fyllan. Ingen av de som var med om den mest uppmärksammade Syltincidenten var politiska. De gillade låten, var överförfriskade och hade roligt när de imiterade en meme.
Men fenomenet och uppståndelsen kring låten, som fortfarande ligger på tyska TOPP-20-listan, visar att låten inte bara är en meme och kanske inte bara är en sommarplåga utan även årets viktigaste låt 2024.

Genom att inte tillåta diskussion om låten i musikforumet har Flashback bidragit till att brunsmeta låten i svensk massmedia och upprätthålla det falska narrativ om låten som tyska fasciststaten spridit, om att låten handlar politik och hat och därför måste förbjudas.
Trots att låten egentligen handlar om musik, kärlek och glädjen i att sjunga med till en bra partylåt när man är överförfriskad och humöret är på topp.

Jag undrar: Vad är det främsta syftet med moderering på Flashback?
Är det att skapa snedvridna narrativ som svensk massmedia kan använda för att dölja sanningen under sina brunsmetningar eller är det att möjliggöra intressanta diskussioner för medlemmarna som tack vare den öppna diskussionen kan få en klarare bild av verkligheten och sanningen än den bruna nidbild som svensk massmedia unisont skickat ut?
Senast redigerad av BrorVarg 2024-06-10 kl. 22:28.
Citera
2024-06-11, 00:34
Moderator
Schlesiens avatar
I Politik-Utrikes ligger denna bra placerad --> (FB) Nazistskandalen på Sylt upprör Tyskland

En Musik-tråd om L'Amour Toujours vs Ausländer raus får nog hållas lite smalare än den kastade tråden gjorde, utan Hitler salute, Syltskandalen och "starten på en revolution mot neofascisterna som styr över Tyskland".

Ett trådämne med inslag av politik placerat utanför politikdelarna har en tendens att få inläggen att handla om politik och postarnas politiska åsikter, istället för bärigheter på trådämnets delforum. Därför ska man vara oerhört sparsam på politiska triggers i sina trådstarter och inlägg om tråden inte ligger i politikdelarna.
Citera
2024-06-11, 20:03
Medlem
The-D-Drumpfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrorVarg
Så är det.
Jag vill även poängtera att detta är tredje diskussionsämnet som papperskorgas för mig för att bara en kort tid efteråt få uppmärksammat i samband med en verklig händelse som får stor uppmärksamhet i media.
Frågan är varför Flashback inte vill gå vidare från att vara ett skvallerforum över händelser massmedia rapporterat om till att även vara ett forum där heta ämnen kan diskuteras innan de uppmärksammas i massmedia?
Vilket skulle bidra till att massmedia får svårare att göra fultolkningar och bedra folket som de gjort med rapporteringen om den här partylåten.

Jag ser tydligt att Aftonbladet och Expressen använder samma språk i sina artiklar om låten som jag använde i tråden.
Jag tog fasta på att låten fått en andra inofficiell titel "Ausländer raus". Aftonbladet och Expressen väljer i flera artiklar att inte ens nämna originaltiteln i ingressen:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...ar-rasistlaten

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...mnar-riksdagen

Jag betonade även att det är en partylåt som mest sjungs av överförfriskade människor.
Aftonbladet använder samma begrepp i en videointervju i en annan artikel om låten och uppger att detta kommer från SDs gruppledare:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...er-eu-valvakan

Däremot är det oerhört tråkigt att se att Aftonbladet och Expressen kallar det för en hatlåt och en rasistisk låt och det är här Flashbacktråden jag skapade verkligen kunde fyllt en funktion.
Eftersom den visade sanningen som fanns om låten redan innan massmedia massrapporterade unisont om en förvrängd bild av verkligheten skapad av den tyska fasciststaten som propagerar för censur.
"Ausländer raus" har inget med hat eller rasism att göra utan är en partylåt om kärlek som sjungs av överförfriskade människor och det är just därför den har en sån enorm potential att bli något vi alla kommer minnas från den här sommaren.
Men Flashback är än så länge inte en av de platser där vi fritt kan diskutera våra musikminnen och stormerna kring låten.

