2024-06-13, 17:53
Medlem
BlaTamagotchis avatar
Hej och ber om urskt om detta r p fel mnessida men jag gr ett frsk.

Jag frsker hjlpa min lillebror som har ett ps4 som inte vill starta. Nr man stter igng systemet kommer det upp en text som lyder "Cannot start the PS4", "Connect the DUALSHOCK 4 using the USB cable and then press the PS button".

Genom att trycka p PS knappen hamnar jag p en ny sida dr det str "Connect the USB storage device that contains an update file for reinstallation for version 7.0 or later" och sedan str det var man kan hitta denna fil.

Jag har tagit fram mitt gamla USB och laddat ner denna ominstallationsfil samt stt till att formatet p USB-stickan r korrekt samt fljt alla de steg som man skulle flja fr att det ska g att lsa in denna fil via ps4konsollen. Detta r bland annat att dpa en mapp till PS4 och en mapp till inuti den som heter UPDATE och att man sedan lgger in ominstallationsfilen i denna mapp med namnet "PS4UPDATE.PUP".

Jag lyckas f installationen att g igenom via USB-stickan p ps4-konsollen och allt verkar vara frid och frjd. Nr installationen r klar startas konsollen om och jag hamnar d IGEN p samma sida men att den nu ber om version 11.50 istllet. Detta gr mig lite konfunderad d jag precis har installerat om hela systemet. Jag hittar d p samma sida att det finns en uppdateringsfil som man kan ladda ner som man ska behandla p samma stt som ominstallationsfilen men nr jag sedan stter i USB-stickan med uppdateringen p i ps4-konsollen sger den "The update file cannot be used" och sedan en felkod som lyder "CE-34788-0" vilket jag har lst mig till r att den inte kan lsa filen frn USB-stickan, vilket r konstigt d ominstallationsfilen gick jttebra.

Bda filerna r frn playstations egna hemsida s att det r fel p filerna r tveksamt, r det ngon annan som har varit med om samma problem eller har en fix p detta? Knns som att det kan rra sig om hrdvarufel? tacksam fr svar.
Citera
2024-06-13, 22:30
Moderator
vhes avatar
Programvara: vriga operativsystem --> Support (Spel)
/Moderator
Citera
2024-06-16, 10:13
Medlem
swebarbs avatar
Jag hade provat byta ut hrddisken mot en ny, ssd diskar r rtt billiga idag.
Citera
2024-06-16, 15:17
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlaTamagotchi
tacksam fr svar.
Testa om det hjlper att gra uppdateringen i felskert lge (safe mode) https://youtu.be/Odzsw5T9PNc?si=LdSCT4iAdK-F7tb9
Dr kan du gra annat ocks som t.ex bygga upp databasen igen.
Citera
2024-06-18, 19:09
Medlem
BlaTamagotchis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Testa om det hjlper att gra uppdateringen i felskert lge (safe mode) https://youtu.be/Odzsw5T9PNc?si=LdSCT4iAdK-F7tb9
Dr kan du gra annat ocks som t.ex bygga upp databasen igen.

Hej! hamnar i skert lge automatiskt nr jag startar ps4-konsollen.

Att terstlla databasen gr inte heller, det alternativet gr inte att vlja..
Citera
2024-06-18, 19:10
Medlem
BlaTamagotchis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Jag hade provat byta ut hrddisken mot en ny, ssd diskar r rtt billiga idag.
Fr testa det! ska hrddisken vara i ntt speciellt format? BAT32 eller dylikt?
Citera
2024-06-18, 19:27
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Hej! hamnar i skert lge automatiskt nr jag startar ps4-konsollen.

Att terstlla databasen gr inte heller, det alternativet gr inte att vlja..
Typiskt, har du testat de andra valen ocks t.ex terstlla systemet?
Testa ocks andra portar fr ditt usb, har fr mig det finns en p baksidan ocks samt om du har andra i olika storlekar ...annars kanske nsta uppdatering hjlper.
Citera
2024-06-20, 15:46
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Fr testa det! ska hrddisken vara i ntt speciellt format? BAT32 eller dylikt?

N det br lsas nr den formateras i konsollen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in