Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-09-17, 07:08
  #37
Medlem
Massonites avatar
2 olika storlekar på skorna
Hmmmm har haft en enda "bekant" som just använde sig av detta. Olika storlekar på vänster och höger foten...
2015 är min gissning på längden kroppen har legat , då splittrades Bmc i Halmstad....

Killen jag tänker på hade enbart märkeskläder (det ska saknas en tand på han i överkäken)
Hmmm heter det 1...... 3 ... eller 1......4..


Kan man få svar på detta ??

Det går att skicka PM till mig.
Har nämligen inte sett till den personen ... sedan 2003.. (Han var från Malmö - Helsingborg)..
Körde en svart fatboy HD..
__________________
Senast redigerad av Massonite 2024-09-17 kl. 07:33.
Citera
2024-09-17, 07:27
  #38
Medlem
Mightybitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neveroddoreven
Aftonbladet har en låst artikel, eventuellt går det att se kläderna (Lacoste-tröja) och skorna (Polo Ralph Lauren) på deras bilder.

Aftonbladet skriver också om en udda detalj, vad? Handlar det om persedlarna, eller att mannen ännu är oidentifierad?

Länk:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...dode-mannen-ar


EDIT: Användaren b00b00 hann precis publicera ett inlägg före, med lite svar på frågorna jag ställde i mitt egna inlägg. Den udda detaljen tycks vara att mannens skor var i olika storlek?
Skorna är av märket U. S Polo assn. Inte Ralph Lauren.
__________________
Senast redigerad av Mightybitch 2024-09-17 kl. 07:30.
Citera
2024-09-17, 09:22
  #39
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
2 olika storlekar på skorna
Hmmmm har haft en enda "bekant" som just använde sig av detta. Olika storlekar på vänster och höger foten...
2015 är min gissning på längden kroppen har legat , då splittrades Bmc i Halmstad....

Killen jag tänker på hade enbart märkeskläder (det ska saknas en tand på han i överkäken)
Hmmm heter det 1...... 3 ... eller 1......4..


Kan man få svar på detta ??

Det går att skicka PM till mig.
Har nämligen inte sett till den personen ... sedan 2003.. (Han var från Malmö - Helsingborg)..
Körde en svart fatboy HD..

Det går ju att tipsa polisen anonymt om man misstänker att det kan vara någon specifik person.

Att man har olika storlek på skorna är inte helt ovanligt och beror oftast på genetiskt arv att ena foten blir något större än den andra t.ex. pga klumpfot. Detta dokumenteras inte så ofta i t.ex. läkarundersökningar om storleksskillnaden är liten. Är det större skillnad (mer än en storlek) så brukar det finnas noterat, likaså om det är en defekt (t.ex. klumpfot vilket i vuxen ålder är lite mindre än den andra foten).
Citera
2024-09-17, 17:03
  #40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
2 olika storlekar på skorna
Hmmmm har haft en enda "bekant" som just använde sig av detta. Olika storlekar på vänster och höger foten...
2015 är min gissning på längden kroppen har legat , då splittrades Bmc i Halmstad....

Killen jag tänker på hade enbart märkeskläder (det ska saknas en tand på han i överkäken)
Hmmm heter det 1...... 3 ... eller 1......4..


Kan man få svar på detta ??

Det går att skicka PM till mig.
Har nämligen inte sett till den personen ... sedan 2003.. (Han var från Malmö - Helsingborg)..
Körde en svart fatboy HD..

Du kan tipsa polisen via webben
https://polisen.se/om-polisen/kontak...hoCz_4QAvD_BwE

Du kan va anonym. Eller tipsa Aftonbladet eller Expressen då har du källskydd
Citera
2024-09-17, 18:01
  #41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mightybitch
Skorna är av märket U. S Polo assn. Inte Ralph Lauren.


Tack för tydliggörandet, jag var visst förvirrad när jag skrev. Rätt ska vara rätt, det var inte meningen att komma med felaktig info.

Personen kan ha haft olika stora fötter, eller fått ena skon förväxlat i något annat sammanhang där flera personer av någon anledning tagit av sig skorna på samma plats (sporthall, simhall, bostadsvisning, hemma hos släkt och vänner.) Detta att personen skulle haft olika stora fötter skulle kunna vara både till hjälp och stjälp i efterforskningarna kring vem mannen var.
__________________
Senast redigerad av neveroddoreven 2024-09-17 kl. 18:55.
Citera
2024-09-17, 18:59
  #42
Medlem
Tycker väl kläderna tyder på att det är en svensk eller i alla fall skandinav.

