Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Resultat: Vilket lag hller du p/kommer du att flja denna ssongen?
AC Milan
17,86%
10 röster
Atalanta
3,57%
2 röster
Bologna
1,79%
1 röster
Cagliari
5,36%
3 röster
Como
1,79%
1 röster
Empoli
0%
0 röster
Fiorentina
5,36%
3 röster
Genoa
0%
0 röster
Hellas Verona
1,79%
1 röster
Inter
10,71%
6 röster
Juventus
7,14%
4 röster
Lazio
10,71%
6 röster
Lecce
1,79%
1 röster
Monza
0%
0 röster
Napoli
7,14%
4 röster
Parma
3,57%
2 röster
Roma
8,93%
5 röster
Torino
0%
0 röster
Udinese
0%
0 röster
Venezia
0%
0 röster
Ett annat lag i lgre divisioner
7,14%
4 röster
Hller inte p ngot lag - lskar italiensk fotboll helt enkelt
5,36%
3 röster
2024-11-07, 02:57
Medlem
Il.Malizias avatar
Tre fina Champions League-viktorior av Milan, Inter & Atalanta mot Real, Arsenal & Stuttgart. Juventus hmtade upp och kryssade mot Lille och Bologna frlorade mot ett Monaco som gr som tget.
Fullgod insats denna omgng!

Torsdagsmatcher:
Union Gilois - Roma 18:45
Lazio - Porto 21:00
Apoel - Fiorentina 21:00
Citera
2024-11-07, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Il.Malizia
Tre fina Champions League-viktorior av Milan, Inter & Atalanta mot Real, Arsenal & Stuttgart. Juventus hmtade upp och kryssade mot Lille och Bologna frlorade mot ett Monaco som gr som tget.
Fullgod insats denna omgng!

Torsdagsmatcher:
Union Gilois - Roma 18:45
Lazio - Porto 21:00
Apoel - Fiorentina 21:00
Onekligen fina segrar fr Milan, Inter och Atalanta. Inter gr det dessutom medan man vilar flera viktiga spelare eftersom man spelar mot Napoli p sndag. Stort och vackert.
Citera
2024-11-07, 21:10
Medlem
Hade sklart varit mer intressant att se vad Napoli hade kunnat prestera i Europa n vad Bologna inte kan. Men jag lskar underdogs och man ska kvalificera sig.

Milan r ett lag med riktigt hg hgsta niv, men som saknar moralen att prestera i ett regnigt och kallt Verona. Fr se om Milan och Roma lyckas kvalificera sig till nsta ssongs Europa.
Citera
2024-11-08, 00:39
Medlem
Il.Malizias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Onekligen fina segrar fr Milan, Inter och Atalanta. Inter gr det dessutom medan man vilar flera viktiga spelare eftersom man spelar mot Napoli p sndag. Stort och vackert.
Och Lazio leder tabellen i Europa League efter 2-1 mot Porto. Enbart segrar!
Roma spelade 1-1 och r p play-offplats.

Fiorentina frlorade borta mot Apoel men ligger p avancemangplats.
Citera
2024-11-08, 00:44
Medlem
Il.Malizias avatar
Halvvgs in i Europaspelet s kan vi konstatera att:

Champions League
Direktplats
Inter

Kvalplats
Atalanta
Juventus
Milan

ker ut
Bologna

Europa League
Direktplats
Lazio

Kvalplats
Roma

Conference League
Direktplats
Fiorentina

Enbart Bologna som ser ut att ka ut direkt.
Ligger p 1 pong, sista kvallaget sitter p 5e plats.
Citera
2024-11-08, 14:02
Medlem
En spelare de verkligen verkar f sitt genombrott, de mqn trodde skulle komma fr ngra r sedan man visste han hade det inom sig.
Laget spelar riktigt bra,hqn har sitt frtroende gr sina ml..Fiorentina och Moises Kean.
Citera
2024-11-08, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
En spelare de verkligen verkar f sitt genombrott, de mqn trodde skulle komma fr ngra r sedan man visste han hade det inom sig.
Laget spelar riktigt bra,hqn har sitt frtroende gr sina ml..Fiorentina och Moises Kean.

P tal om genombrott tyder mycket p att Camarda startar borta mot Cagliari imorgon. Jag har tjatat om honom lnge trots att han bara r 16 r.

