• 2
  • 3
2024-06-10, 18:05
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Nja, det är vanligt att även seriösa aktörer både thai och annan massage, snarare säger att man ska ta av dem. Kan de massera seriöst så kan de också göra detta utan att någon intim kroppsdel syns eller rörs, oavsett man är naken eller ej. Går man inte på thaisalonger gör man nog bäst i att alltid fråga om detta ifall man inte gör så att man behåller dem på. Annars kan det bli väldigt fel.

Ålder har heller inte varit något som påverkat oddsen för att den där frågan (eller att massagen plötsligt blir väldigt annorlunda och påträngande) ska dyka upp. Andra faktorer däremot, som t ex priset som jag nämnt förut.

Har du t ex någon gång det senaste året betalat 500:- för en timmes massage?

Ja de låg väll runt 500 för 3-4 år sen, nu är de nog 700-800.

Var iofs på ett nytt ställe nyss som var billigar, kändes lite mer ”runkigt” haha 450kr för 50min. Men där var jag noga med att förklara att jag hade haft ryggskott
Citera
2024-06-10, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Ja de låg väll runt 500 för 3-4 år sen, nu är de nog 700-800.

Var iofs på ett nytt ställe nyss som var billigar, kändes lite mer ”runkigt” haha 450kr för 50min. Men där var jag noga med att förklara att jag hade haft ryggskott

Precis. Kollade just klassisk massage. Kollade priserna för de första 4 träffarna i Stockholm och de tog mellan 750:- och 900:-, alla dock för 50 minuter vilket ju är standard för dessa ställen. Så tar salongen 700-800 finns det absolut en chans att alla är seriösa massörer.

Ett ställe som tar 450:- för en timme däremot. Hur ska man ha råd att ge den som masserar en vettig lön när det dras in så lite? En låg månadslön på 22 000:- kostar ju över 30 000:- för arbetsgivaren. Finns det ens någon annan yrkesgrupp som kostar 450:- för en timme, eller någon annan tjänst man kan köpa till det riset för en timme där det finns mänsklig arbetskraft involverad hela tiden och då utan att den som utför jobbet kan betjäna flera personer samtidigt. Har ju tagit en del akupunktur i mina dagar och där kan ju en "doktor" sätta nålar etc på 4-5 patienter samtidigt, vilket en massör knappast fixar. Så, det där stället där du betalade under femhundringen, det var en bordell. Helt säkert.

Men nu har vi kommit långt från ämnet, som var att jag sökte en väldigt duktig massös som bommat igen sin salong. För att få massage och inget annat. :-)
Citera
2024-06-10, 19:01
Medlem
Citat:
Det finns få saker som min kropp mår så bra av som Thaimassage. Om den som masserar kan massera. Och däri ligger ju ett problem.

För en tid sedan fanns en suverän salong i Danderyd som hette Immi. Drevs av en kvinna som hette något typ Wanne eller liknande. Till min besvikelse såg jag nyligen att detta ställe bytt namn och verkar inte längre lika seriöst.

Är det någon som vet vilket ställe och framförallt vilken massör jag tänker på och då också ev vet om hon flyttat sin verksamhet någonstans?

Vad är det för massage du brukar köra, thai eller olja?
Citera
2024-06-10, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lt.Aldo.Raine
Vad är det för massage du brukar köra, thai eller olja?

Thai. Har aldrig fattat vad det där oljemassage är. Det som funkar bäst för mina problem är när de går på ben och rygg, knådar med armbågarna och drar i en så man tror att man ska gå sönder. För många år sedan var jag på ett ställe som hade en ställning i taket som massösen höll sig i hela tiden. På ett annat ställe hade de stavar för att kunna hålla balansen, typ såg ut som när man står i en öppen båt och stakar sig fram. :-)
Citera
2024-06-10, 19:39
Medlem
Kan kanske också tillägga att jag har en massös som vet exakt vad hon ska göra för att lösa mina problem. Att jag nu letar efter en gammal förmåga beror på att min husmassös åkt till Thailand och lär stanna där iaf 3-4 månader.
Citera
2024-09-15, 21:56
Medlem
Genelkurmays avatar
Citat:
Thai. Har aldrig fattat vad det där oljemassage är. Det som funkar bäst för mina problem är när de går på ben och rygg, knådar med armbågarna och drar i en så man tror att man ska gå sönder. För många år sedan var jag på ett ställe som hade en ställning i taket som massösen höll sig i hela tiden. På ett annat ställe hade de stavar för att kunna hålla balansen, typ såg ut som när man står i en öppen båt och stakar sig fram. :-)
Men det är ju inte skönt när de gör det hårt. Gör ju bara ont.

Meningen med massage är att det ska vara mjukt, skönt och avkopplande.
Citera
2024-09-15, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Genelkurmay
Men det är ju inte skönt när de gör det hårt. Gör ju bara ont.

Meningen med massage är att det ska vara mjukt, skönt och avkopplande.

Nja, meningen är väl att lösa knutar av olika slag och då behövs styrka. Och jag har aldrig varit med om att det gjort ont (det har det däremot gjort hos den bästa naprapat jag besökt).

Taktil massage däremot ska väl vara som det du beskriver och det har jag testat en gång. Blev ingen repris.
Citera
2024-11-30, 13:44
Thaimassage är det bästa för muslelknutor!
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in