2024-06-11, 21:24
Avstängd
sanningenskrigare2s avatar
Oväntat nog dykter Martin Schibbye upp och käkar en upptinad fryspittza. Doktor Oetker (stavning?) är avsändaren. Satte saliven i halsgropen när jag såg reklamen på Tv4-Play (tror jag) kanske till Mästerkocken eller Nyheterna. Skärmdumpen finns här uppladdad till webben.

Har alltid sett honom som en politiskt medveten man av principer. Någon som sätter moral före mammon och dessutom suttit fängslad i Etiopien efter sin kritiska bevakning av den här Lundinhärvan. Har sett honom som idealist, någon vars gunst inte kan köpas.

Att reklamen har parollen Great to share but too tasty to do it fair, ungefär den är god att dela på men svårt att dela rättvist, gör reklamen ännu mer oväntad i sken av hans vänsterbakgrund.

Samtidigt har han medverkat i ett Solsidan-avsnitt och att spela in reklamfilm. Henning Mankell som också var röd och fixerad vid Afrika blev med tiden mer kommersiell och böckerna blev film. Går Martin Schibbien, Henning Mankell med tofs, samma öde till mötes? Ska han vika ut sig i Hustler härnäst?
Citera
2024-06-11, 21:40
INTE Martin Schibbye även om det är skrämmande likt honom. Har jämfört med riktiga bilder på Martin och det är inte han.
Citera
2024-06-11, 21:41
Medlem
p00ninos avatar
Martin lär ha betalat rätt saftig lösensumma för att få komma hem - kan Dr Oetker haft en finger med i spelet? Vilken soppa!
Vad hade folk tyckt om t.ex. Helen Sjöholm horat ut sig på detta sätt för Grandiosa? Frågeställningen är befogad, följer tråden med stort intresse.
Citera
2024-06-11, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sanningenskrigare2
Oväntat nog dykter Martin Schibbye upp och käkar en upptinad fryspittza. Doktor Oetker (stavning?) är avsändaren. Satte saliven i halsgropen när jag såg reklamen på Tv4-Play (tror jag) kanske till Mästerkocken eller Nyheterna. Skärmdumpen finns här uppladdad till webben.

Har alltid sett honom som en politiskt medveten man av principer. Någon som sätter moral före mammon och dessutom suttit fängslad i Etiopien efter sin kritiska bevakning av den här Lundinhärvan. Har sett honom som idealist, någon vars gunst inte kan köpas.

Att reklamen har parollen Great to share but too tasty to do it fair, ungefär den är god att dela på men svårt att dela rättvist, gör reklamen ännu mer oväntad i sken av hans vänsterbakgrund.

Samtidigt har han medverkat i ett Solsidan-avsnitt och att spela in reklamfilm. Henning Mankell som också var röd och fixerad vid Afrika blev med tiden mer kommersiell och böckerna blev film. Går Martin Schibbien, Henning Mankell med tofs, samma öde till mötes? Ska han vika ut sig i Hustler härnäst?

Förutsatt att det var han du såg så har han säkert sina skäl. Det är lite märkligt att diskutera ämnet när det bygger på spekulationer.
Citera
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DipsMedSlips
INTE Martin Schibbye även om det är skrämmande likt honom. Har jämfört med riktiga bilder på Martin och det är inte han.

Jaha... det här var ju spännande. Nu är frågan: Är det han eller inte?
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Jaha... det här var ju spännande. Nu är frågan: Är det han eller inte?
Det är inte han. Ägna dig åt att jämföra ansiktenas olika komponenter så kommer du se att det inte är Martin.
Citera
2024-06-11, 23:28
Medlem
Citat:

Man måste vara bra ansiktsblind för att få mannen på bilden till att vara Schibbye.
Citera
2024-06-11, 23:31
Avstängd
sanningenskrigare2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mallgan8
Man måste vara bra ansiktsblind för att få mannen på bilden till att vara Schibbye.
Jag får ändå inte ihop det. Han kanske har blivit sminkad med konturpennan och på så vis omformat ansiktet. Det kan också vara kameralinsen som behöver putsas. Scybbi var det ändå allt jag såg (tydligare i rörligt).
Citera
2024-06-12, 01:41
Medlem
StudiumValors avatar
Citat:
Ska han vika ut sig i Hustler härnäst?
Anar att just Hustler kanske inte passar riktigt.
Visst var fotot likt, men jag undrar om det var han.
Det är nämligen lite för likt tycker jag; Martin har ju inte TAO; tyreoideaassocierad oftalmopati.
Citera
2024-06-12, 06:01
Medlem
oldtimedrunks avatar
Inte helt olikt men det är inte Martin.
Citera
2024-06-13, 17:01
Medlem
BlackObamas avatar
Citat:

Har du som "respekterar" Schibbe och Schabbe ingen koll på att de är aftonbladetreportrar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in