Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-06-13, 15:48
Medlem
Hej.

Jag övar att sjunga en del och en del av det jag övar på är att skrika inte direkt growlar på nå sånt stil utan mer typ vrålar i ton.
Har märkt att om jag dricker folköl kan jag skrika sådär hela kvällen utan att irritera halsen men om jag är nykter så får jag ont i halsen dagarna efter ibland även om jag börjar med att värma upp och inte sjunger så starkt i början etc.
Är de nån sångare som har haft nått liknande och hittat nån lösning för att slappna av mer medans man vrålar vilket jag uppenbart lärt mig att göra med några öl innanför västen nå tips på nått man kan dricka som liknar öl utan att man måste bli halvfull varje gång man ska öva. För de mesta blir lättare av att inte dricka men just vrålandet får jag fan inte ordning på utan lite folkisar.

Anyone?
Citera
2024-06-13, 16:01
Medlem
Kalk-Allans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drink40s
Hej.

Jag övar att sjunga en del och en del av det jag övar på är att skrika inte direkt growlar på nå sånt stil utan mer typ vrålar i ton.
Har märkt att om jag dricker folköl kan jag skrika sådär hela kvällen utan att irritera halsen men om jag är nykter så får jag ont i halsen dagarna efter ibland även om jag börjar med att värma upp och inte sjunger så starkt i början etc.
Är de nån sångare som har haft nått liknande och hittat nån lösning för att slappna av mer medans man vrålar vilket jag uppenbart lärt mig att göra med några öl innanför västen nå tips på nått man kan dricka som liknar öl utan att man måste bli halvfull varje gång man ska öva. För de mesta blir lättare av att inte dricka men just vrålandet får jag fan inte ordning på utan lite folkisar.

Anyone?
Jag kan känna igen det där, har varit sångare i många år, och blir som de flesta andra mer avslappnad av alkohol tänker inte så mycket utan bara kör, men allt handlar ju i grund och botten om att ha en teknik som fungerar även när man är nykter
Citera
2024-06-13, 17:21
Medlem
Belters avatar
Öva skalor så kommer du säkert att utvecklas bättre och snabbare.
Citera
2024-06-13, 20:57
Medlem
Ska väl inte bli jussi björling men visst kan prova.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in