Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-06-18, 19:47
Medlem
Jag vet att det här är ett diskussionsforum och den här tråden har kanske ett tunt diskussionsunderlag men jag vill påminna alla som gillar att sjunga och kanske till och med gillar att skriva texter om siten LooperMan.

Jag hämtar ibland acapellor därifrån för min produktioner men jag tycker det vore skoj med ännu fler Svenska bidragsgivare på den siten.

Numera är det ju ganska lätt att sjunga in ett sångspår i en telefon, bara eftersom mikrofonerna på de nyare telefonerna är riktigt bra. Så sjung in en snutt så kanske nån bygger en produktion runt det som du kan använda för vidare marknadsföring i din sångkarriär.

Länk till siten: https://www.looperman.com/
Citera
2024-06-18, 20:44
Medlem
Slitnapjuxs avatar
Nästan 4000 beats. Lekte lite och det var roligt!
Citera
2024-06-18, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slitnapjux
Nästan 4000 beats. Lekte lite och det var roligt!
Skoj att du har roligt! Bara det gör att tråden känns meningsfull.
Citera
2024-06-19, 14:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GiatarrNenne
Numera är det ju ganska lätt att sjunga in ett sångspår i en telefon, bara eftersom mikrofonerna på de nyare telefonerna är riktigt bra.
Tänk på att mikfofonerna mest är gjorda för att ta upp bakgrundsljud. För övervakning. Inte för att ta upp mänskliga röster.
Citera
2024-06-19, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noerd.sthlm
Tänk på att mikfofonerna mest är gjorda för att ta upp bakgrundsljud. För övervakning. Inte för att ta upp mänskliga röster.
Nja det är nog tvärtom så att mjukvaran i telefonen blir bättre och bättre på att isolerar rösten.

Dessutom finns den mjukvaran att köpa separat som VST3-plugins. Jag använder den här i studion för att rensa bort skit i bakgrunden när artister kommer med kackiga inspelningar: https://www.waves.com/plugins/clarity-vx-pro
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in