Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-06-20, 00:19
  #1
Medlem
Explorerns avatar
Vilket gym i centrala sthlm är bäst inom thaibox 2024? Utveckla gärna med erfarenheter osv. Funderat på slagskeppet eller kampsportsatdion, men speciellt sistnämnda låter dyrt.
Citera
2024-06-20, 09:21
  #2
Medlem
Jagarjagarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Explorern
Vilket gym i centrala sthlm är bäst inom thaibox 2024? Utveckla gärna med erfarenheter osv. Funderat på slagskeppet eller kampsportsatdion, men speciellt sistnämnda låter dyrt.

Det beror på vad du är ute efter. Kampsportsstadion har ju väldigt bra träning och är väldigt aktiva med tävlingar - så är det för att "träna för att tävla" känns det som ett givet val.

Slagskeppet är ju traditionellt och folkligt och mer "motionärs-klubb", med många erfarna aktiva, men med mindre tydligt fokus på Muay Thai-tävlande.

Själv gillar jag Olympia på Frejgatan. Bra blandning på folk (både motionärer och tävlingsaktiva), Kunniga tränare och där man får mycket mer personlig feedback än jag tycker att man får på många ställen med "gruppträningar".
Citera
2024-06-20, 11:23
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarjagaren
Det beror på vad du är ute efter. Kampsportsstadion har ju väldigt bra träning och är väldigt aktiva med tävlingar - så är det för att "träna för att tävla" känns det som ett givet val.

Slagskeppet är ju traditionellt och folkligt och mer "motionärs-klubb", med många erfarna aktiva, men med mindre tydligt fokus på Muay Thai-tävlande.

Själv gillar jag Olympia på Frejgatan. Bra blandning på folk (både motionärer och tävlingsaktiva), Kunniga tränare och där man får mycket mer personlig feedback än jag tycker att man får på många ställen med "gruppträningar".

Du verkar ha bra koll på klubbarna i Stockholm, jag letar också efter ny klubb och behöver tips. Har du någon koll på följande klubbar nedan?
Stockholms Muay Thai
Stockholm Kampsport
Masters Gym
One chai
Jag har 10 års+ erfarenhet av Muay Thai men har lagt tävlandet på hyllan. Nu är jag mer ute efter bra instruktörer, sparringpartners och en skön stämning.

Tack på förhand!
Citera
2024-06-24, 08:35
  #4
Medlem
Jagarjagarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daawg
Du verkar ha bra koll på klubbarna i Stockholm, jag letar också efter ny klubb och behöver tips. Har du någon koll på följande klubbar nedan?
Stockholms Muay Thai
Stockholm Kampsport
Masters Gym
One chai
Jag har 10 års+ erfarenhet av Muay Thai men har lagt tävlandet på hyllan. Nu är jag mer ute efter bra instruktörer, sparringpartners och en skön stämning.

Tack på förhand!

Njae, egentligen inte. Av dessa har jag bara varit på Stockholm kampsport. Jag själv tränar nu på en lokal klubb, närmare där jag bor (i Nacka) och har ingen jättekoll på klubbarna inne i stan.
Citera
2024-06-24, 18:55
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarjagaren
Njae, egentligen inte. Av dessa har jag bara varit på Stockholm kampsport. Jag själv tränar nu på en lokal klubb, närmare där jag bor (i Nacka) och har ingen jättekoll på klubbarna inne i stan.

Okej jag förstår, tack ändå för hjälpen!
Citera
2024-06-25, 10:19
  #6
Moderator
Protons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daawg
Du verkar ha bra koll på klubbarna i Stockholm, jag letar också efter ny klubb och behöver tips. Har du någon koll på följande klubbar nedan?
Stockholms Muay Thai
Stockholm Kampsport
Masters Gym
One chai
Jag har 10 års+ erfarenhet av Muay Thai men har lagt tävlandet på hyllan. Nu är jag mer ute efter bra instruktörer, sparringpartners och en skön stämning.

Tack på förhand!
Av de du nämner där är Stockholm MT, samt onechai, de mer renodlade muaythai-föreningarna, Stockholm Kampsport samt Masters Gym är mer inriktade på kickboxning skulle jag säga, även om de tävlar i MT med.

Vill man åka aningen utanför tullarna finns impact med (ligger i västberga industriområde, enkelt åtkomligt från tunnelbanan midsommarkransen)
Citera
2024-06-27, 00:39
  #7
Medlem
Sthlm muaythai tappade mycket när Rasmussen dog,var överlägsna på clinch under hans tid,men dom har börjat få lite ordning i leden igen.


Slagskeppet är som någon skrev mera av ett motionärsgym numera.
Dom mådde inte bra av flytten från Rellos plus att Sanny snodde med sig hela elittruppen till Odenplan fightgym.
Som för övrigt nog är den bästa av klubbarna innanför tullarna.

One chai har mycket aktiva boxare,lite sunkig lokal men dom är bra.
Och Peter som driver det brinner verkligen för thaiboxning.

Sthlm kampsport har fått nya riktigt bra lokaler.
Men dom ör mer kickboxning.
Mycket fokus på fotarbete där.

Resten har jag dålig koll på
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in