Citat:
Apple går ut med att de kommer att samarbeta med OpenAI och att Chat-GPT kommer att finnas gratis att använda via Siri.
Bland annat ska AI organisera notiser, korrekturläsa texter och meddelanden samt skapa tecknade bilder. Den ska också förstå användarens personliga behov, enligt Apple.
(...)
En viktigt del i presentationen har varit säkerheten. Bland annat ska man begränsa mängden personlig data som skickas.
Bland annat ska AI organisera notiser, korrekturläsa texter och meddelanden samt skapa tecknade bilder. Den ska också förstå användarens personliga behov, enligt Apple.
(...)
En viktigt del i presentationen har varit säkerheten. Bland annat ska man begränsa mängden personlig data som skickas.
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/a...ing-med-openai
Detta är inte anledningen till att jag använder en Macbook. Jag har varit inne på apples hemsida och kikat men som vanligt begriper jag mig inte på datorer, så jag undrar liksom mer över detta. Jag hoppas verkligen att man kan stänga av AI-skräpet helt och hållet.
Redan nu är alltför många shorts på Youtube AI-genererade, och mitt allmänna intryck är att enshittifieringen kommer ur AI, eftersom den pumpar ut sitt skräp, ja detta är vad som kommer sabba internet i förlängningen. Jag fattar inte vad som är så bra med AI. Ingen kan väl påstå att användarupplevelsen när det kommer till internet har blivit bättre, snarare börjat man se sprickorna i bygget.
Vad hände med integritet och säkerhet? Varför ska datorer inte längre få vara ens egen ägodel? Och varför kan man inte få bli empowered genom sina egna val? Jag behöver personligen ingen hjälp av AI.
Okej, tråden handlar också mer allmänt om Mac OS Sequoia.
Vad tycker ni är bra och vad tycker ni är dåligt?