Expressen skriver t ex:

Tänk om Flashback hade låtit tråden vara kvar i musikforumet?
Då hade inte Aftonbladet, Expressen eller all annan svensk massmedia kunnat komma undan med denna brunsmetande felaktiga falska beskrivning av låten.
I princip har Flashbacks felaktiga moderering gett svensk massmedia brunt vatten på sin kvarn för dölja sanningen av det som hänt. Sanningen om att låten inte alls handlar om hat, rasism eller högerextremism är mycket lätt att dölja och att låta lögnerna stå oemotsagda när det inte längre går att läsa information om låten på svenska som inte ligger på högerextrema siter.
Man kan nästan tro att det var detta som var syftet med modereringen. Mod ville inte att låten ska kunna ses som opolitisk fastän den uppenbarligen är helt opolitisk för majoriteten.

"Ausländer raus" är först och främst en kul partylåt man sjunger på fyllan. Ingen av de som var med om den mest uppmärksammade Syltincidenten var politiska. De gillade låten, var överförfriskade och hade roligt när de imiterade en meme.
Men fenomenet och uppståndelsen kring låten, som fortfarande ligger på tyska TOPP-20-listan, visar att låten inte bara är en meme och kanske inte bara är en sommarplåga utan även årets viktigaste låt 2024.

Genom att inte tillåta diskussion om låten i musikforumet har Flashback bidragit till att brunsmeta låten i svensk massmedia och upprätthålla det falska narrativ om låten som tyska fasciststaten spridit, om att låten handlar politik och hat och därför måste förbjudas.
Trots att låten egentligen handlar om musik, kärlek och glädjen i att sjunga med till en bra partylåt när man är överförfriskad och humöret är på topp.

Jag undrar: Vad är det främsta syftet med moderering på Flashback?
Är det att skapa snedvridna narrativ som svensk massmedia kan använda för att dölja sanningen under sina brunsmetningar eller är det att möjliggöra intressanta diskussioner för medlemmarna som tack vare den öppna diskussionen kan få en klarare bild av verkligheten och sanningen än den bruna nidbild som svensk massmedia unisont skickat ut?

Du vill ha ett inlägg i musik.
Då bör det handla om just musiken du vill diskutera.

"L'amour toujours" ("I'll Fly with You") har inte texten "Deutschland den Deutschen, Ausländer raus, Ausländer raus, Ausländer raus" I originalet. Det finns inte ens en officiell text med dom orden i.
Så vad gråter du om kring att diskutera något som inte har med låten att göra i musik?

Du kallar den för "Ausländer raus" låten. Hur svårt är det för dig att fatta?
Den har inget med det att göra. Högerextremister har kidnappat låten.
Bolaget som äger rättigheterna ZYX i Tyskland har stämt personer som gjort illegala kopior av låten för intrång i copyright samt hatbrott. Vilket också hör mer hemma i politik än i musik.

För övrigt. "en partylåt om kärlek som sjungs av överförfriskade människor ". NEJ, när man sjunger text som inte har med originalet att göra så är det inte vare sig kärlek eller okej. Rasism är aldrig särskilt kärleksfullt även om du kanske i din vridna hjärna får det till det.

Du visar med detta långa inlägg än en gång att tråden inte hör hemma i musikforumet.
Citera
2024-06-11, 22:19
Medlem
BrorVargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
I Politik-Utrikes ligger denna bra placerad --> (FB) Nazistskandalen på Sylt upprör Tyskland

En Musik-tråd om L'Amour Toujours vs Ausländer raus får nog hållas lite smalare än den kastade tråden gjorde, utan Hitler salute, Syltskandalen och "starten på en revolution mot neofascisterna som styr över Tyskland".

Ett trådämne med inslag av politik placerat utanför politikdelarna har en tendens att få inläggen att handla om politik och postarnas politiska åsikter, istället för bärigheter på trådämnets delforum. Därför ska man vara oerhört sparsam på politiska triggers i sina trådstarter och inlägg om tråden inte ligger i politikdelarna.

