Resultat: Vilket lag hller du p/kommer du att flja denna ssongen?
AC Milan
17,46%
11 röster
Atalanta
4,76%
3 röster
Bologna
1,59%
1 röster
Cagliari
4,76%
3 röster
Como
1,59%
1 röster
Empoli
0%
0 röster
Fiorentina
4,76%
3 röster
Genoa
0%
0 röster
Hellas Verona
1,59%
1 röster
Inter
11,11%
7 röster
Juventus
7,94%
5 röster
Lazio
11,11%
7 röster
Lecce
1,59%
1 röster
Monza
0%
0 röster
Napoli
7,94%
5 röster
Parma
3,17%
2 röster
Roma
7,94%
5 röster
Torino
0%
0 röster
Udinese
0%
0 röster
Venezia
0%
0 röster
Ett annat lag i lgre divisioner
7,94%
5 röster
Hller inte p ngot lag - lskar italiensk fotboll helt enkelt
4,76%
3 röster
2025-02-01, 02:17
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Il.Malizia
Champions League-slutspelet r lottat och calcio fick en bra lottning.

Atalanta - Club Brgge
Juventus - PSV Eindhoven
Milan - Feyenoord

Oklart n vilka Inter mter, det blir klart nr denna frsta omgng r spelad.
Har serie a brjat f tur med lottningen eller inbillar jag mig? Jag minns nr Napoli alltid fick svrast mjliga lottningen under 2010-talet. De andra hade det inte ltt heller.
Citera
2025-02-01, 02:33
Medlem
Il.Malizias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Har serie a brjat f tur med lottningen eller inbillar jag mig? Jag minns nr Napoli alltid fick svrast mjliga lottningen under 2010-talet. De andra hade det inte ltt heller.
Peppar, peppar, men ja lite s.
Citera
2025-02-01, 03:56
Avstngd
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Serie A r klassad som den nst bsta ligan i vrlden enligt UEFA. Tidigare var vl LaLiga bakom PL?
Citera
2025-02-01, 05:32
Medlem
-GGs avatar
Fy fan. Den nollan Motta fr alla att vilja dra frn klubben. Fr att han tror att han r Pep och ett stukat Juve som ger honom all makt fr att man r s svltfdda p framgng.

Nu skrmmer idioten bort Fagioli och Vlahovic, tv spelare som absolut skulle kunnat bli stora i Juventus om man hade en trnare som kunde ngot och inte envisades med sin en skit-taktik som inte leder ngonstans. Jag blir s arg ver hur klubben slsar bort spelare efter spelare utan att det blir bttre (och slnger bort italienare). Vlahovic har alla attribut fr att bli vr stora mlskytt, dessutom glder han fr Juve och att spela hos oss. I alla fall, gjorde han det. Juventus har helt tappat frstelsen fr att man inte kan slja vem som helst om man vill bygga en gemenskap och ett band inom laget dr det mste finnas personer/personligheter som definierar laget och r stommen. Till och med Lichtsteiner var det trots hans begrnsade fotbollskunskaper i jmfrelse med andra.

SPARKA HONOM NU!
Senast redigerad av -GG 2025-02-01 kl. 05:34.
Citera
2025-02-01, 06:22
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Congelado
Serie A r klassad som den nst bsta ligan i vrlden enligt UEFA. Tidigare var vl LaLiga bakom PL?

Citat:
Atalanta's possible opponents in knockout playoffs: Sporting, Club Brugge

Aha de kunde bara f dem. Och Aston villa/Lille r bara ttondel. Jag avskyr det hr nya upplgget. Uefa kunde lika grna gtt tillbaka till tv gruppspel. Om jag frstr det rtt s spelar ett lag som Atalanta fyra matcher fler fr att sig till en kvartsfinal. Det var samma mngd extra matcher som man hade nr man hade tv gruppspel. Hur r det hr klyddiga tramset bttre?
Citera
2025-02-01, 17:16
Medlem
Parma frlorade igr hemma mot Lecce med 1-3 trots att de tog ledningen. Innebr att de nu ligger p nedflyttningsplats. Trist.

Flera matcher med lag som kmpar om la Salvezza idag.

Monza Verona 0-1
Udinese Venezia 3-2

20:45 Bologna Como.

Just nu ligger Parma p nedflyttningsplats dvs 18 i tabellen. 13e plats har tv pong mer, s vi har sex lag inom tv pong dr ett fr Svarte Petter dvs nedflyttning. Cagliari r ett av de lagen, mter Lazio i denna omgng.
Citera
2025-02-01, 21:19
Medlem
sebastian_s avatar
Nu r vi verkligen i den tunga malande perioden dr de klassiska topplagenlagen med bredast trupp drar ifrn charmlag som Atalnta. Extra tungt nu nr nr champions league r tillbaka redan i januari.
Citera
2025-02-02, 13:53
Medlem
Masingas avatar
Khaby Lame med 2 snabba.
Citera
2025-02-02, 13:54
Medlem
GrandiosaMexicanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Khaby Lame med 2 snabba.

Ml 2 sg ut som offside?
Citera
2025-02-02, 13:56
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrandiosaMexicana
Ml 2 sg ut som offside?
Lite suspekt faktiskt.
Citera
2025-02-02, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
....

Juventus och Milan undvek att lottas mot varandra, men ingen av dem borde kunna ta sig vidare mot Arsenal & Inter. Men Milan har visat att de kan prestera mot kvalificerat motstnd. P sndag spelar de mot Inter. Igen.

Milan vann frsta derbyt i Serie A och sedan ven finalen i Supercoppa. Skulle de vinna ven det andra derbyt i Serie A (p sndag) s har de ett uppenbart verlge mot Inter, trots att Inter r ett bttre och stabilare lag.

Camarda verkar lnas ut till Monza. Vilket inte r helt fel, eftersom speltid p hg niv kan vara gynnsamt fr honom. Milan har just nu tyvrr inte har rd att spela in honom eftersom de r under hrd press.
Oavgjort i kvllens derby. Milan tog ledningen och Inter kvitterade p vertid. Milan har kvalitet, men inte en enda italienare i startelvan. Inter startade med ryggraden i gli Azzurri dvs Bastoni, Dimarco och Barella.
Citera
2025-02-03, 17:49
Avstngd
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Oavgjort i kvllens derby. Milan tog ledningen och Inter kvitterade p vertid. Milan har kvalitet, men inte en enda italienare i startelvan. Inter startade med ryggraden i gli Azzurri dvs Bastoni, Dimarco och Barella.
Calabria som jag nd tycker frtjnar lite respekt sldes till Bologna efter konflikten med trnaren rakt av. Frn kapten och med i startelvan till att ka in och ut ur startelvan fr giganten Emerson Royal haha. Noll respekt. Han har varit Milan-trogen hela sin karrir.

Musah spelar enbart fr att han r amerikan s dlig.

Daniele Maldini har Atalanta klippt btw. Se hans vndning ocks s fort han lmna Milan. Bara en talang i mngden.
Senast redigerad av Congelado 2025-02-03 kl. 17:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in