Nu är jag väl ingen modeexpert men min uppfattning är att den typen av blandade märken och vilka märken det är pekar i viss riktning, och då svenskt/skandinaviskt. T ex britter har väl ofta lite andra märken. Långärmad t-shirt Lacoste av den typen är väl inte så vanligt, förresten?

Ensamseglare som ramlat överbord är min spontana gissning. Alternativt någon som försvunnit från en kustnära fest och ramlat i plurret. Tycker man kan utesluta mördad kriminell/MC-snubbe. Land kan vara Sverige, Norge eller Danmark, men tror som sagt inte på någon som färdats i strömmarna från t ex Irland, Skottland eller England. Legat max 5 år, troligen inte mer än 2 - baserat på klädval och skick.
Citera
2024-09-17, 19:42
  #43
Medlem
Är det vanligt i Sverige med Pepe jeans?
Jag tror aldrig jag sett sådana, finns på Zalando bla ser jag nu.
Hur länge har modellen Holly funnits då tro?
Citera
2024-09-17, 20:33
  #44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tandemtroll2.0
Är det vanligt i Sverige med Pepe jeans?
Jag tror aldrig jag sett sådana, finns på Zalando bla ser jag nu.
Hur länge har modellen Holly funnits då tro?

Funderade också på det där med Holly och årtal. Googlade perioden 2015-2019 och de fanns åtminstone 2018.
Citera
2024-09-18, 10:47
  #45
Medlem
Massonites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hajenihavet
Du kan tipsa polisen via webben
https://polisen.se/om-polisen/kontak...hoCz_4QAvD_BwE

Du kan va anonym. Eller tipsa Aftonbladet eller Expressen då har du källskydd

Tack för din länk - Polisen är tipsad. . Om vem det kan vara.. osäkerheten är fortsatt stor.
Vi får se om det kan komma att ändras (kusin till den eventuellt upphittade är namngiven) ..
Antar att en dna matchning kan avgöra närmare.

Obs. Jag är alltså inte säker på att det rör sig om den mannen jag tipsat om.
Men det .stämmer med beskrivningen av skorna och övriga märkeskläder - en man som idag skulle vara runr 42 - 43 år.
Citera
2024-09-18, 18:39
  #46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Tack för din länk - Polisen är tipsad. . Om vem det kan vara.. osäkerheten är fortsatt stor.
Vi får se om det kan komma att ändras (kusin till den eventuellt upphittade är namngiven) ..
Antar att en dna matchning kan avgöra närmare.

Obs. Jag är alltså inte säker på att det rör sig om den mannen jag tipsat om.
Men det .stämmer med beskrivningen av skorna och övriga märkeskläder - en man som idag skulle vara runr 42 - 43 år.

Klart man inte kan va säker men om alla höll sina gissningar för sig själv så skulle väldigt lite klaras upp.
Citera
2024-09-18, 23:22
  #47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Tack för din länk - Polisen är tipsad. . Om vem det kan vara.. osäkerheten är fortsatt stor.
Vi får se om det kan komma att ändras (kusin till den eventuellt upphittade är namngiven) ..
Antar att en dna matchning kan avgöra närmare.

Obs. Jag är alltså inte säker på att det rör sig om den mannen jag tipsat om.
Men det .stämmer med beskrivningen av skorna och övriga märkeskläder - en man som idag skulle vara runr 42 - 43 år.
Man får hoppas att man gör en DNA-analys på kroppen.
Citera
2024-09-19, 07:01
  #48
Medlem
b00b00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grodologen
Man får hoppas att man gör en DNA-analys på kroppen.

Citat:
Den okända mannen har sökts i nationella register och hans dna har skickats ut över hela Europa, med förhoppningen om att få en träff. En del tips har kommit in från andra länder.
– Vi har fått in sex eller sju tips på vem det skulle kunna vara, från olika länder. Bland annat två stycken tyska medborgare. Men inte fått någon träff, så det har inte varit rätt.

Från artikeln i AB.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in