Jag länkar klart och tydligt till Sylt-tråden just därför att den diskussionen inte passar i min tråd som handlar om låten. Jag redogör klart och tydligt i originaltråden att den handlar om den låt "Ausländer raus" som återuppväckts från de döda och marscherat in i folks hjärtan på nytt. Detta fenomen har egentligen väldigt lite med Sylt att göra, förutom att massmedia rapporterade intensivt om denna engångsförteelse.
Återigen undrar jag varför Flashback måste anpassa sin moderering efter media? Varför måste tråden ens anses handla om politik när jag är tydlig med att den inte gör det?
Att jag poängterar att den tyska staten styrs av neofascister är för att det helt enkelt är sant. De neofascister som idag sitter på makten i Tyskland vill förbjuda all kultur som de anser vara subversiv. Den som kan sin historia och inte är någon naziapologet vet att det var så de förra fascisterna började sin maktkuppering (vilket ledde till det som vi efteråt kallat den värsta fascismen i världshistorien).
Diskussionen om musiken är en diskussion om musik, men om något handlar fenomenet främst om yttrandefrihet och antifascism. Att våga stå för den man är, även när man är överförfriskad och har roligt med sina vänner.
Kärnan i allt detta, som jag återkommit till flera gånger i den här tråden, handlar om att låten just nu skriver historia i våra liv och Flashback förbjuder oss att beskriva våra upplevelser och skriva nutidshistoria och låta medlemmar beskriva hur denna låt i realtid förändrar deras liv under sommaren 2024.
David Lång är knappast den första eller sista svensken vars liv radikalt förändras av denna dunderhit.
Jag vill att andra medlemmar ska dela med sig av sina historier om hur deras liv förgylls eller förändras av låten, och i det skiljer sig inte min låt från några andra låttrådar.

Såg du ens mina exempel jag skickade till berörda moderatorn?
På vilket sätt skiljer sig min tråd från de jag listade?
Citera
2024-06-11, 22:36
Medlem
BrorVargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The-D-Drumpf
Du vill ha ett inlägg i musik.
Då bör det handla om just musiken du vill diskutera.

Som jag skrev i inlägget innan:
Jag vill att andra medlemmar ska dela med sig av sina historier om hur deras liv förgylls eller förändras av låten.
Du måste leva ett väldigt fattigt kulturliv om du inte förstår hur musik kan förändra någons liv.

Citat:
"L'amour toujours" ("I'll Fly with You") har inte texten "Deutschland den Deutschen, Ausländer raus, Ausländer raus, Ausländer raus" I originalet. Det finns inte ens en officiell text med dom orden i.
Så vad gråter du om kring att diskutera något som inte har med låten att göra i musik?

Du kallar den för "Ausländer raus" låten. Hur svårt är det för dig att fatta?

1. Precis "L'amour toujours" ("I'll Fly with You") har inte den texten. Däremot har "L'amour toujours" ("Ausländer raus") den texten. Vad menar du med officiell?
2. Det är inte bara jag som kallar den "Ausländer raus"-låten. Aftonbladet, Expressen, och alla andra använder samma titel vilket jag t om citerat i tråden. Det är du som lever i en bubbla och inte hänger med.

Citat:
Den har inget med det att göra. Högerextremister har kidnappat låten.

Så du menar att alla som sjunger låten är högerextremister?
Du tror att de på Sylt var högerextremister?
Tror du även att alla som lyssnar på hårdrock är satanister som vill dricka blod?

Citat:
Bolaget som äger rättigheterna ZYX i Tyskland har stämt personer som gjort illegala kopior av låten för intrång i copyright samt hatbrott. Vilket också hör mer hemma i politik än i musik.

Du vet inte vad du snackar om. Som jag tagit upp i både denna tråden och i originaltråden så uppmuntrar bolaget diskussionen om "Ausländer raus" på sociala medier inklusive bolagets officiella youtubekanal. Snart är antalet kommentarer uppe i 25000 varav ytterst få är negativa.

Citat:
För övrigt. "en partylåt om kärlek som sjungs av överförfriskade människor ". NEJ, när man sjunger text som inte har med originalet att göra så är det inte vare sig kärlek eller okej. Rasism är aldrig särskilt kärleksfullt även om du kanske i din vridna hjärna får det till det.

Vad har "ausländer raus" med rasism att göra?
Det är du som i din vridna hjärna skapar egna inre bilder av vad texten handlar om som den egentligen inte gör.
De flesta människor på jorden anser att varje folk har rätt att bestämma över sitt eget land.
Men du anser alltså att detta är fel och att folk borde försöka bestämma över andras länder?
T ex att Palestina borde försöka bestämma över Israel och Israel över Palestina? Så det blir härligt krig och lika kaos som i ditt huvud?

Citat:
Du visar med detta långa inlägg än en gång att tråden inte hör hemma i musikforumet.

