Flashback bygger pepparkakshus!
  • 4
  • 5
2024-09-18, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeneathTheSurface
Det ska g att bypassa genom att ha ett amerikanskt apple id konto.

Gller inte EU.

Intressant! Ska testa det. Bara att fixa ett online allts? Var det s du fick tillgng den?
Citera
2024-09-19, 00:00
Medlem
BeneathTheSurfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blaugrana1899
Intressant! Ska testa det. Bara att fixa ett online allts? Var det s du fick tillgng den?

Nej som jag skrev, jag anvnde Apple Intelligence p MacOS det r lttare att g runt det dr, men sen behver du ocks skriva upp dig och bli inbjuden p en klista.

P mobilen s mste du skapa ett fake konto i USA, jag har inte provat sjlv utan bara hrt det ska fungera, det ska ocks tillggas att det r inte ngot fullt utbud av alla finesser som pratas om p WWDC osv utan det som finns idag r ganska begrnsat och det r definitivt inte frdigt fr produktslpp, vilket jag antar r anledning till att det inte kom med macOS 15.0, iOS 18.0 osv. Men sen dras det s klart med precis samma problem som alla andra sprkmodeller, det snackar skit, det gr fel, osv, nr det fungerar s fungerar det ok, nr det misslyckas s misslyckas det katastrofalt och det tror jag r kanske den allra strsta delen att Apple drar p det, fr de vet att det inte r tillrckligt bra.

Och s klart s jag kr(de) fr jag bytte till 15.0 nu nr det slpptes retail p den datorn, utvecklarbeta- inte den publika.

Det hr summerar det ganska bra tycker jag (ven om det r skrivet utifrn iPhone perspektiv, men det samma gller p macOS) https://www.vox.com/technology/37083...os-update-siri
Senast redigerad av BeneathTheSurface 2024-09-19 kl. 00:04.
Citera
2024-10-02, 20:18
Medlem
Eponumoss avatar
Apple berttade idag att deras podcastapp ftt std fr bland annat de nordiska sprken vid transkribering.

Gott s, tnkte att det var en del i deras AI arbete, men nu rapporteras det att denna inte anvnder sig av AI och drfr inte behver en pryl med Apple Intelligence fr att fungera.

Framstr som lite baktstrvande att inte anvnda Ai och LLMs fr det de r riktigt bra p, sprk, och underligt lite verlag.

Lrde de sig ingenting av debaklet med Siri?
Citera
2024-11-09, 03:19
Medlem
Tidsmaskinistens avatar
Apple Intelligence kommer till Sverige i April 2025: https://www.mobil.se/nyheter/apple-i...l-2025/1591304
Citera
2024-11-09, 10:37
Medlem
Eponumoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tidsmaskinisten
Apple Intelligence kommer till Sverige i April 2025: https://www.mobil.se/nyheter/apple-i...l-2025/1591304
Det dr r tyvrr bara samma information som redan publicerats runt om p ntet.

Sverige och svenska nmns inte alls frn Apple som den dr artikeln ger intryck av.

Apple har endast skrivit andra sprk, men ngot datum fr svenska har de inte berttat om fr ngon nnu.

Availability

[]

Mac users in the EU can access Apple Intelligence in U.S. English with macOS Sequoia 15.1. This April, Apple Intelligence features will start to roll out to iPhone and iPad users in the EU. This will include many of the core features of Apple Intelligence, including Writing Tools, Genmoji, a redesigned Siri with richer language understanding, ChatGPT integration, and more.
Apple Intelligence is quickly adding support for more languages. In December, Apple Intelligence will be available for localized English in Australia, Canada, Ireland, New Zealand, South Africa, and the U.K., and in April, a software update will deliver expanded language support, with more coming throughout the year. Chinese, English (India), English (Singapore), French, German, Italian, Japanese, Korean, Portuguese, Spanish, Vietnamese, and other languages will be supported.

https://www.apple.com/ie/newsroom/20...-ipad-and-mac/
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in