PS

Mina tv inlgg om Camarda fr exakt ett r sedan dvs 2023-11-08:

"Jag ser ingen just nu, men jag har ingen koll. Utan det r mer missade tillfllen, typ Scamacca osv. Annars r det vl att vnta in Camarda och andra talanger. Camarda (fdd 2008, dvs 15 r) i U19 mot PSG igr (35 sekunder):
https://www.youtube.com/watch?v=7kWcpRoQumM "

(FB) Allt om Calcio! 2023/2024

"Camarda har spelat tv matcher i UEFA Youth League denna ssong. Mot Newcastle dr han gjorde tv ml och en assist, och mot PSG dr han gjorde mlet som jag lnkade till. Dessutom ett kort inhopp i bortasegern mot Dortrmund. Milan leder sklart tabellen. Och jag kan ha fel men jag tror att det var en 15-ring som passade till Camardas ml som jag lnkade tidigare.

Camarda r en fantastisk talang, men han r sklart ung och mycket kan hnda innan han r redo fr Milans riktiga lag."
Senast redigerad av Brille68 2024-11-08 kl. 18:22. Anledning: la till PS
Citera
2024-11-08, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Il.Malizia
Halvvgs in i Europaspelet s kan vi konstatera att:

Champions League
Direktplats
Inter

Kvalplats
Atalanta
Juventus
Milan

ker ut
Bologna

Europa League
Direktplats
Lazio

Kvalplats
Roma

Conference League
Direktplats
Fiorentina

Enbart Bologna som ser ut att ka ut direkt.
Ligger p 1 pong, sista kvallaget sitter p 5e plats.

Det r ett bevis p Serie A:s bredd. Tnk att Bologna spelar i Europa, men att Napoli inte kvalificerade sig. Galet.

Samtidigt drar det sklart ned pongen som Serie A fr i UEFA. Men jag tycker att det r fint att lag som Bologna deltar. P gott och ont.
Citera
2024-11-08, 19:04
Medlem
Citat:
P tal om genombrott tyder mycket p att Camarda startar borta mot Cagliari imorgon. Jag har tjatat om honom lnge trots att han bara r 16 r.

PS

Mina tv inlgg om Camarda fr exakt ett r sedan dvs 2023-11-08:

"Jag ser ingen just nu, men jag har ingen koll. Utan det r mer missade tillfllen, typ Scamacca osv. Annars r det vl att vnta in Camarda och andra talanger. Camarda (fdd 2008, dvs 15 r) i U19 mot PSG igr (35 sekunder):
https://www.youtube.com/watch?v=7kWcpRoQumM "

"Camarda har spelat tv matcher i UEFA Youth League denna ssong. Mot Newcastle dr han gjorde tv ml och en assist, och mot PSG dr han gjorde mlet som jag lnkade till. Dessutom ett kort inhopp i bortasegern mot Dortrmund. Milan leder sklart tabellen. Och jag kan ha fel men jag tror att det var en 15-ring som passade till Camardas ml som jag lnkade tidigare.

Camarda r en fantastisk talang, men han r sklart ung och mycket kan hnda innan han r redo fr Milans riktiga lag."
Jo camarda har varit p ,kul han fr starta,
Men va en intervju med nn ansvarig fr inte s lnge sen,och oron r de visar upp honom sljer honom dyrt i sommar ,att ta vara p sina talanger bygga in honom lngsiktigt i truoo,den synen finns inte kvar
Citera
2024-11-08, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Jo camarda har varit p ,kul han fr starta,
Men va en intervju med nn ansvarig fr inte s lnge sen,och oron r de visar upp honom sljer honom dyrt i sommar ,att ta vara p sina talanger bygga in honom lngsiktigt i truoo,den synen finns inte kvar

Si, och jag har ocks skrivit om det tidigare. Han hade gamar som kretsade runt honom redan som 15-ring. Agenter osv som sg mjlighet till stora pengar. Och jag har inte koll p hans personlighet, men det r stor risk att han kommer att jaga stora pengar.

Milan borde binda upp honom s fort det r lagligt. Oavsett kostnaden. Man behver desperat en italiensk stjrna efter att man gjort sig av med Donnarumma, Tonali osv.
Citera
2024-11-08, 21:19
Medlem
Citat:
Si, och jag har ocks skrivit om det tidigare. Han hade gamar som kretsade runt honom redan som 15-ring. Agenter osv som sg mjlighet till stora pengar. Och jag har inte koll p hans personlighet, men det r stor risk att han kommer att jaga stora pengar.

Milan borde binda upp honom s fort det r lagligt. Oavsett kostnaden. Man behver desperat en italiensk stjrna efter att man gjort sig av med Donnarumma, Tonali osv.

Enligt Transfermerkt har milan kontrakt med honom till 2027-06-30. Men man borde redan nu ge honom ett nytt kontakt p ytterligare ngra r och ge honom cash.
Citera
2024-11-08, 22:51
Medlem
I Serie A har vi nu just nu fyra pong mellan Napoli som leder och Juventus p plats nummer sex. Milan som just dominerade mot Real Madrid s ligger de p sjunde plats i tabellen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in