Om du har svårt för textmängden, fokusera på denna mening:
Jag vill att andra medlemmar ska dela med sig av sina historier om hur deras liv förgylls eller förändras av låten.
Varför hör inte en sådan diskussion hemma i musikforumet?
Senast redigerad av BrorVarg 2024-06-11 kl. 22:39.
Citera
2024-06-11, 22:53
Medlem
The-D-Drumpfs avatar
Citat:
Som jag skrev i inlägget innan:
Du måste leva ett väldigt fattigt kulturliv om du inte förstår hur musik kan förändra någons liv.

1. Precis "L'amour toujours" ("I'll Fly with You") har inte den texten. Däremot har "L'amour toujours" ("Ausländer raus") den texten. Vad menar du med officiell?
2. Det är inte bara jag som kallar den "Ausländer raus"-låten. Aftonbladet, Expressen, och alla andra använder samma titel vilket jag t om citerat i tråden. Det är du som lever i en bubbla och inte hänger med.

Så du menar att alla som sjunger låten är högerextremister?
Du tror att de på Sylt var högerextremister?
Tror du även att alla som lyssnar på hårdrock är satanister som vill dricka blod?

Du vet inte vad du snackar om. Som jag tagit upp i både denna tråden och i originaltråden så uppmuntrar bolaget diskussionen om "Ausländer raus" på sociala medier inklusive bolagets officiella youtubekanal. Snart är antalet kommentarer uppe i 25000 varav ytterst få är negativa.

Vad har "ausländer raus" med rasism att göra?
Det är du som i din vridna hjärna skapar egna inre bilder av vad texten handlar om som den egentligen inte gör.
De flesta människor på jorden anser att varje folk har rätt att bestämma över sitt eget land.
Men du anser alltså att detta är fel och att folk borde försöka bestämma över andras länder?
T ex att Palestina borde försöka bestämma över Israel och Israel över Palestina? Så det blir härligt krig och lika kaos som i ditt huvud?

Om du har svårt för textmängden, fokusera på denna mening:
Varför hör inte en sådan diskussion hemma i musikforumet?

Bla bla bla

ZYX och stämningar, dock på italienska och tyska. Använda translate.
https://www.ilpost.it/2024/05/24/ger...strema-destra/
https://www.hessenschau.de/panorama/...nberg-100.html

Andra artikeln genom translate och blir då på engelska.

"ZYX has filed a criminal complaint with the Limburg public prosecutor's office against unknown persons for incitement to hatred and possible copyright infringements. This has been confirmed by the Limburg public prosecutor's office to hr. The law enforcement agency is now examining the complaint, as a spokesman said on Friday."

Originalet har inte ens någon text i "refrängen"

"In the original, the chorus of the song does not have lyrics, but now more and more disco goers are singing the right-wing radical slogan "Foreigners out, Germany for the Germans, foreigners out" to the catchy melody, which became big among neo-Nazis in the 1980s."

Att folk skrålar musik till en låt anser du platsar i musikforumet kring en låt som alltså inte har någon text. Tja så kan man tänka.

Vill du diskutera grejen kring upphovsrättsintrång så vore det intressant, vill du det?

Du pratar om vad folk kallar låten.
Om många börjar kalla en grep för en spade, gör då du det också?
Verkar som att du förespråkar nyspråk ā la 1984.

Så vad ska diskuteras i forumet musik som är relaterad till låten och verkligheten förutom en massa hittepå?
Citera
2024-06-12, 21:18
Medlem
BrorVargs avatar
Citat:
Bla bla bla

ZYX och stämningar, dock på italienska och tyska. Använda translate.
https://www.ilpost.it/2024/05/24/ger...strema-destra/
https://www.hessenschau.de/panorama/...nberg-100.html

Andra artikeln genom translate och blir då på engelska.

"ZYX has filed a criminal complaint with the Limburg public prosecutor's office against unknown persons for incitement to hatred and possible copyright infringements. This has been confirmed by the Limburg public prosecutor's office to hr. The law enforcement agency is now examining the complaint, as a spokesman said on Friday."

Originalet har inte ens någon text i "refrängen"

"In the original, the chorus of the song does not have lyrics, but now more and more disco goers are singing the right-wing radical slogan "Foreigners out, Germany for the Germans, foreigners out" to the catchy melody, which became big among neo-Nazis in the 1980s."

Att folk skrålar musik till en låt anser du platsar i musikforumet kring en låt som alltså inte har någon text. Tja så kan man tänka.

Vill du diskutera grejen kring upphovsrättsintrång så vore det intressant, vill du det?

Du pratar om vad folk kallar låten.
Om många börjar kalla en grep för en spade, gör då du det också?
Verkar som att du förespråkar nyspråk ā la 1984.

Så vad ska diskuteras i forumet musik som är relaterad till låten och verkligheten förutom en massa hittepå?

Mycket märkligt att du fortsätter tjata om Gigis original när du själv i ditt första inlägg i tråden väljer att kalla den för "I'll fly with you", vilket den aldrig officiellt hetat.
Förstår du inte att det kan finnas original, covers, tolkningar, remakes, osv av en och samma låt?

Jag vill diskutera det jag skrev:
Tråden jag skapade handlade uppenbarligen inte om originalet från 90-talet utan om nytolkningen "Ausländer Raus" från 2023 som nu under 2024 på allvar marscherat in i våra hjärtan.

Vad tror du själv, om du tänker efter?
1. Att tyskarna av en ren slump börjat masslyssna på en 20 år gammal låt helt utan anledning, eller
2. Att tyskarna tycker den nya versionen av Gigis klassiker känd som "Ausländer raus" är bra?
Det är tyska folket som tillsammans skapat den här nytolkningen, vilket också är väldigt spännande i sig historiemässigt då det är första gången i världshistorien.
Citera
2024-06-12, 21:49
Medlem
The-D-Drumpfs avatar
Citat:
Mycket märkligt att du fortsätter tjata om Gigis original när du själv i ditt första inlägg i tråden väljer att kalla den för "I'll fly with you", vilket den aldrig officiellt hetat.
Förstår du inte att det kan finnas original, covers, tolkningar, remakes, osv av en och samma låt?

Jag vill diskutera det jag skrev:
Tråden jag skapade handlade uppenbarligen inte om originalet från 90-talet utan om nytolkningen "Ausländer Raus" från 2023 som nu under 2024 på allvar marscherat in i våra hjärtan.

Vad tror du själv, om du tänker efter?
1. Att tyskarna av en ren slump börjat masslyssna på en 20 år gammal låt helt utan anledning, eller
2. Att tyskarna tycker den nya versionen av Gigis klassiker känd som "Ausländer raus" är bra?
Det är tyska folket som tillsammans skapat den här nytolkningen, vilket också är väldigt spännande i sig historiemässigt då det är första gången i världshistorien.

Jaja självklart ljuger wiki kring vad låten kallas för på engelska.
https://it.wikipedia.org/wiki/L%27am...l_Fly_with_You)
https://en.wikipedia.org/wiki/L%27amour_toujours
https://fr.wikipedia.org/wiki/L%27Am...jours_(chanson)

och det finns ingen engelsk originaltext där man sjunger "I'll fly with you"
Typ...
"And I'll fly with you
I'll fly with you
I'll fly with you
You
You
You"
Har hört låten ens?

Låten har fortfarande ingen refräng.
Vill du diskutera fulla idioter som skrålar "Ausländer raus, Ausländer raus, Ausländer raus, Deutschland den Deutschen" så kan du göra det i den tråd som redan finns kring det.

Nytolkningen har gjort att SYX stämt personer för upphovsrättsintrång.
Det är alltså ingen "nytolkning".

Hade du velat diskuterat låten i form av någon ny officiell mix eller en cover som gjort på laglig väg så hade du så klart kunnat göra det.

Vad du ville diskutera var politik.

(FB) Året sommarplåga 2024: "Ausländer raus" (Gigi D'agostino - "L’amour toujours")

Moderatorn förklarade också för dig i vilken tråd du ska diskutera sommarplågor.
Nämligen i en tråd där den redan diskuteras.
(FB) Vad hände med sommarplågorna?

Nu är du i Klagomål och kritik.
Så dina avslutande frågor till mig är rent OT.
Ditt klagomål handlar om att din tråd papperskorgades, förstår du det?

Du skriver visserligen i din TS att den stängdes.
NEJ!
Den åkte i papperskorgen.
Om du inte fattar skillnaden på att en tråd stängs och att den hamnar i papperskorgen så... *ingen kommentar*
Citera
2024-08-22, 22:30
Medlem
Vågar man lyssna på denna "nya låt" eller kommer man bli klassad som nazist (på Youtube).

Gillar Gigi s och kommer några tyskar på att göra om den inte en remake med tanke som står här i tråden ja även Tyskland verkar ha mycket invandrare och sen tycker man att yttrandefriheten sätts på spel går det?

Mycket text inte läst hela tråden.

Mvh B.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här